blog

Jak sprawdzić kierownice turbiny?

16 grudnia 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Aby sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia lub też zablokowania kierownic turbiny, należy poddać turbosprężarkę skrupulatnej diagnostyce w serwisie. Wcześniej należy jednak wymontować turbo z samochodu. Następny krok to rozpołowienie turbosprężarki oraz dokładne oględziny jej komponentów, w tym mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. Innym sposobem jest obserwowanie pracy gruszki turbiny – ciężkie ruchy czy też skoki sztangi turbiny oznaczać mogą zatartą zmienną geometrię turbiny, ale też nieszczelny aktuator.

Zapieczone kierownice turbiny, czy można tak jeździć? - Zapieczone kierownice turbiny objawy

turbosprężarka i kierownica

Zapieczone kierownice turbiny zaliczyć można do awarii turbosprężarki. Jak wiadomo, jazda z niesprawnym układem turbodoładowania może doprowadzić do poważnych usterek nie tylko turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej. Tak więc w przypadku pojawienia się objawów takich, jak spadek mocy pojazdu, brak płynnej pracy silnika (szarpanie) czy też głośna praca układu turbodoładowania, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu eliminacji problemu.

Turbina 1.9 TDI - powód zapieczeń kierownic turbiny - Jak rozruszać kierownice w turbinie?

Zbyt niski poziom oleju silnikowego powodować może pojawianie się rdzy na mechanizmie VNT, co doprowadzić może do zapieczenia kierownic spalin. Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu turbodoładowanego – brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz gwałtowne gaszenie silnika powoduje gromadzenia się nagaru, który blokuje ruchy kierownic spalin. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla należy unikać poruszania się pojazdem wyłącznie w warunkach miejskich, nie tylko ze względu na turbosprężarkę, ale również i filtr DPF.

turbo i powody zapiekania się

Zapieczone kierownice turbosprężarki – przyczyny - Preparat do czyszczenia turbiny

Powodem zapiekania się kierownic spalin turbosprężarki w większości przypadków jest nagromadzony nagar. Drugim powodem jest rdza, która powstaje wskutek niedostatecznej ilości oleju silnikowego. W obu przypadkach można wykorzystać preparat do czyszczenia turbiny, jednak jeżeli na łopatkach VNT zalega gruba warstwa skoksowanego oleju, zwykły preparat może okazać się nieskuteczny. Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie turbosprężarki do serwisu zajmującego się naprawą oraz regeneracją układów turbodoładowanych.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Kamil
2023-01-11 13:18:30
Aby sprawdzić kierownice turbiny, należy wykonać następujące kroki: Sprawdzić, czy kierownica turbiny jest prawidłowo zamontowana i czy nie ma żadnych widocznych oznak uszkodzenia. Sprawdzić, czy wszystkie połączenia i łożyska są w dobrym stanie i czy nie ma żadnych oznak wycieku. Sprawdzić, czy kierownica jest swobodnie obracająca się i czy nie ma żadnych oporów. Sprawdzić, czy kierownica jest prawidłowo ustawiona i czy nie jest przesunięta. Przeprowadzić test ciśnienia, aby upewnić się, że kierownica działa prawidłowo i jest w stanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie. Jeśli to konieczne, przeprowadzić dodatkowe testy, takie jak testy wibracji, aby upewnić się, że kierownica jest w dobrym stanie. Proszę pamiętać, że przeprowadzanie tych czynności wymaga odpowiedniego doświadczenia i specjalistycznego sprzętu, i powinno być wykonywane przez wykwalifikowanego pracownika.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60