Jak ustawić zmienną geometrię?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Mechanizm zmiennej geometrii turbiny można wyregulować w serwisie specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji turbosprężarek. Inną metodą jest wykorzystanie oprogramowania diagnostycznego VCDS, który obsługuje pojazdy z grupy VAG. Podejmowanie próby regulowania zmiennej geometrii turbo samodzielnie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Nieodpowiednia kalibracja VNT powodować może, że turbo będzie przeładowywać lub nastąpi niedoładowanie turbosprężarki. Samodzielna regulacja może zakończyć się niepowiedzeniem.
Regulacja ustawienia zmiennej geometrii VNT - Śruby do zmiennej geometrii
Ustawianie technologii VNT odbywa się poprzez regulację dwóch śrub; jedna znajduje się na sztandze turbiny, a druga to śruba zderzaka. W przypadku wymiany CHRA lub samego siłownika podciśnieniowego należy poddać turbo kalibracji. Jednak nie należy sugerować się starymi ustawie ustawieniami sztangi w nowej gruszce, ponieważ może się okazać, że poprzednie ustawienia nie były prawidłowe. Podobnie będzie z samodzielną regulacją „na oko”. Taka nieodpowiedzialność doprowadzić może do uszkodzenia zarówno turbo, jak i silnika.
1. Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii – VNT - Urządzenie do ustawiania zmiennej geometrii
Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny na specjalistycznym urządzeniu pozwala na precyzyjne oraz niezawodne ustawienie. Brak poprawnej regulacji turbosprężarki powodował będzie między innymi poszerzone zjawisko turbodziury, niemoc pojazdu, który może powodować problem z podjazdem nawet na niewielkie wzniesienie. Oczywiście źle ustawiona gruszka turbiny może mieć objawy podobne do tych związanych z jej awarią, jaką jest np. nieszczelność aktuatora.
2. Regulacja zmiennej geometrii turbiny - Ustawienie geometrii turbiny cena
Regulacja mechanizmu zmiennej geometrii turbiny odbywa się poprzez odpowiednie wydłużenie lub skrócenie sztangi turbiny. Skrócenie sztangi spowoduje zamykanie zaworu upustowego, co przekłada się na szybsze ciśnienie doładowania. Zbyt mocno skrócona sztanga generowała będzie za wysokie ciśnienie, co jest niekorzystne dla turbosprężarki, jak i innych elementów układu. Wydłużenie sztangi otwiera wcześniej wspomniany zawór, co powoduje sytuację odwrotną, czyli wolniejsze ciśnienie doładowania. Sytuacją niedozwoloną jest brak jakiegokolwiek ruchu sztangi.
3. Ustawienie geometria turbiny - Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny?
Jednym ze sposobów weryfikacji poprawnego działania gruszki turbiny, jest obserwacja jej ruchów. Skoki sztangi turbiny, czy też zacinanie się wskazywać może na zatarty nieszczelny siłownik, zatarty mechanizm VNT lub uszkodzony zawór N75. O tym, że turbo wymaga poprawnego ustawiania geometrii turbiny czy też wymiany uszkodzonego siłownika na sprawny informować będzie głośna praca turbo oraz spadek mocy pojazdu w połączeniu z przejściem w tryb pracy awaryjnej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ustawienie zmiennej geometrii turbiny (ang. variable geometry turbocharger, VGT) zależy od modelu silnika oraz typu układu doładowania w samochodzie. Ogólnie rzecz biorąc, aby ustawić zmienną geometrię, konieczne jest skorzystanie z specjalnego narzędzia diagnostycznego, takiego jak komputer diagnostyczny, który pozwala na dostęp do parametrów kontrolowania pracy turbosprężarki i ustawienie odpowiedniego położenia elementów ruchomych, takich jak wałek kątowy czy klapki regulacyjnej. W niektórych modelach samochodów ustawienie VGT można dokonać ręcznie za pomocą specjalnego klucza lub śruby regulacyjnej, jednak z reguły jest to przeprowadzane przez komputer pokładowy po podłączeniu samochodu do specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Jeśli nie masz specjalistycznego sprzętu lub wiedzy w tym zakresie, zalecane jest skorzystanie z usług specjalisty lub serwisu samochodowego, który posiada odpowiednie narzędzia i umiejętności, aby prawidłowo ustawić zmienną geometrię turbiny.