Jak sprawdzić turbosprężarkę
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
1. Jak sprawdzić turbosprężarkę
JAK SPRAWDZIĆ TURBOSPRĘŻARKĘ ??? | Diesel, Benzyna Turbo – KOMPENDIUM WIEDZY TurboSerwisu Melett
Wiele samochodów na rynku wtórnym wyposażonych jest w układy turbodoładowania, w szczególności są to pojazdy z silnikami wysokoprężnymi. Jak sprawdzić turbosprężarkę w takim samochodzie przed jego zakupem?
Najlepszym rozwiązaniem byłaby stacja diagnostyczna lub warsztat posiadający odpowiednie oprogramowanie i umiejętności, jednak nie zawsze są to możliwe do wykonania opcje, dlatego też często zostaje nam jedynie samodzielne sprawdzenie układu turbodoładowania. Od czego zatem zacząć sprawdzanie układu turbodoładowania?
Dobrym początkiem będzie uruchomienie silnika i sprawdzenie, czy z układu wydechowego nie wydostają się duże kłęby dymu o czarnym lub niebieskim zabarwieniu. Błękitne kłęby spowodowane będą spalaniem oleju silnikowego, co może oznaczać nieszczelność układu olejowego w turbosprężarce, zaś czarne będą efektem niedopalania mieszanki paliwowo-powietrznej, wywołanego przez zbyt niskie ciśnienie sprężanego powietrza. W takim przypadku należy się przyjrzeć nie tylko turbosprężarce, ale też pompie oleju i wszystkim przewodom, warto także sprawdzić, czy z samochodu nie wycieka olej silnikowy.
Kolejnym przydatnym krokiem jest sprawdzenie pojazdu w czasie jazdy próbnej, podczas której po wejściu silnika na wysokie obroty turbosprężarka powinna zacząć pracować i oddawać moc bez wydawania nietypowych dźwięków, takich jak tarcie metalu o metal, wycie przypominające syrenę karetki czy stukanie. Jeżeli pojazd nie oddaje właściwie mocy lub mu jej całkowicie brakuje, turbosprężarka prawdopodobnie będzie wymagała regeneracji, ponieważ zwykle takie objawy dotyczą wyeksploatowanego lub uszkodzonego rdzenia turbosprężarki (CHRA), odpowiedzialnego za całe działanie urządzenia. W przypadku chwilowych spadków mocy turbosprężarka jest zapewne zanieczyszczona i dochodzi przez to do zapiekania się kierownic, jednak ten objaw dotyczy jedynie układów turbodoładowania z technologią zmiennej geometrii. Jeżeli spod maski wydobywa się donośny gwizd, nieprzypominający zwykłej pracy urządzenia, nie jest to jeszcze oznaka jego urządzenia, lecz możliwa nieszczelność przewodu między sprężarką a chłodnicą międzystopniową, gdzie transportowane jest powietrze pod wysokim ciśnieniem.
Jak sprawdzić luzy w turbinie?
Często na forach pojawia się propozycja odłączenia przewodu spalinowego od turbiny i sprawdzenie luzów w niej, jednak nie polecamy tego rozwiązania, ponieważ w trakcie jego wykonywania do turbosprężarki mogą dostać się zanieczyszczenia, skutkujące zniszczeniem nie tylko turbodoładowania, ale czasem też jednostki napędowej. W szczególności odradzamy dotykania turbosprężarki w czasie pracy silnika lub tuż po jego zatrzymaniu! Kontakt z turbiną może doprowadzić do poważnych poparzeń.
W przypadku, gdy już po zakupieniu auta zaczynamy podejrzewać defekt układu turbodoładowania, najlepiej jest odwiedzić profesjonalny zakład TURBOSERWIS MELETT Bosch Car Pawlik zajmujący się regeneracją tych urządzeń, ponieważ takie warsztaty posiadają najlepszy możliwy sprzęt do diagnostyki turbosprężarek oraz wykwalifikowanych pracowników z niego korzystających, co gwarantuje dokładne sprawdzenie danego egzemplarza pod kątem mankamentów.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić turbosprężarkę, należy wykonać kilka kroków:
Sprawdzić, czy występują jakiekolwiek objawy awarii, takie jak hałas lub wibracje podczas pracy silnika, brak mocy, dymienie lub błąd komputera.
Sprawdzić poziom oleju silnikowego i upewnić się, że jest na odpowiednim poziomie. Niski poziom oleju może prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.
Zlokalizować turbosprężarkę i sprawdzić, czy nie ma żadnych widocznych uszkodzeń, takich jak wycieki lub pęknięcia.
Sprawdzić, czy turbosprężarka jest luźna lub czy występują jakiekolwiek inne problemy związane z montażem.
Sprawdzić, czy turbosprężarka jest czysta i czy nie ma żadnych zanieczyszczeń, takich jak sadza lub osad.
W razie potrzeby skontaktuj się z mechanikiem aby przeprowadził bardziej szczegółową diagnozę.