Localizations image

Jak ustawić zderzak turbiny? | Krok po kroku

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.81

Jeżeli zastanawiasz się, jak ustawić zderzak turbiny zachęcamy do zapoznania się z poniższym tekstem. Regulację zderzaka turbiny najwygodniej będzie przeprowadzić na wymontowanej turbosprężarce. Za pomocą płaskiego śrubokręta zdejmujemy spinkę trzonka aktuatora turbosprężarki. W tym momencie możemy również sprawdzić stan aktuatora (gruszki) oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić na nowy, tak więc należy zdemontować gruszkę turbiny. Ponownie zakładając aktuator należy również go wyregulować. Po zamontowaniu gruszki z powrotem na swoje miejsce oraz założeniu spinki przechodzimy do kalibracji. Ogólnie rzecz biorąc, regulacja ogranicznika turbiny polega na przemiennym odkręcaniu, dokręcaniu śruby i testach podciśnieniowych, dlatego będzie potrzebne również urządzenie zwane wakuometrem. Śrubką przy zderzaku reguluje się punkt zamknięcia, jak i otwarcia przepustnicy. W przypadku turbosprężarki ze zmienną geometrią spaliny trafiają na łopatki turbiny, które wprawiają w ruch cały układ, dlatego też po przeprowadzonej regeneracji ważna jest również regulacja zmiennej geometrii turbiny.

Regulacja zderzaka turbosprężarki
Jak ustawić zderzak turbiny? | Krok po kroku


Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny po regeneracji?

Jeżeli po regeneracji turbosprężarki dochodzi do jej przeładowania, najprawdopodobniej nie została ona przeprowadzona z należytą dokładnością. Prawidłowo zregenerowana turbosprężarka nie powinna również wydawać dźwięków podobnych do syczenia oraz piszczenia. Zalecamy do skorzystania z usług profesjonalnych serwisów, które zregenerują turbosprężarkę dając jej w ten sposób drugie życie.

Przyczyna przeładowania turbo po regeneracji
Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny po regeneracji?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Przeładowanie turbiny po regeneracji 19 lutego 2021

Przeładowanie turbiny po regeneracji

Zjawisko jakim jest przeładowanie turbiny po regeneracji, to nic innego jak występowanie...

Zawór podciśnienia, za co odpowiada? [WYJAŚNIAMY] 11 lutego 2021

Zawór podciśnienia, za co odpowiada? [WYJAŚNIAMY]

Czy wiesz, co to jest zawór podciśnienia i za co odpowiada? Gruszka – tak brzmi...

Zatarty silnik po wymianie turbiny 28 stycznia 2021

Zatarty silnik po wymianie turbiny

Zdarzenie, jakim jest zatarty silnik po wymianie turbiny, spowodowane jest zazwyczaj...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO