blog

Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie?

12 października 2021

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
serwis naprawy turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Do przeprowadzania pomiaru ciśnienia oleju turbosprężarki służy urządzenie takie jak manometr. Innym sposobem na to, aby sprawdzić, czy ciśnienie oleju w turbinie jest prawidłowe, jest użycie testera diagnostycznego, który dostępny jest niemalże w każdym autoryzowanym serwisie Bosch Diesel Service. Dlaczego należy regularnie przeprowadzać diagnostykę zarówno samej turbosprężarki, jak i całego układu turbodoładowania? Przede wszystkim systematyczna kontrola uchroni właściciela pojazdu przed niespodziewaną awarią, a co najważniejsze, wpłynie to na dłuższą żywotność turbo.

1. Lampa Alladyna, konewka, czajnik – czyli niski poziom oleju

Główną przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie lub – co gorsza – jego całkowity brak. O braku oleju informuje adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej, jednakże warto przed podróżą sprawdzić jego poziom i w razie potrzeby uzupełnić jego brak. Olej silnikowy zapewnia nie tylko chłodzenie turbiny, ale również smarowanie. Zatem, jak sprawdzić smarowanie turbiny, aby nie doszło do jej zatarcia? Po otworzeniu maski w okolicach silnika znajdować powinna się miarka poziomu oleju zwana potocznie bagnetem, jego uchwyt najczęściej jest koloru żółtego. Na końcu miarki znajdują się dwa oznaczenia MIN i MAX, czasami spotkać można kropeczki lub kreseczki (w zależności od producenta pojazdu).

Przed uzupełnianiem oleju należy zasięgnąć informacji na temat wymaganej jego ilości dla Twojego silnika; takie informacje znajdują się w książce serwisowej lub instrukcji obsługi pojazdu, ale także w autoryzowanym serwisie.

Uszkodzona turbina, po czym poznać?

eden z najczęstszych objawów awarii układu turbodoładowania to dźwięk uszkodzonej turbiny przypominający gwizd, świst, a nawet charakterystyczny odgłos ścierających się ze sobą metalowych elementów. Towarzyszy temu także wzmożone dymienie z układu wydechowego oraz zaburzona praca jednostki napędowej.

Do awarii turbo może dojść także poprzez uszkodzony zawór turbiny - objawy, które wskazywać mogą na to, to przede wszystkim spadek mocy pojazdu i jego praca w trybie awaryjnym.

Zapytacie zapewne, czy można jeździć bez sprawnej turbiny? Nie można, ponieważ doprowadzić to może do awarii innych części samochodowych w szczególności jednostki napędowej.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Rysiek
2023-01-13 10:10:17
Aby sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie, należy użyć manometru do pomiaru ciśnienia oleju lub specjalnego czujnika ciśnienia oleju, który jest zazwyczaj zainstalowany w układzie smarowania turbiny. Ciśnienie oleju powinno być mierzone podczas pracy silnika i powinno spełniać wymagania producenta. Jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, może to oznaczać problem z układem smarowania lub awarię turbiny, która wymaga natychmiastowej naprawy.

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi