Jak sprawdzić, czy turbina ma smarowanie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Możemy to zrobić samodzielnie, korzystając z bagnetu, który wskazuje poziom oleju w zbiorniczku. Zachowanie odpowiedniego poziomu środka smarującego jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania podzespołu. Jeżeli zabraknie oleju lub nastąpi jego przerwa w obiegu, może to spowodować awarię, zwaną zatartą turbiną. Objawy tego zjawiska są słyszalne poprzez specyficzny zgrzyt. Każde negatywne oddziaływanie wadliwego elementu, który współtworzy układ turbodoładowania, może przyczynić się do uszkodzenia silnika. Warto wiedzieć, że turbina samochodowa jest podzespołem niezwykle trwałym, ale i delikatnym w swym działaniu, przez co musi mieć zapewniony odpowiedni pozom dbałości przez każdego właściciela turbodoładowanego samochodu.
W jaki sposób niewystarczające smarowanie powoduje awarię turbosprężarki? - Brak oleju a turbina
Przyczynami braku smarowania, które mogą spowodować awarię turbosprężarki, są: zanieczyszczony filtr powietrza, za niski poziom oleju, nagar lub odkładający się węgiel w przewodzie doprowadzającym olej. Co więcej, przy montażu uszkodzić turbinę może niezalanie jej olejem przed pierwszym rozruchem. Długookresowa praca silnika na tzw. luzie, zwłaszcza w zimie również może wpłynąć na niewystarczające smarowanie podzespołu. Pamiętajmy, że bez odpowiedniego smarowania bardzo szybko doprowadzimy do uszkodzenia turbosprężarki. Olej silnikowy jest bardzo istnym elementem: smaruje i chłodzi układy łożyskowania w rdzeniu, a jeżeli w tych obszarach jest go za mało, rdzeń może ulec awarii.
1. Błędy przy wymianie turbosprężarki – Brak smarowania turbiny
Największym i najczęstszym błędem popełnianym przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start, polegający na włączeniu silnika na niewystarczającej ilości oleju. Kolejną ważną kwestią jest dokładne wyczyszczenie instalacji smarowania, aby była ona drożna oraz zalana świeżym olejem. W wielu przypadkach dzieje się tak, że po montażu nowego podzespołu, po chwili staje się on uszkodzony – powód tego zjawiska jest bardzo prosty – przed zamontowaniem nowej turbosprężarki powinniśmy pamiętać, aby usunąć powód, przed który poprzednia uległa awarii. Głównymi przyczynami braku smarowania oraz nieprawidłowego smarowania turbiny są: niski poziom oleju, niewłaściwa konserwacja filtra oleju, nieprawidłowa uszczelka wlotu, a także zablokowany, uszkodzony lub niskiej jakości filtr oleju.
2. Smarowanie turbiny – Jak sprawdzić smarowanie turbiny
Smarowanie turbiny jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik turbiny jest w stanie osiągnąć prędkość dochodzącą nawet do 200 000 obr./min., dlatego tak bardzo ważne jest, aby łożyska wałka były odpowiednio nasmarowane. Układ smarowania pełni też dużą rolę w chłodzeniu podzespołu. W zależności od momentu obrotowego turbosprężarki, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im obroty silnika są wyższe, tym ciśnienie oleju w turbinie wzrasta. Smarowanie turbiny możemy sprawdzić samodzielnie, sprawdzając poziom oleju silnikowego lub udać się do warsztatu w celu weryfikacji.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić, czy turbina jest prawidłowo smarowana, należy najpierw upewnić się, że silnik jest wyłączony i schłodzony. Następnie należy zlokalizować miejsce, w którym znajduje się turbina (może to być pod maską lub z tyłu samochodu) i sprawdzić poziom oleju w silniku. Kolejnym krokiem jest otworzenie klapki lub kapturka, który umożliwia dostęp do turbiny, a następnie sprawdzenie, czy na łopatkach turbiny oraz na elementach towarzyszących turbinie znajdują się ślady oleju. Jeśli tak, oznacza to, że turbina jest prawidłowo smarowana. Jeśli nie, może to świadczyć o braku smarowania lub niedostatecznym smarowaniu. Po zakończeniu sprawdzania należy zamknąć klapkę lub kapturek i sprawdzić poziom oleju w silniku. Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, należy go uzupełnić, aby zapewnić prawidłowe smarowanie turbiny. Jeśli poziom oleju jest prawidłowy, a turbina nadal nie jest prawidłowo smarowana, może to oznaczać, że występują jakieś awarie lub uszkodzenia w układzie smarowania. W takim przypadku należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który sprawdzi i naprawi usterkę.