Jak sprawdzić turbosprężarkę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jednym ze sposobów weryfikacji, czy układ turbodoładowania w samochodzie, który chcemy zakupić, działa prawidłowo, jest przejażdżka, podczas której zaobserwować możemy, jak pracuje jednostka napędowa, mamy wtedy również możliwość wychwycenia, czy przypadkiem turbo nie pracuje głośno, szczególną uwagę należy zwrócić na to, jak pojazd pracuje na zimnym silniku. Przeprowadzając ogólną diagnostykę układu turbodoładowania, zaniepokoić nabywcę powinna obecność oleju na obudowie turbo oraz na przewodach. Turbosprężarka może również zostać poddana komputerowej diagnostyce, po podpięciu testera pod samochód jesteśmy w stanie odczytać wszelkie zapisane błędy w pamięci pojazdu – o ile takie występują. Kupując używane auto, można poprosić o przedstawianie historii naprawa pojazdu, jednak w tym przypadku warto zachować pewien dystans, ponieważ jej prowadzenie nie jest obowiązkowe oraz może ona nie zawierać informacji na temat wszystkich przeprowadzonych napraw. Jednak jeżeli zależy Ci na fachowej opinii dotyczącej stanu turbosprężarki, zachęcamy do skorzystania z usług naszego serwisu, gdzie oprócz weryfikacji turbo przeprowadzić możemy również proces czyszczenia turbiny.
Jak sprawdzić stan turbosprężarki? - Diagnoza turbosprężarki
W celu dokładnego sprawdzenia stanu turbosprężarki należy poddać ją diagnostyce, która polega na jej rozbiórce. Po przepołowieniu turbo możemy poddać szczegółowym oględzinom jej komponenty, takie jak: wirnik turbiny, kierownice spalin zmiennej geometrii turbiny oraz łożyska. Wszelkie pęknięcia, wybrakowane elementy – uszkodzone łopatki wirnika, a nawet nagromadzony nagar zaburzają prawidłową pracę całego układu turbodoładowania i są niemożliwe do wychwycenia, przeprowadzając pobieżną weryfikację.

Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna? - Jak sprawdzić turbinę przy zakupie
Oprócz jazdy i nasłuchiwania pracy silnika stan turbo przy zakupie można sprawdzić przeprowadzając pomiar ciśnienia doładowania turbiny. W tym celu można udać się do najbliższego serwisu, który oferuje usługę sprawdzenia pojazdu. Jeżeli posiadasz tester diagnostyczny lub też miernikiem ciśnienia, jakim jest wakuometr pomiar ciśnienia możesz przeprowadzić samodzielnie. Kupującego pojazd zaniepokoić powinna również obecność oleju na obudowie turbo oraz na przewodach olejowych.
ak sprawdzić, czy turbosprężarka działa poprawnie?- Sprawdzenie turbiny komputerem
Jak już zostało wspomniane, turbosprężarkę można poddać weryfikacji podpinając samochód pod komputer diagnostyczny, jeżeli wystąpi różnica pomiędzy zadanym ciśnieniem doładowania a rzeczywistym, oznaczać może, że turbo jest źle wyważone, doszło do uszkodzenia wirnika turbiny bądź też popełnienia błędu w przypadku przeprowadzonych modyfikacji. Podpinając komputer diagnostyczny do sterownika, jesteśmy w stanie odczytać zapisane błędy w pamięci ECU, w przypadku awarii turbo często spotykany błąd to P0234 oraz błąd 17965.

Uszkodzona turbosprężarka – objawy - jak rozpoznać awarię turbiny? - Kiedy turbo do regeneracji
Często awaria turbosprężarki sygnalizowana jest nie tylko pogorszoną pracą jednostki napędowej oraz spadkiem jej mocy, ale również i gęstymi kłębami spalin wydobywającymi się z układu wydechowego. Innym objawem sugerującym oddanie turbiny do regeneracji jest jej głośna praca – wycie, zgrzytanie, pohukiwanie, a także gwizd nie powinny mieć miejsca. Znaczne ubytki oleju silnikowego również wskazywać mogą na to, że doszło do uszkodzenia turbosprężarki, ślady oleju pod podwoziem pojazdu lub też na obudowie turbo i przewodach olejowych nie powinny pozostać zbagatelizowane. Jazda z niesprawnym układem doładowania doprowadzić może do poważnych i nieodwracalnych usterek silnika, jak i pozostałych części samochodowych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić turbosprężarkę, należy zacząć od sprawdzenia jej podstawowych objawów usterki takie jak:
Słaba moc silnika lub brak mocy, wynikające z nieprawidłowego działania turbosprężarki
Wydobywający się z silnika dziwny dźwięk, taki jak szum, piszczenie lub warkot, co może świadczyć o uszkodzeniu łożysk turbosprężarki.
Wzrost emisji spalin, który jest związany z brakiem ciśnienia doładowania.
Wzrost zużycia paliwa, co może świadczyć o problemach z turbosprężarką.
Wymiana oleju silnikowego w krótkim okresie czasu, co może świadczyć o wycieku oleju z turbosprężarki.
Niestety nie każdy objaw może być tak oczywisty i mogłoby być konieczne dokonanie pomiarów próbą ciśnieniową czy też przeprowadzenie diagnozy komputerowej. W przypadku braku pewności, lepiej jest skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem, aby dokonać prawidłowej diagnozy usterki i w razie potrzeby wymienić uszkodzone części.