Jak sprawdzić, czy turbina jest dobra? - Nie daj się oszukać handlarzom!
Najprościej możemy to zrobić przez obserwację wzrokową oraz przez wsłuchanie się w dźwięki wydawane przez samochód. Można również przeprowadzić pomiar parametrów pracy, analizę oleju, czy testy wydajnościowe. Dodatkowo komfort jazdy przy awarii turbosprężarki jest bardzo niski ze względu na szarpanie przy przyspieszaniu, wspomniany hałas, czy zapach spalonego oleju. Objawy te nasilają się przy wchodzeniu na wyższe obroty podczas podróży.
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Jeżeli planujesz zakup pojazdu i zastanawiasz się jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna, to najlepiej będzie zabrać ze sobą mechanika, który dzięki swojej wiedzy będzie w stanie ocenić nie tylko stan turbosprężarki, ale i całego auta. Jeżeli jednak jest to niemożliwe, możesz zawsze udać się na jazdę próbną, dzięki temu będziesz w stanie zaobserwować czy pojazd zachowuje się prawidłowo oraz wstępnie ocenisz stan turbo. Jeśli odczujesz brak mocy jednostki, zaobserwujesz dym wydobywający się z rury wydechowej, usłyszysz jakieś niepokojące dźwięki, to może to wskazywać na zużycie turbiny.
Po czym poznać, że turbina jest do wymiany lub regeneracji?
Turbosprężarka jest do wymiany bądź wymaga regeneracji w przypadkach, gdy zaobserwujemy: wyraźny spadek mocy silnika, znaczny średni wzrost zużycia paliwa, niecodzienne dźwięki podczas podróży, błędy diagnostyczne/zaświecone kontrolki na desce rozdzielczej, brak bądź małe ciśnienie doładowania, zbyt wysokie ciśnienie oleju, pojawienie się spalin w różnych kolorach, tj. różne odcienie niebieskiego czy szarego oraz kolor biały i czarny, zbierające się osady oleju na obudowie silnika, wyczuwalny w kabinie kierowcy zapach spalonego oleju, szarpanie i drgania przy przyspieszaniu, dymienie z okolic turbiny.
Ile powinna wytrzymać turbina?

Według wszelkich zaleceń producentów turbosprężarka powinna wytrzymać całe „życie” naszego pojazdu, jednak średnio jest to około 100 000 - 150 000, a czasami nawet 200 000 kilometrów. Czas ten zależny jest w głównej mierze od tego, w jakich warunkach odbywa się eksploatacja pojazdu, w jaki sposób jest on konserwowany i jaki styl jazdy prowadzi jego właściciel. Rekomendujemy przestrzegać zaleceń producenta odnośnie konserwacji, wymaganego oleju czy stylu jazdy, aby jak najlepiej zadbać o konkretny model turbosprężarki.
Czy da się samemu zregenerować turbinę?
Teoretycznie da się samemu zregenerować turbosprężarkę, jednak należy posiadać odpowiedni sprzęt i narzędzia do przeprowadzenia regeneracji, dodatkowo musisz mieć ogromną wiedzę techniczną, gdyż turbo to bardzo skomplikowany komponent w samochodzie. Warto więc powierzyć to specjalistom, pamiętaj też, że profesjonalnie przeprowadzona regeneracja pozwala na przywrócenie pierwotnej sprawności całego urządzenia i ponowne cieszenie się odpowiednim komfortem jazdy. Jest to również bardziej ekonomiczna i ekologiczna droga niż zakup nowej turbiny, której ceny sięgają w 2023 roku nawet kilkunastu tysięcy złotych.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek