Jak sprawdzić czy turbo puszcza olej?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Plama oleju pod podwoziem pojazdu w miejscu jego postoju oraz obecność oleju na przewodach smarnych lub też tzw. mokra turbina wskazywać może na to, że turbo puszcza olej. Innym sposobem na zdiagnozowanie wycieku oleju jest zdjęcie gumowego przewodu zlokalizowanego pomiędzy turbo a intercoolerem, jeżeli na jego dnie znajduje się spora ilość oleju silnikowego, to znak, że turbo prawdopodobnie wymaga regeneracji. Oczywiście turbosprężarek również można poddać dokładniejszej diagnostyce w serwisie specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji układów turbodoładowanych.
Jak rozpoznać awarię turbiny? - uszkodzona turbosprężarka i jej objawy
Nie tylko wyciek oleju wskazywać może na jej awarię, uszkodzona turbosprężarka zdecydowanie zaburza prawidłową pracę jednostki napędowej, powodując między innymi szarpanie pojazdu podczas przyspieszania. Głośna praca turbo oraz gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego są najczęstszymi objawami wskazującym na to, że turbosprężarki kończy swoją żywotność. Nieodłącznym elementem niemalże każdej awarii pojazdu oprócz kontrolki awarii silnika, jest również zwiększone zużycie paliwa.
Bez względu na to, który z objawów wystąpił w pierwszej kolejności, liczy się czas reakcji właściciela pojazdu, podróżowanie z niesprawnym układem turbodoładowanie doprowadzić może nie tylko do poważnej awarii turbiny, ale również i jednostka napędowa może ulec poważnemu uszkodzeniu.
Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - turbina puszcza olej do wydechu
Przedostawanie się oleju do wydechu, czy też sytuacja, kiedy to turbina puszcza olej do intercoolera oczywiście może być oznaką awarii turbo, ale też i nie musi. Powodem wypływania oleju do układu wydechowego czy też do dolotu może być zbyt wysoki poziom oleju silnikowego w misce, dlatego podczas uzupełniania oleju należy zastosować się do zaleceń producenta nie tylko co do jego odpowiedniej ilości, ale także i właściwości.
Olej w turbinie - jak sprawdzić turbo? - jak sprawdzić, czy turbo pompuje prawidłowo?
Stan swojej turbosprężarki możesz zweryfikować samodzielnie, w jaki sposób? Po pierwsze poprzez nasłuchiwanie jej pracy- uszkodzona turbina wydaje dźwięki takie jak wycie, syczenie, a nawet chrobotanie. Po drugie sprawdź, czy na obudowie turbo, jak i na przewodach smarnych nie znajduje się olej, jeśli tak, to znak, że należy oddać turbo do naprawy. Zaobserwuj kolor spalin wydobywających się z wydechu – gęste czarne lub białe spaliny oznaczają, że turbo jest zużyte.
Jeżeli posiadasz komputer diagnostyczny, możesz podpiąć go pod sterownik pojazdu – w przypadku jakichkolwiek niesprawności ECU zapisuje w swojej pamięci błędy, które możesz odczytać przy pomocy takiego testera.
Wycieki oleju - przyczyny - olej od zimnej strony turbiny
Olej w turbinie oraz jego wycieki spowodowane mogą być wieloma czynnikami; wyciek oleju od zimnej strony turbo, czyli od strony koła kompresji oznaczać może, że układ wydechowy jest niedrożny – spowodowane to może być zabrudzonym, przestarzałym filtrem cząstek stałych DPF. Słabej jakości, mocno wyeksploatowany rdzeń, pęknięta obudowa turbiny oraz nieodpowiednio dopasowane przewody lub uszczelki również mogą być przyczyną obecności oleju od zimnej strony turbiny. Także montaż nieodpowiedniej turbosprężarki będzie przyczyną obecności oleju w sprężarce.
Natomiast wyciek oleju do turbiny spowodowany może być zdeformowanym pierścieniem uszczelniającym na wałku turbiny – uszkodzić go może zbyt wysoka temperatura spalin. Inną przyczyną może być niskiej jakości lub też niewłaściwie dobrana uszczelka wydechowa. W celu zlokalizowania źródła wycieku oleju należy przeprowadzić dokładną diagnostykę układu
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić, czy turbosprężarka puszcza olej, należy wykonać następujące kroki:
Uruchom silnik i pozostaw go przez kilka minut na biegu jałowym.
Sprawdź poziom oleju silnikowego w silniku. Jeśli poziom jest wyższy niż normalnie, może to oznaczać, że turbosprężarka jest uszkodzona i puszcza olej.
Obejrzyj okolice turbosprężarki, szukając widocznych oznak wycieku oleju. Może on pojawić się na przykład na wężach, obudowie silnika lub na kolektorze dolotowym.
Sprawdź pod maską czy nie występuje wyciek oleju z turbosprężarki, przykręconych komponentów, czy nie ma też oznak oleju na osłonie tłumika.
Jeśli znajdziesz oznaki wycieku oleju, skontaktuj się z mechanikiem lub serwisem samochodowym w celu dalszej diagnostyki i naprawy.
Warto też zwrócić uwagę na to czy płyn chłodzący nie zmienił swojego koloru, czy na jego powierzchni nie znajduje się olej. To również może oznaczać problemy z turbosprężarką.