Localizations image

Jak ustawić zmienną geometrię?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
jak ustawić zmienną geometrię

Mechanizm zmiennej geometrii turbiny można wyregulować w serwisie specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji turbosprężarek. Inną metodą jest wykorzystanie oprogramowania diagnostycznego VCDS, który obsługuje pojazdy z grupy VAG. Podejmowanie próby regulowania zmiennej geometrii turbo samodzielnie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Nieodpowiednia kalibracja VNT powodować może, że turbo będzie przeładowywać lub nastąpi niedoładowanie turbosprężarki. Samodzielna regulacja może zakończyć się niepowiedzeniem.

Regulacja ustawienia zmiennej geometrii VNT - Śruby do zmiennej geometrii

Ustawianie technologii VNT odbywa się poprzez regulację dwóch śrub; jedna znajduje się na sztandze turbiny, a druga to śruba zderzaka. W przypadku wymiany CHRA lub samego siłownika podciśnieniowego należy poddać turbo kalibracji. Jednak nie należy sugerować się starymi ustawie ustawieniami sztangi w nowej gruszce, ponieważ może się okazać, że poprzednie ustawienia nie były prawidłowe. Podobnie będzie z samodzielną regulacją „na oko”. Taka nieodpowiedzialność doprowadzić może do uszkodzenia zarówno turbo, jak i silnika.

1. Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii – VNT - Urządzenie do ustawiania zmiennej geometrii

Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny na specjalistycznym urządzeniu pozwala na precyzyjne oraz niezawodne ustawienie. Brak poprawnej regulacji turbosprężarki powodował będzie między innymi poszerzone zjawisko turbodziury, niemoc pojazdu, który może powodować problem z podjazdem nawet na niewielkie wzniesienie. Oczywiście źle ustawiona gruszka turbiny może mieć objawy podobne do tych związanych z jej awarią, jaką jest np. nieszczelność aktuatora.

2. Regulacja zmiennej geometrii turbiny - Ustawienie geometrii turbiny cena

Regulacja mechanizmu zmiennej geometrii turbiny odbywa się poprzez odpowiednie wydłużenie lub skrócenie sztangi turbiny. Skrócenie sztangi spowoduje zamykanie zaworu upustowego, co przekłada się na szybsze ciśnienie doładowania. Zbyt mocno skrócona sztanga generowała będzie za wysokie ciśnienie, co jest niekorzystne dla turbosprężarki, jak i innych elementów układu. Wydłużenie sztangi otwiera wcześniej wspomniany zawór, co powoduje sytuację odwrotną, czyli wolniejsze ciśnienie doładowania. Sytuacją niedozwoloną jest brak jakiegokolwiek ruchu sztangi.

regulowanie turbospręzarki

3. Ustawienie geometria turbiny - Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny?

Jednym ze sposobów weryfikacji poprawnego działania gruszki turbiny, jest obserwacja jej ruchów. Skoki sztangi turbiny, czy też zacinanie się wskazywać może na zatarty nieszczelny siłownik, zatarty mechanizm VNT lub uszkodzony zawór N75. O tym, że turbo wymaga poprawnego ustawiania geometrii turbiny czy też wymiany uszkodzonego siłownika na sprawny informować będzie głośna praca turbo oraz spadek mocy pojazdu w połączeniu z przejściem w tryb pracy awaryjnej.

Komentarze

Patryk 2023-01-11 13:20:24

Ustawienie zmiennej geometrii turbiny (ang. variable geometry turbocharger, VGT) zależy od modelu silnika oraz typu układu doładowania w samochodzie. Ogólnie rzecz biorąc, aby ustawić zmienną geometrię, konieczne jest skorzystanie z specjalnego narzędzia diagnostycznego, takiego jak komputer diagnostyczny, który pozwala na dostęp do parametrów kontrolowania pracy turbosprężarki i ustawienie odpowiedniego położenia elementów ruchomych, takich jak wałek kątowy czy klapki regulacyjnej. W niektórych modelach samochodów ustawienie VGT można dokonać ręcznie za pomocą specjalnego klucza lub śruby regulacyjnej, jednak z reguły jest to przeprowadzane przez komputer pokładowy po podłączeniu samochodu do specjalistycznego sprzętu diagnostycznego. Jeśli nie masz specjalistycznego sprzętu lub wiedzy w tym zakresie, zalecane jest skorzystanie z usług specjalisty lub serwisu samochodowego, który posiada odpowiednie narzędzia i umiejętności, aby prawidłowo ustawić zmienną geometrię turbiny.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO