Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do przeprowadzania pomiaru ciśnienia oleju turbosprężarki służy urządzenie takie jak manometr. Innym sposobem na to, aby sprawdzić, czy ciśnienie oleju w turbinie jest prawidłowe, jest użycie testera diagnostycznego, który dostępny jest niemalże w każdym autoryzowanym serwisie Bosch Diesel Service. Dlaczego należy regularnie przeprowadzać diagnostykę zarówno samej turbosprężarki, jak i całego układu turbodoładowania? Przede wszystkim systematyczna kontrola uchroni właściciela pojazdu przed niespodziewaną awarią, a co najważniejsze, wpłynie to na dłuższą żywotność turbo.
1. Lampa Alladyna, konewka, czajnik – czyli niski poziom oleju
Główną przyczyną awarii turbosprężarki jest niedostateczne smarowanie lub – co gorsza – jego całkowity brak. O braku oleju informuje adekwatna kontrolka na desce rozdzielczej, jednakże warto przed podróżą sprawdzić jego poziom i w razie potrzeby uzupełnić jego brak. Olej silnikowy zapewnia nie tylko chłodzenie turbiny, ale również smarowanie. Zatem, jak sprawdzić smarowanie turbiny, aby nie doszło do jej zatarcia? Po otworzeniu maski w okolicach silnika znajdować powinna się miarka poziomu oleju zwana potocznie bagnetem, jego uchwyt najczęściej jest koloru żółtego. Na końcu miarki znajdują się dwa oznaczenia MIN i MAX, czasami spotkać można kropeczki lub kreseczki (w zależności od producenta pojazdu).
Przed uzupełnianiem oleju należy zasięgnąć informacji na temat wymaganej jego ilości dla Twojego silnika; takie informacje znajdują się w książce serwisowej lub instrukcji obsługi pojazdu, ale także w autoryzowanym serwisie.
Uszkodzona turbina, po czym poznać?
eden z najczęstszych objawów awarii układu turbodoładowania to dźwięk uszkodzonej turbiny przypominający gwizd, świst, a nawet charakterystyczny odgłos ścierających się ze sobą metalowych elementów. Towarzyszy temu także wzmożone dymienie z układu wydechowego oraz zaburzona praca jednostki napędowej.
Do awarii turbo może dojść także poprzez uszkodzony zawór turbiny - objawy, które wskazywać mogą na to, to przede wszystkim spadek mocy pojazdu i jego praca w trybie awaryjnym.
Zapytacie zapewne, czy można jeździć bez sprawnej turbiny? Nie można, ponieważ doprowadzić to może do awarii innych części samochodowych w szczególności jednostki napędowej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie, należy użyć manometru do pomiaru ciśnienia oleju lub specjalnego czujnika ciśnienia oleju, który jest zazwyczaj zainstalowany w układzie smarowania turbiny. Ciśnienie oleju powinno być mierzone podczas pracy silnika i powinno spełniać wymagania producenta. Jeśli ciśnienie oleju jest zbyt niskie, może to oznaczać problem z układem smarowania lub awarię turbiny, która wymaga natychmiastowej naprawy.