Jak sprawdzić kierownice turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Aby sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia lub też zablokowania kierownic turbiny, należy poddać turbosprężarkę skrupulatnej diagnostyce w serwisie. Wcześniej należy jednak wymontować turbo z samochodu. Następny krok to rozpołowienie turbosprężarki oraz dokładne oględziny jej komponentów, w tym mechanizmu zmiennej geometrii turbiny. Innym sposobem jest obserwowanie pracy gruszki turbiny – ciężkie ruchy czy też skoki sztangi turbiny oznaczać mogą zatartą zmienną geometrię turbiny, ale też nieszczelny aktuator.
Zapieczone kierownice turbiny, czy można tak jeździć? - Zapieczone kierownice turbiny objawy
Zapieczone kierownice turbiny zaliczyć można do awarii turbosprężarki. Jak wiadomo, jazda z niesprawnym układem turbodoładowania może doprowadzić do poważnych usterek nie tylko turbosprężarki, ale również i jednostki napędowej. Tak więc w przypadku pojawienia się objawów takich, jak spadek mocy pojazdu, brak płynnej pracy silnika (szarpanie) czy też głośna praca układu turbodoładowania, należy jak najszybciej udać się do serwisu w celu eliminacji problemu.
Turbina 1.9 TDI - powód zapieczeń kierownic turbiny - Jak rozruszać kierownice w turbinie?
Zbyt niski poziom oleju silnikowego powodować może pojawianie się rdzy na mechanizmie VNT, co doprowadzić może do zapieczenia kierownic spalin. Nieprawidłowa eksploatacja pojazdu turbodoładowanego – brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz gwałtowne gaszenie silnika powoduje gromadzenia się nagaru, który blokuje ruchy kierownic spalin. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla należy unikać poruszania się pojazdem wyłącznie w warunkach miejskich, nie tylko ze względu na turbosprężarkę, ale również i filtr DPF.
Zapieczone kierownice turbosprężarki – przyczyny - Preparat do czyszczenia turbiny
Powodem zapiekania się kierownic spalin turbosprężarki w większości przypadków jest nagromadzony nagar. Drugim powodem jest rdza, która powstaje wskutek niedostatecznej ilości oleju silnikowego. W obu przypadkach można wykorzystać preparat do czyszczenia turbiny, jednak jeżeli na łopatkach VNT zalega gruba warstwa skoksowanego oleju, zwykły preparat może okazać się nieskuteczny. Najlepszym rozwiązaniem jest oddanie turbosprężarki do serwisu zajmującego się naprawą oraz regeneracją układów turbodoładowanych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić kierownice turbiny, należy wykonać następujące kroki:
Sprawdzić, czy kierownica turbiny jest prawidłowo zamontowana i czy nie ma żadnych widocznych oznak uszkodzenia.
Sprawdzić, czy wszystkie połączenia i łożyska są w dobrym stanie i czy nie ma żadnych oznak wycieku.
Sprawdzić, czy kierownica jest swobodnie obracająca się i czy nie ma żadnych oporów.
Sprawdzić, czy kierownica jest prawidłowo ustawiona i czy nie jest przesunięta.
Przeprowadzić test ciśnienia, aby upewnić się, że kierownica działa prawidłowo i jest w stanie wytworzyć odpowiednie ciśnienie.
Jeśli to konieczne, przeprowadzić dodatkowe testy, takie jak testy wibracji, aby upewnić się, że kierownica jest w dobrym stanie.
Proszę pamiętać, że przeprowadzanie tych czynności wymaga odpowiedniego doświadczenia i specjalistycznego sprzętu, i powinno być wykonywane przez wykwalifikowanego pracownika.