Localizations image

Jak sprawdzić turbinę w dieslu?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
jak sprawzdić turbosprężarkę w dieslu

Najszybszym sposobem na sprawdzenie turbiny w dieslu jest podpięcie komputera diagnostycznego pod samochód. Komputer umożliwia odczytanie (ewentualnych) błędów związanych nie tylko z układem turbodoładowania, ale też pozwala na przeprowadzenie ogólnej kontroli pojazdu. Kolejny sposób polega na użyciu manometru – dzięki niemu możemy sprawdzić ciśnienie doładowania turbo. W seryjnych turbinach ciśnienie to oscyluje w granicach od 0,4 do 1,5 bara. Jeżeli natomiast zależy Ci na dokładnej weryfikacji zarówno turbiny, jak i układu turbodoładowania, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie zajmującym się regeneracją i naprawą turbosprężarek.

Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?

O zużyciu turbosprężarki świadczyć mogą kłęby ciemnego dymu wydobywające się z rury wydechowej. Objawem uszkodzenia turbosprężarki jest również jej głośna praca. Nienaturalne odgłosy turbosprężarki to najczęściej wycie, pogwizdywanie oraz metaliczny zgrzyt. Uwagę przykuć powinien również nagły spadek poziomu oleju oraz wzmożone spalanie. O awarii turbo informuje również kontrolka check engine oraz praca pojazdu w trybie awaryjnym.

1. Jak sprawdzić stan turbosprężarki? - Uszkodzona turbina czy można jechać?

Stan turbo możesz również zweryfikować poprzez nasłuchiwanie jego stanu oraz obserwację, czy w obrębie turbosprężarki nie występują wycieki oleju. Jeżeli po zweryfikowaniu turbosprężarki jedną ze wspomnianych metod okazało się, że jest ona uszkodzona, to z pewnością nie powinieneś podejmować decyzji o użytkowaniu turbosprężarki, która jest niesprawna. Podróżowanie z awaryjnym układem turbodoładowania może doprowadzić nie tylko do poważnego uszkodzenia turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej.

2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 TDI

Mocno wyeksploatowana turbina powodowała będzie nasilone kopcenie nie tylko z układu wydechowego - spaliny mogą również uwalniać się przez nieszczelną turbosprężarkę. O tym, że dzieje się coś podejrzanego z turbosprężarką, świadczy znaczny ubytek oleju silnikowego. Wskazywać to może na zatkaną odmę olejową, która odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Z kolei brak mocy pojazdu może być oznaką niesprawnego mechanizmu VNT, uszkodzonej gruszki turbiny lub zaworu N75, które sterują turbosprężarką oraz regulują ciśnienie doładowania turbosprężarki.

3. Jak przetestować turbinę przed zakupem auta? - Jak sprawdzić turbinę 1.9 TDI?

Przed zakupem auta nie tylko sprawdza się jego historię przy pomocy numeru VIN, ale również można pójść o krok dalej i sprawdzić stan jego poszczególnych części, jak np. turbosprężarka. Stan turbo przez zakupem można sprawdzić, jak już zostało wspomniane wyżej, manometrem lub też testerem diagnostycznym. Jeżeli nie posiadasz żadnego z narzędzi, to pozostaje nasłuchiwanie pracy silnika oraz turbo. Gwizd, świst turbiny na zimnym silniku nie powinien mieć miejsca, z kolei szarpanie samochodem czy też dławienie się silnika także są zjawiskami niepożądanymi.

uszkodzona turbosprężarka

Komentarze

Tomasz 2023-01-11 13:13:52

Istnieją różne metody sprawdzania turbiny w silniku diesel, w tym:
Słuchanie dźwięku: podczas jazdy na wolnych obrotach, turbina powinna pracować cicho. Jeśli słychać hałas lub stukanie, może to świadczyć o problemie z łożyskami lub zablokowaniu przepływu medium.
Sprawdzanie dymu: nieprawidłowe działanie turbiny może powodować wydobywanie się niebieskiego lub czarnego dymu z rury wydechowej. Może to świadczyć o niedostatecznym przepływie powietrza do silnika.
Sprawdzanie ciśnienia doładowania: można to zrobić poprzez pomiar ciśnienia w układzie dolotowym lub poprzez odczyt z komputera pokładowego. Jeśli ciśnienie jest niższe niż normalnie, może to wskazywać na problem z turbiną.
Sprawdzanie komputera pokładowego: komputer pokładowy samochodu posiada różne czujniki, które mogą sygnalizować błędy związane z turbiną, takie jak: błąd czujnika ciśnienia doładowania, błąd układu turbosprężarki, itp.
Jeśli zauważysz jakiekolwiek objawy problemów z turbiną, należy skontaktować się z mechanikiem, który przeprowadzi specjalistyczne badanie i naprawi problem.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO