
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Mechanizm zmiennej geometrii turbiny można wyregulować w serwisie specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji turbosprężarek. Inną metodą jest wykorzystanie oprogramowania diagnostycznego VCDS, który obsługuje pojazdy z grupy VAG. Podejmowanie próby regulowania zmiennej geometrii turbo samodzielnie może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Nieodpowiednia kalibracja VNT powodować może, że turbo będzie przeładowywać lub nastąpi niedoładowanie turbosprężarki. Samodzielna regulacja może zakończyć się niepowiedzeniem.
Regulacja ustawienia zmiennej geometrii VNT - Śruby do zmiennej geometrii
Ustawianie technologii VNT odbywa się poprzez regulację dwóch śrub; jedna znajduje się na sztandze turbiny, a druga to śruba zderzaka. W przypadku wymiany CHRA lub samego siłownika podciśnieniowego należy poddać turbo kalibracji. Jednak nie należy sugerować się starymi ustawie ustawieniami sztangi w nowej gruszce, ponieważ może się okazać, że poprzednie ustawienia nie były prawidłowe. Podobnie będzie z samodzielną regulacją „na oko”. Taka nieodpowiedzialność doprowadzić może do uszkodzenia zarówno turbo, jak i silnika.
1. Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii – VNT - Urządzenie do ustawiania zmiennej geometrii
Ustawienie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny na specjalistycznym urządzeniu pozwala na precyzyjne oraz niezawodne ustawienie. Brak poprawnej regulacji turbosprężarki powodował będzie między innymi poszerzone zjawisko turbodziury, niemoc pojazdu, który może powodować problem z podjazdem nawet na niewielkie wzniesienie. Oczywiście źle ustawiona gruszka turbiny może mieć objawy podobne do tych związanych z jej awarią, jaką jest np. nieszczelność aktuatora.
2. Regulacja zmiennej geometrii turbiny - Ustawienie geometrii turbiny cena
Regulacja mechanizmu zmiennej geometrii turbiny odbywa się poprzez odpowiednie wydłużenie lub skrócenie sztangi turbiny. Skrócenie sztangi spowoduje zamykanie zaworu upustowego, co przekłada się na szybsze ciśnienie doładowania. Zbyt mocno skrócona sztanga generowała będzie za wysokie ciśnienie, co jest niekorzystne dla turbosprężarki, jak i innych elementów układu. Wydłużenie sztangi otwiera wcześniej wspomniany zawór, co powoduje sytuację odwrotną, czyli wolniejsze ciśnienie doładowania. Sytuacją niedozwoloną jest brak jakiegokolwiek ruchu sztangi.

3. Ustawienie geometria turbiny - Jak sprawdzić zmienną geometrię turbiny?
Jednym ze sposobów weryfikacji poprawnego działania gruszki turbiny, jest obserwacja jej ruchów. Skoki sztangi turbiny, czy też zacinanie się wskazywać może na zatarty nieszczelny siłownik, zatarty mechanizm VNT lub uszkodzony zawór N75. O tym, że turbo wymaga poprawnego ustawiania geometrii turbiny czy też wymiany uszkodzonego siłownika na sprawny informować będzie głośna praca turbo oraz spadek mocy pojazdu w połączeniu z przejściem w tryb pracy awaryjnej.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze