
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Najszybszym sposobem na sprawdzenie turbiny w dieslu jest podpięcie komputera diagnostycznego pod samochód. Komputer umożliwia odczytanie (ewentualnych) błędów związanych nie tylko z układem turbodoładowania, ale też pozwala na przeprowadzenie ogólnej kontroli pojazdu. Kolejny sposób polega na użyciu manometru – dzięki niemu możemy sprawdzić ciśnienie doładowania turbo. W seryjnych turbinach ciśnienie to oscyluje w granicach od 0,4 do 1,5 bara. Jeżeli natomiast zależy Ci na dokładnej weryfikacji zarówno turbiny, jak i układu turbodoładowania, to lepszym rozwiązaniem będzie wizyta w serwisie zajmującym się regeneracją i naprawą turbosprężarek.
Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
O zużyciu turbosprężarki świadczyć mogą kłęby ciemnego dymu wydobywające się z rury wydechowej. Objawem uszkodzenia turbosprężarki jest również jej głośna praca. Nienaturalne odgłosy turbosprężarki to najczęściej wycie, pogwizdywanie oraz metaliczny zgrzyt. Uwagę przykuć powinien również nagły spadek poziomu oleju oraz wzmożone spalanie. O awarii turbo informuje również kontrolka check engine oraz praca pojazdu w trybie awaryjnym.
1. Jak sprawdzić stan turbosprężarki? - Uszkodzona turbina czy można jechać?
Stan turbo możesz również zweryfikować poprzez nasłuchiwanie jego stanu oraz obserwację, czy w obrębie turbosprężarki nie występują wycieki oleju. Jeżeli po zweryfikowaniu turbosprężarki jedną ze wspomnianych metod okazało się, że jest ona uszkodzona, to z pewnością nie powinieneś podejmować decyzji o użytkowaniu turbosprężarki, która jest niesprawna. Podróżowanie z awaryjnym układem turbodoładowania może doprowadzić nie tylko do poważnego uszkodzenia turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej.
2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - jak rozpoznać awarię turbiny? - Objawy uszkodzonej turbiny 1.9 TDI
Mocno wyeksploatowana turbina powodowała będzie nasilone kopcenie nie tylko z układu wydechowego - spaliny mogą również uwalniać się przez nieszczelną turbosprężarkę. O tym, że dzieje się coś podejrzanego z turbosprężarką, świadczy znaczny ubytek oleju silnikowego. Wskazywać to może na zatkaną odmę olejową, która odpowiada za odpowietrzanie skrzyni korbowej. Z kolei brak mocy pojazdu może być oznaką niesprawnego mechanizmu VNT, uszkodzonej gruszki turbiny lub zaworu N75, które sterują turbosprężarką oraz regulują ciśnienie doładowania turbosprężarki.
3. Jak przetestować turbinę przed zakupem auta? - Jak sprawdzić turbinę 1.9 TDI?
Przed zakupem auta nie tylko sprawdza się jego historię przy pomocy numeru VIN, ale również można pójść o krok dalej i sprawdzić stan jego poszczególnych części, jak np. turbosprężarka. Stan turbo przez zakupem można sprawdzić, jak już zostało wspomniane wyżej, manometrem lub też testerem diagnostycznym. Jeżeli nie posiadasz żadnego z narzędzi, to pozostaje nasłuchiwanie pracy silnika oraz turbo. Gwizd, świst turbiny na zimnym silniku nie powinien mieć miejsca, z kolei szarpanie samochodem czy też dławienie się silnika także są zjawiskami niepożądanymi.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze