Jak wlać oleju do turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Olej silnikowy należy przed samym montażem wlać do nowej turbiny przez otwór doprowadzający środek smarny, a następnie rozprowadzić go po łożyskach lekkim podmuchem sprężonego powietrza, kręcąc wirnikiem. Mało osób wie, że wymiana oleju po wymianie turbosprężarki należy do jednych z ważniejszych czynności. Kiedy stary olej został usunięty, następuje zalanie nowego podzespołu świeżym środkiem smarnym, który odpowiada za smarowanie. Warto dodać, że niewystarczająca ilość smarowania, czy też zastosowanie słabszej jakości oleju przyczynia się do szybszego zużywania turbo. Bardzo istotny jest także poziom zalania oleju silnikowego, ponieważ jego za mała ilość lub brak spowoduje za słabe smarowanie, a z kole nadwyżka środka smarującego wpłynie na przelewanie się go, co skutkować może uszkodzeniem silnika.
Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Co należy zrobić po wymianie turbiny
Prawidłowy proces wymiany turbosprężarki zaczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonego podzespołu. W pierwszej kolejności powinno się dokładnie wypłukać układ smarowania i zmienić filtr wraz z olejem na świeży, następnie uruchomić silnik na kilkanaście minut. Kolejnym etapem jest wylanie oleju, który służył do płukania i dopiero wtedy rozpocząć naprawę. Jeszcze przed zamontowaniem nowego urządzenia turbo ważne jest zdiagnozowanie, a następnie wyeliminowanie problemu, który spowodował zepsucie starego podzespołu. Podczas wymiany turbo koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju wraz z drożnością jego kanalików, w których płynie.
Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Zalewanie turbiny olejem
Jeszcze zanim mechanik zamontuj nowe lub zregenerowane urządzenie turbo, powinien zdiagnozować awarię poprzedniego, a następnie ją usunąć. Większa część uszkodzeń turbin wynika z innej niesprawności w samochodzie. Montaż nowe, sprawnej turbosprężarki tak po prostu, w miejsce uszkodzonego podzespołu na pewno poskutkuje kolejną awarią w krótkim czasie. Niestosowanie się do instrukcji montażu turbiny spowoduje utratę gwarancji. Przed prawidłowym montażem turbo, należy go zalać świeżym olejem do pełna, jednocześnie kręcąc wirnikiem.
Błędy przy wymianie turbosprężarki - Suchy start turbiny
Jednym z najczęstszych błędów przy wymianie turbiny jest tzw. suchy start. Jest no nic innego jak uruchomienie silnika z nowo zamontowanym podzespołem na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Najistotniejszą kwestią podczas wymiany urządzenia turbo jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie oczyszczona, drożna i zalana świeżym środkiem smarnym. Dla pewności można dodatkowo zalać turbinę czystym, świeżym olejem przed podłączeniem przewodu smarującego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Olej jest ważnym składnikiem wspomagającym pracę turbiny w samolocie lub innym pojeździe zasilanym silnikiem turbinowym. Należy go dozować według zaleceń producenta silnika i z zachowaniem odpowiednich środków bezpieczeństwa. Oto kroki, które należy wykonać, aby wlać olej do turbiny:
Przygotuj się do pracy: Zabezpiecz swoje ręce i twarz, a także upewnij się, że masz dostęp do odpowiedniego oleju i narzędzi.
Otwórz pokrywę oleju: Zlokalizuj pokrywę oleju w silniku i odkręć ją zgodnie z instrukcją obsługi.
Wlej odpowiednią ilość oleju: Użyj odmierzacza oleju lub miarki do dozowania odpowiedniej ilości oleju. Upewnij się, że nie przelewasz go za dużo, ponieważ może to prowadzić do nadmiernego ciśnienia lub awarii.
Zamknij pokrywę oleju: Po dozowaniu odpowiedniej ilości oleju, zamknij pokrywę oleju i dokręć ją zgodnie z instrukcją obsługi.
Sprawdź poziom oleju: Po wlaniu oleju, sprawdź poziom oleju w skali lub na miarce, aby upewnić się, że jest na odpowiednim poziomie.
Pamiętaj, aby zawsze korzystać z odpowiedniego oleju i dozować go zgodnie z zaleceniami producenta silnika. Nieodpowiedni olej lub nieodpowiednia ilość oleju mogą prowadzić do awarii lub innych problemów z turbiną.