Jak sprawdzić turbinę bez wyciągania?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak sprawdzić turbinę bez wyciągania?
Jeżeli chcemy dokładnie sprawdzić stan naszej turbiny bez wyciągania jej, musimy podłączyć się pod komputer diagnostyczny i sprawdzić różnicę między zadanym ciśnieniem doładowania a aktualnym. Aby sprawdzić, czy turbosprężarka działa poprawnie, możemy także przyjrzeć się kilku kwestiom, ponieważ uszkodzony podzespół ujawnia kilka dość szybkich do zdiagnozowania objawów. Pierwszym z nich jest niecodzienny odgłos dobiegający spod maski w trakcie jazdy, szczególnie charakterystyczny gwizd przy przyspieszaniu, nasilający się wraz z obciążeniem silnika. Innym objawem jest utrata mocy jednostki napędowej podczas zwiększania prędkości lub jazdy na wzniesieniu, a także czarny dym wydostający się z rury wydechowej. Wyżej wymienione symptomy są najczęstszymi, które mówią o uszkodzeniu turbiny.
Jak zdiagnozować uszkodzoną turbinę? - Jak sprawdzić turbinę w dieslu
Pierwszym objawem świadczącym o awarii turbiny jest brak mocy jednostki napędowej. Objawia się on głównie w momencie, kiedy powinniśmy poczuć działanie podzespołu w wysokim zakresie obrotów. Co więcej, jeśli wystąpi błąd komputera, który mówi o przeładowaniu, możemy być pewni, że w naszej turbosprężarce jest tyle nagaru, że zacięły się łopatki. Innym objawem może być także nadmiar czarnych spalin, jakie wydostają się z naszego układu wydechowego. Kolejnym objawem jest głośna praca turbosprężarki. Nasz podzespół może być tak zniszczony, że wydobywające się z niego dźwięki mogą świadczyć o tym, że są to jego ostatnie chwile. Najszybszym sposobem na sprawdzenie turbiny w dieslu jest po prostu podpięcie komputera diagnostycznego pod samochód, który umożliwia odczytanie ewentualnych błędów związanych z układem turbodoładowania.

Jak sprawdzić, czy turbosprężarka działa poprawnie? - Jak rozpoznać uszkodzoną turbinę w dieslu
Uszkodzoną turbinę samochodową w pierwszej kolejności rozpoznamy po charakterystycznym hałasie – głośny dźwięku, który porównywalny jest z wyciek karetki pogotowia, które nasila się wraz ze wzrostem prędkości. Po usłyszeniu tego rozpoznawalnego dźwięku naszą podróż samochodem powinniśmy zakończyć ja najszybciej i oddać auto do serwisu. Kolejnym symptomem, którego nie wolno bagatelizować jest, chociażby zapach spalonego oleju wewnątrz pojazdu lub wydobywający się z układu wydechowego ciemny dym. Gwałtowny spadek osiągów silnika także może wskazywać na to, że nasza turbina nie jest sprawna. Kolejnej łatwo zauważalnym objawem jest znaczny ubytek oleju silnikowego.

Czyszczenie turbiny bez demontażu - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Aby turbina w naszym samochodzie mogła służyć wiele lat bez konieczności wymiany, trzeba od czasu do czasu wyczyścić jej poszczególne elementy. Na stronach internetowych możemy znaleźć wiele poradników na temat tego, jak przebiega czyszczenie turbosprężarki, jednakże większość z nich wiąże się z demontażem całego podzespołu – na szczęście możemy zrobić to prościej, wystarczy, że wyposażymy się w specjalistyczny preparat. Taki produkt znajdziemy w większości sklepów motoryzacyjnych lub kupimy w Internecie. Dzięki niemu bezpiecznie i szybko wyczyścimy układ dolotowy podczas pacy silnika – wyczyścimy zarówno turbinę, jak i przepustnicę, komorę spalania i obszar zaworów. Uszkodzoną turbosprężarkę poznamy między innymi po dźwięku – gwiździe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Istnieje kilka sposobów na sprawdzenie stanu turbiny bez jej wyciągania:
Obejrzenie turbiny: Możesz spróbować zajrzeć do komory silnika i obejrzeć turbinę, aby sprawdzić, czy nie ma widocznych uszkodzeń lub innych nieprawidłowości.
Sprawdzenie ciśnienia oleju: Niskie ciśnienie oleju może być oznaką problemów z turbiną. Możesz sprawdzić ciśnienie oleju za pomocą manometru lub specjalnego urządzenia diagnostycznego.
Sprawdzenie ciśnienia doładowania: Jeśli turbina nie działa prawidłowo, może to prowadzić do niskiego lub nieprawidłowego ciśnienia doładowania. Możesz sprawdzić ciśnienie doładowania za pomocą specjalnego urządzenia diagnostycznego lub manometru.
Sprawdzenie komputera samochodu: Komputer samochodu może zarejestrować błędy dotyczące pracy turbiny i innych elementów układu doładowania. Możesz skorzystać z profesjonalnego urządzenia diagnostycznego, aby sprawdzić, czy są jakieś błędy związane z turbiną.
Pamiętaj, że niektóre z tych metod mogą wymagać specjalistycznego sprzętu lub wiedzy, dlatego jeśli masz wątpliwości co do stanu swojej turbiny, najlepiej skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub warsztatem samochodowym.