
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Plama oleju pod podwoziem pojazdu w miejscu jego postoju oraz obecność oleju na przewodach smarnych lub też tzw. mokra turbina wskazywać może na to, że turbo puszcza olej. Innym sposobem na zdiagnozowanie wycieku oleju jest zdjęcie gumowego przewodu zlokalizowanego pomiędzy turbo a intercoolerem, jeżeli na jego dnie znajduje się spora ilość oleju silnikowego, to znak, że turbo prawdopodobnie wymaga regeneracji. Oczywiście turbosprężarek również można poddać dokładniejszej diagnostyce w serwisie specjalizującym się w naprawach oraz regeneracji układów turbodoładowanych.
Jak rozpoznać awarię turbiny? - uszkodzona turbosprężarka i jej objawy
Nie tylko wyciek oleju wskazywać może na jej awarię, uszkodzona turbosprężarka zdecydowanie zaburza prawidłową pracę jednostki napędowej, powodując między innymi szarpanie pojazdu podczas przyspieszania. Głośna praca turbo oraz gęste kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego są najczęstszymi objawami wskazującym na to, że turbosprężarki kończy swoją żywotność. Nieodłącznym elementem niemalże każdej awarii pojazdu oprócz kontrolki awarii silnika, jest również zwiększone zużycie paliwa.
Bez względu na to, który z objawów wystąpił w pierwszej kolejności, liczy się czas reakcji właściciela pojazdu, podróżowanie z niesprawnym układem turbodoładowanie doprowadzić może nie tylko do poważnej awarii turbiny, ale również i jednostka napędowa może ulec poważnemu uszkodzeniu.

Wycieki oleju z turbosprężarki to nie zawsze awaria - turbina puszcza olej do wydechu
Przedostawanie się oleju do wydechu, czy też sytuacja, kiedy to turbina puszcza olej do intercoolera oczywiście może być oznaką awarii turbo, ale też i nie musi. Powodem wypływania oleju do układu wydechowego czy też do dolotu może być zbyt wysoki poziom oleju silnikowego w misce, dlatego podczas uzupełniania oleju należy zastosować się do zaleceń producenta nie tylko co do jego odpowiedniej ilości, ale także i właściwości.
Olej w turbinie - jak sprawdzić turbo? - jak sprawdzić, czy turbo pompuje prawidłowo?
Stan swojej turbosprężarki możesz zweryfikować samodzielnie, w jaki sposób? Po pierwsze poprzez nasłuchiwanie jej pracy- uszkodzona turbina wydaje dźwięki takie jak wycie, syczenie, a nawet chrobotanie. Po drugie sprawdź, czy na obudowie turbo, jak i na przewodach smarnych nie znajduje się olej, jeśli tak, to znak, że należy oddać turbo do naprawy. Zaobserwuj kolor spalin wydobywających się z wydechu – gęste czarne lub białe spaliny oznaczają, że turbo jest zużyte.
Jeżeli posiadasz komputer diagnostyczny, możesz podpiąć go pod sterownik pojazdu – w przypadku jakichkolwiek niesprawności ECU zapisuje w swojej pamięci błędy, które możesz odczytać przy pomocy takiego testera.

Wycieki oleju - przyczyny - olej od zimnej strony turbiny
Olej w turbinie oraz jego wycieki spowodowane mogą być wieloma czynnikami; wyciek oleju od zimnej strony turbo, czyli od strony koła kompresji oznaczać może, że układ wydechowy jest niedrożny – spowodowane to może być zabrudzonym, przestarzałym filtrem cząstek stałych DPF. Słabej jakości, mocno wyeksploatowany rdzeń, pęknięta obudowa turbiny oraz nieodpowiednio dopasowane przewody lub uszczelki również mogą być przyczyną obecności oleju od zimnej strony turbiny. Także montaż nieodpowiedniej turbosprężarki będzie przyczyną obecności oleju w sprężarce.
Natomiast wyciek oleju do turbiny spowodowany może być zdeformowanym pierścieniem uszczelniającym na wałku turbiny – uszkodzić go może zbyt wysoka temperatura spalin. Inną przyczyną może być niskiej jakości lub też niewłaściwie dobrana uszczelka wydechowa. W celu zlokalizowania źródła wycieku oleju należy przeprowadzić dokładną diagnostykę układu
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze