Localizations image

Jak ustawić zderzak turbiny? | Krok po kroku

Czas przeczytania tekstu: 1 minuta
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.80

Jeżeli zastanawiasz się, jak ustawić zderzak turbiny zachęcamy do zapoznania się z poniższym tekstem. Regulację zderzaka turbiny najwygodniej będzie przeprowadzić na wymontowanej turbosprężarce. Za pomocą płaskiego śrubokręta zdejmujemy spinkę trzonka aktuatora turbosprężarki. W tym momencie możemy również sprawdzić stan aktuatora (gruszki) oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić na nowy, tak więc należy zdemontować gruszkę turbiny. Ponownie zakładając aktuator należy również go wyregulować. Po zamontowaniu gruszki z powrotem na swoje miejsce oraz założeniu spinki przechodzimy do kalibracji. Ogólnie rzecz biorąc, regulacja ogranicznika turbiny polega na przemiennym odkręcaniu, dokręcaniu śruby i testach podciśnieniowych, dlatego będzie potrzebne również urządzenie zwane wakuometrem. Śrubką przy zderzaku reguluje się punkt zamknięcia, jak i otwarcia przepustnicy. W przypadku turbosprężarki ze zmienną geometrią spaliny trafiają na łopatki turbiny, które wprawiają w ruch cały układ, dlatego też po przeprowadzonej regeneracji ważna jest również regulacja zmiennej geometrii turbiny.

Regulacja zderzaka turbosprężarki
Jak ustawić zderzak turbiny? | Krok po kroku


Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny po regeneracji?

Jeżeli po regeneracji turbosprężarki dochodzi do jej przeładowania, najprawdopodobniej nie została ona przeprowadzona z należytą dokładnością. Prawidłowo zregenerowana turbosprężarka nie powinna również wydawać dźwięków podobnych do syczenia oraz piszczenia. Zalecamy do skorzystania z usług profesjonalnych serwisów, które zregenerują turbosprężarkę dając jej w ten sposób drugie życie.

Przyczyna przeładowania turbo po regeneracji
Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny po regeneracji?

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Doładowanie w turbosprężarkach - regulacja zmiennej geometrii 02 października 2018

Doładowanie w turbosprężarkach - regulacja zmiennej geometrii

Jak ciekawie wygląda doładowanie - turbosprężarka – budowa, działanie, regulacja...

Błąd czujnika doładowania 09 Grudzień 2020

Błąd czujnika doładowania

Związany z funkcjonowaniem turbosprężarki błąd czujnika doładowania stanowi...

Nieszczelna turbina – spaliny 10 Grudzień 2020

Nieszczelna turbina – spaliny

Objawy, których występowanie niesie za sobą nieszczelna turbina – spaliny wydostające...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO