Jak sprawdzić stan turbosprężarki? - Tego Twój mechanik Ci nie powie!
Najlepsze dane uzyskamy przez podłączenie do komputera diagnostycznego, kolejnym najprostszym sposobem na sprawdzenie turbosprężarki jest jazda, ponieważ uszkodzenia turbosprężarki najczęściej dają o sobie znać w postaci dźwiękowej – głośne wycie przypominające hałas wydawany przez karetkę pogotowia, czy tzw. efekt sowy – skrzeczenie, pohukiwanie, syczenie, piszczenie, czy inne metaliczne i niepokojące dźwięki. Kolejnymi objawami mogą być: zapach spalonego oleju, ciemny i gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej, spadek osiągów jednostki, niestabilna jazda. Możesz też zaobserwować wyskakujące błędy na desce rozdzielczej, wzrost zużycia paliwa, awarie nagrzewnicy powietrza, osady oleju na obudowie silnika. Są to więc sygnały, które można rozpoznać bardzo łatwo.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Jak powinno brzmieć turbo?
Turbosprężarka powinna być cicha, spokojna, praca ma być płynna, dźwięk to dynamiczny, swobodny szum. Turbo nie powinno wydawać żadnych niepokojących dźwięków, w przypadku gdy turbina zaczyna gwizdać, huczeć, świstać, czy powoduje inne mechaniczne hałasy, oznacza to, że uległa ona awarii, którą niezwłocznie należy skonsultować z wykwalifikowanym mechanikiem, który specjalizuje się w naprawie bądź regeneracji turbosprężarki, posiada odpowiednie maszyny i ma rozległą wiedzę w tej dziedzinie.
Co niszczy turbo?

Turbosprężarka niszczy się od:
- starego oleju o niewłaściwej lepkości;
- jazdy z nierozgrzanym silnikiem;
- wyłączania pojazdu bez odpowiedniego schłodzenia silnika;
- jazdy wyłącznie po mieście bez dłuższego i dynamicznego przepalania;
- braku wymiany filtrów w odpowiednim czasie.
Ile wytrzymuje turbo w samochodzie?
Teoretycznie nasza turbosprężarka powinna wytrzymać całe „życie” silnika, jednak z wielu czynników, żywotność okazuje się zdecydowanie krótsza. Trwałość turbiny w dieslach szacuje się na około 150 do 200 tys. kilometrów. W silnikach benzynowych wytrzymują one trochę dłużej, co jest wypadkową prostszej konstrukcji, ale także innych/lżejszych warunków pracy. Koszty nowej turbosprężarki mogą okazać się bardzo wysokie, dlatego najlepiej zadbać o turbo poprzez: utrzymanie odpowiedniego poziomu oleju i jego regularną wymianę, zmianę filtrów oleju i paliwa, wymianę filtrów powietrza, utrzymanie odpowiedniego poziomu eksploatacji związanego z właściwą jazdą. Co więcej, musisz pamiętać o wyborze oleju zgodnego z zaleceniami producenta. Aby unikać uszkodzeń w turbosprężarce, należy regularnie prowadzić przeglądy i konserwację w pojeździe, unikać gwałtownych obciążeń silnika, stosować ostrożną jazdę. Jeżeli podejrzewasz, że turbosprężarka w Twoim pojeździe jest uszkodzona, to zalecamy niezwłoczną diagnozę w odpowiednim serwisie, który doskonale będzie wiedział jak sprawdzić stan turbiny w twoim samochodzie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek