Jak szybko kręci się turbosprężarka?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Prędkości obrotowe urządzenia turbo dochodzą nawet do 200 000 obr/min. Co więcej, turbosprężarka pracuje w bardzo wysokiej temperaturze. Jak widać, współczesne turbosprężarki mają dość ciężkie warunki pracy. Z tego powodu po wyłączeniu silnika samochodu wirnik turbiny potrzebuje nawet kilkunastu sekund na wyhamowanie. Dlatego tak ważne jest to, aby pamiętać, że po każdej dłuższej jeździe należy przed wyłączeniem silnika schłodzić turbo, czyli pozwolić mu popracować przez około 90 sekund na wolnych obrotach. Studzenie turbosprężarki wpłynie pozytywnie na jej dłuższą żywotność.
Czy turbosprężarka działa przez cały czas pracy silnika? - Jak działa turbosprężarka w dieslu
Turbosprężarka jest to urządzenie, które pracuje od momentu włączenia silnika do odcięcia zasilania. Uruchomienie pojazdu wprawia w ruch wirnik turbiny, który jest zasilany spalinami. Kierowca może odczuć aktywność tego urządzenia dopiero w okolicach 3000 – 3500 obr/min. Dlatego wielu ludzi mylnie twierdzi, że dopiero wtedy turbosprężarka rozpoczyna swoją pracę. Działanie turbiny jest bardzo proste – spaliny, które opuszczają silnik przez kolektor wydechowy, wpadają na wirnik i wprawiają go w ruch. Wraz z obracaniem wirnika obraca się także koło kompresji. Następnie to koło zasysa powietrze z atmosfery i wypycha je w stronę kolektora dolotowego.
1. Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać, kiedy gasić? - Turbina w silniku Diesla
Po długiej albo forsownej jeździe samochodem dobrze jest odczekać chwilę przed wyłączeniem silnika, dotyczy to zwłaszcza jednostek turbodoładowanych. Dlaczego? Turbosprężarka jest bardzo obciążonym urządzeniem, które jest rozpędzane gazami wylotowymi. Znajdujący się w środku wirnik obraca się z prędkością nawet 200 000 obr/min w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. Z tego powodu po długotrwałej jeździe z wysoką prędkością należy odczekać minimum 90 sekund, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę urządzenia, zanim jednostka zostanie wyłączona.

2. Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Praca turbosprężarki
Działanie turbosprężarki jest bardzo proste. Zacznijmy od tego, że turbina ma dwa wirniki umieszczone na wspólnym wale. Pierwszy z nich zamontowany jest w systemie wydechowym i jest zasiany spalinami, z kolei drugi wirnik znajduje się w przewodzie dolotowym. Drugi wirnik dzięki wyprofilowanym łopatkom wtłacza do jednostki napędowej powietrze, którego ciśnienie jest o wiele większe niż ciśnienie powietrza atmosferycznego. Powoduje to, że silnik w aucie wyposażonym w turbosprężarkę pracuje efektywniej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Szybkość obrotów turbosprężarki może się różnić w zależności od rodzaju silnika i modelu samochodu. Zwykle jednak szybkość obrotów turbosprężarki wynosi od 150 000 do 250 000 obrotów na minutę. Turbosprężarka działa na zasadzie "im więcej spalin, tym więcej mocy". Oznacza to, że im więcej spalin jest produkowanych przez silnik, tym więcej energii jest dostarczane do wałka turbiny, co powoduje zwiększenie szybkości obrotów. W niektórych przypadkach, szybkość obrotów turbosprężarki może przekraczać 300 000 obrotów na minutę. Jednak takie wysokie szybkości obrotów są rzadko spotykane w samochodach osobowych, ponieważ mogą być trudne do zarządzania i mogą prowadzić do szybszego zużycia turbosprężarki.
Ważne jest, aby pamiętać, że szybkość obrotów turbosprężarki nie jest bezpośrednio związana z mocą silnika. Szybkość obrotów jest tylko jednym z wielu czynników, które decydują o ostatecznej mocy silnika.