
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Aby sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia lub też zablokowania kierownic turbiny, należy poddać turbosprężarkę skrupulatnej diagnostyce w serwisie. Wcześniej należy jednak wymontować turbo z samochodu. Następny krok to rozpołowienie turbosprężarki oraz dokładne oględziny jej komponentów, w tym mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. Innym sposobem jest obserwowanie pracy gruszki turbiny – ciężkie ruchy czy też skoki sztangi turbiny oznaczać mogą zatartą zmienną geometrię turbiny, ale też nieszczelny aktuator.
Zapieczone kierownice turbiny, czy można tak jeździć? - Zapieczone kierownice turbiny objawy

Zapieczone kierownice turbiny zaliczyć można do awarii turbosprężarki. Jak wiadomo, jazda z niesprawnym układem turbodoładowania może doprowadzić do poważnych usterek nie tylko turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej. Tak więc w przypadku pojawienia się objawów takich, jak spadek mocy pojazdu, brak płynnej pracy silnika (szarpanie) czy też głośna praca układu turbodoładowania, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu eliminacji problemu.
Turbina 1.9 TDI - powód zapieczeń kierownic turbiny - Jak rozruszać kierownice w turbinie?
Zbyt niski poziom oleju silnikowego powodować może pojawianie się rdzy na mechanizmie VNT, co doprowadzić może do zapieczenia kierownic spalin. Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu turbodoładowanego – brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz gwałtowne gaszenie silnika powoduje gromadzenia się nagaru, który blokuje ruchy kierownic spalin. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla należy unikać poruszania się pojazdem wyłącznie w warunkach miejskich, nie tylko ze względu na turbosprężarkę, ale również i filtr DPF.

Zapieczone kierownice turbosprężarki – przyczyny - Preparat do czyszczenia turbiny
Powodem zapiekania się kierownic spalin turbosprężarki w większości przypadków jest nagromadzony nagar. Drugim powodem jest rdza, która powstaje wskutek niedostatecznej ilości oleju silnikowego. W obu przypadkach można wykorzystać preparat do czyszczenia turbiny, jednak jeżeli na łopatkach VNT zalega gruba warstwa skoksowanego oleju, zwykły preparat może okazać się nieskuteczny. Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie turbosprężarki do serwisu zajmującego się naprawą oraz regeneracją układów turbodoładowanych.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze