Localizations image

Jak sprawdzić, czy turbina ma smarowanie?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
turbina i smarowanie

Możemy to zrobić samodzielnie, korzystając z bagnetu, który wskazuje poziom oleju w zbiorniczku. Zachowanie odpowiedniego poziomu środka smarującego jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania podzespołu. Jeżeli zabraknie oleju lub nastąpi jego przerwa w obiegu, może to spowodować awarię, zwaną zatartą turbiną. Objawy tego zjawiska są słyszalne poprzez specyficzny zgrzyt. Każde negatywne oddziaływanie wadliwego elementu, który współtworzy układ turbodoładowania, może przyczynić się do uszkodzenia silnika. Warto wiedzieć, że turbina samochodowa jest podzespołem niezwykle trwałym, ale i delikatnym w swym działaniu, przez co musi mieć zapewniony odpowiedni pozom dbałości przez każdego właściciela turbodoładowanego samochodu.

W jaki sposób niewystarczające smarowanie powoduje awarię turbosprężarki? - Brak oleju a turbina

Przyczynami braku smarowania, które mogą spowodować awarię turbosprężarki, są: zanieczyszczony filtr powietrza, za niski poziom oleju, nagar lub odkładający się węgiel w przewodzie doprowadzającym olej. Co więcej, przy montażu uszkodzić turbinę może niezalanie jej olejem przed pierwszym rozruchem. Długookresowa praca silnika na tzw. luzie, zwłaszcza w zimie również może wpłynąć na niewystarczające smarowanie podzespołu. Pamiętajmy, że bez odpowiedniego smarowania bardzo szybko doprowadzimy do uszkodzenia turbosprężarki. Olej silnikowy jest bardzo istnym elementem: smaruje i chłodzi układy łożyskowania w rdzeniu, a jeżeli w tych obszarach jest go za mało, rdzeń może ulec awarii.

1. Błędy przy wymianie turbosprężarki – Brak smarowania turbiny

Największym i najczęstszym błędem popełnianym przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start, polegający na włączeniu silnika na niewystarczającej ilości oleju. Kolejną ważną kwestią jest dokładne wyczyszczenie instalacji smarowania, aby była ona drożna oraz zalana świeżym olejem. W wielu przypadkach dzieje się tak, że po montażu nowego podzespołu, po chwili staje się on uszkodzony – powód tego zjawiska jest bardzo prosty – przed zamontowaniem nowej turbosprężarki powinniśmy pamiętać, aby usunąć powód, przed który poprzednia uległa awarii. Głównymi przyczynami braku smarowania oraz nieprawidłowego smarowania turbiny są: niski poziom oleju, niewłaściwa konserwacja filtra oleju, nieprawidłowa uszczelka wlotu, a także zablokowany, uszkodzony lub niskiej jakości filtr oleju.

turbina i smarowanie

2. Smarowanie turbiny – Jak sprawdzić smarowanie turbiny

Smarowanie turbiny jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik turbiny jest w stanie osiągnąć prędkość dochodzącą nawet do 200 000 obr./min., dlatego tak bardzo ważne jest, aby łożyska wałka były odpowiednio nasmarowane. Układ smarowania pełni też dużą rolę w chłodzeniu podzespołu. W zależności od momentu obrotowego turbosprężarki, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im obroty silnika są wyższe, tym ciśnienie oleju w turbinie wzrasta. Smarowanie turbiny możemy sprawdzić samodzielnie, sprawdzając poziom oleju silnikowego lub udać się do warsztatu w celu weryfikacji.

Komentarze

Kamil 2022-12-30 09:19:42

Aby sprawdzić, czy turbina jest prawidłowo smarowana, należy najpierw upewnić się, że silnik jest wyłączony i schłodzony. Następnie należy zlokalizować miejsce, w którym znajduje się turbina (może to być pod maską lub z tyłu samochodu) i sprawdzić poziom oleju w silniku. Kolejnym krokiem jest otworzenie klapki lub kapturka, który umożliwia dostęp do turbiny, a następnie sprawdzenie, czy na łopatkach turbiny oraz na elementach towarzyszących turbinie znajdują się ślady oleju. Jeśli tak, oznacza to, że turbina jest prawidłowo smarowana. Jeśli nie, może to świadczyć o braku smarowania lub niedostatecznym smarowaniu. Po zakończeniu sprawdzania należy zamknąć klapkę lub kapturek i sprawdzić poziom oleju w silniku. Jeśli poziom oleju jest zbyt niski, należy go uzupełnić, aby zapewnić prawidłowe smarowanie turbiny. Jeśli poziom oleju jest prawidłowy, a turbina nadal nie jest prawidłowo smarowana, może to oznaczać, że występują jakieś awarie lub uszkodzenia w układzie smarowania. W takim przypadku należy skontaktować się z mechanikiem lub specjalistą, który sprawdzi i naprawi usterkę.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO