W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Możemy to zrobić samodzielnie, korzystając z bagnetu, który wskazuje poziom oleju w zbiorniczku. Zachowanie odpowiedniego poziomu środka smarującego jest konieczne do prawidłowego funkcjonowania podzespołu. Jeżeli zabraknie oleju lub nastąpi jego przerwa w obiegu, może to spowodować awarię, zwaną zatartą turbiną. Objawy tego zjawiska są słyszalne poprzez specyficzny zgrzyt. Każde negatywne oddziaływanie wadliwego elementu, który współtworzy układ turbodoładowania, może przyczynić się do uszkodzenia silnika. Warto wiedzieć, że turbina samochodowa jest podzespołem niezwykle trwałym, ale i delikatnym w swym działaniu, przez co musi mieć zapewniony odpowiedni pozom dbałości przez każdego właściciela turbodoładowanego samochodu.
W jaki sposób niewystarczające smarowanie powoduje awarię turbosprężarki? - Brak oleju a turbina
Przyczynami braku smarowania, które mogą spowodować awarię turbosprężarki, są: zanieczyszczony filtr powietrza, za niski poziom oleju, nagar lub odkładający się węgiel w przewodzie doprowadzającym olej. Co więcej, przy montażu uszkodzić turbinę może niezalanie jej olejem przed pierwszym rozruchem. Długookresowa praca silnika na tzw. luzie, zwłaszcza w zimie również może wpłynąć na niewystarczające smarowanie podzespołu. Pamiętajmy, że bez odpowiedniego smarowania bardzo szybko doprowadzimy do uszkodzenia turbosprężarki. Olej silnikowy jest bardzo istnym elementem: smaruje i chłodzi układy łożyskowania w rdzeniu, a jeżeli w tych obszarach jest go za mało, rdzeń może ulec awarii.
1. Błędy przy wymianie turbosprężarki – Brak smarowania turbiny
Największym i najczęstszym błędem popełnianym przy wymianie turbosprężarki jest tzw. suchy start, polegający na włączeniu silnika na niewystarczającej ilości oleju. Kolejną ważną kwestią jest dokładne wyczyszczenie instalacji smarowania, aby była ona drożna oraz zalana świeżym olejem. W wielu przypadkach dzieje się tak, że po montażu nowego podzespołu, po chwili staje się on uszkodzony – powód tego zjawiska jest bardzo prosty – przed zamontowaniem nowej turbosprężarki powinniśmy pamiętać, aby usunąć powód, przed który poprzednia uległa awarii. Głównymi przyczynami braku smarowania oraz nieprawidłowego smarowania turbiny są: niski poziom oleju, niewłaściwa konserwacja filtra oleju, nieprawidłowa uszczelka wlotu, a także zablokowany, uszkodzony lub niskiej jakości filtr oleju.
2. Smarowanie turbiny – Jak sprawdzić smarowanie turbiny
Smarowanie turbiny jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik turbiny jest w stanie osiągnąć prędkość dochodzącą nawet do 200 000 obr./min., dlatego tak bardzo ważne jest, aby łożyska wałka były odpowiednio nasmarowane. Układ smarowania pełni też dużą rolę w chłodzeniu podzespołu. W zależności od momentu obrotowego turbosprężarki, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im obroty silnika są wyższe, tym ciśnienie oleju w turbinie wzrasta. Smarowanie turbiny możemy sprawdzić samodzielnie, sprawdzając poziom oleju silnikowego lub udać się do warsztatu w celu weryfikacji.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze