Jak ustawić zderzak turbiny? Krok po kroku
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli zastanawiasz się, jak ustawić zderzak turbiny zachęcamy do zapoznania się z poniższym tekstem. Regulację zderzaka turbiny najwygodniej będzie przeprowadzić na wymontowanej turbosprężarce. Za pomocą płaskiego śrubokręta zdejmujemy spinkę trzonka aktuatora turbosprężarki. W tym momencie możemy również sprawdzić stan aktuatora (gruszki) oraz jeśli jest taka potrzeba wymienić na nowy, tak więc należy zdemontować gruszkę turbiny. Ponownie zakładając aktuator należy również go wyregulować. Po zamontowaniu gruszki z powrotem na swoje miejsce oraz założeniu spinki przechodzimy do kalibracji. Ogólnie rzecz biorąc, regulacja ogranicznika turbiny polega na przemiennym odkręcaniu, dokręcaniu śruby i testach podciśnieniowych, dlatego będzie potrzebne również urządzenie zwane wakuometrem. Śrubką przy zderzaku reguluje się punkt zamknięcia, jak i otwarcia przepustnicy. W przypadku turbosprężarki ze zmienną geometrią spaliny trafiają na łopatki turbiny, które wprawiają w ruch cały układ, dlatego też po przeprowadzonej regeneracji ważna jest również regulacja zmiennej geometrii turbiny.
Czym jest spowodowane przeładowanie turbiny po regeneracji?
Jeżeli po regeneracji turbosprężarki dochodzi do jej przeładowania, najprawdopodobniej nie została ona przeprowadzona z należytą dokładnością. Prawidłowo zregenerowana turbosprężarka nie powinna również wydawać dźwięków podobnych do syczenia oraz piszczenia. Zalecamy do skorzystania z usług profesjonalnych serwisów, które zregenerują turbosprężarkę dając jej w ten sposób drugie życie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Ustawienie zderzaka turbiny jest ważnym krokiem w procesie konserwacji i serwisowania turbiny. Poniżej znajduje się krok po kroku instrukcja ustawiania zderzaka turbiny:
Przed rozpoczęciem pracy należy upewnić się, że silnik jest zimny i nie jest pod napięciem.
Sprawdź położenie zderzaka w stosunku do wału korbowego. Zderzak powinien być ustawiony prawidłowo, tak aby nie był zbyt blisko ani zbyt daleko od wału korbowego.
Jeśli zderzak jest zbyt blisko wału korbowego, należy go delikatnie przesunąć w kierunku od wału korbowego, aby zwiększyć odstęp.
Jeśli zderzak jest zbyt daleko od wału korbowego, należy go delikatnie przesunąć w kierunku wału korbowego, aby zmniejszyć odstęp.
Po dokonaniu korekty położenia zderzaka, należy ponownie sprawdzić odstęp między zderzakiem a wałem korbowym, upewniając się, że jest on prawidłowy.
Należy pamiętać, że zbyt bliskie lub zbyt dalekie ustawienie zderzaka może prowadzić do uszkodzenia turbiny, dlatego ważne jest, aby ustawić go dokładnie zgodnie z zaleceniami producenta.
Po zakończeniu ustawiania zderzaka, należy ponownie uruchomić silnik i sprawdzić jego pracę pod kątem jakichkolwiek nieprawidłowości. W razie potrzeby, należy skontaktować się z mechanikiem specjalistą, który pomoże w ustawieniu zderzaka turbiny.