Jak słychać turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Turbosprężarka, która działa poprawnie, nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów – jej praca jest równa i nie dochodzi do zaburzeń w funkcjonowaniu jednostki napędowej. Jeżeli turbosprężarka zaczyna gwizdać na zimnym silniku, a dźwięk możemy porównać do wycia karetki, jest to objawem świadczącym o jej awarii – najczęściej jest to wybronienie wirnika turbiny przez częstą i intensywną pracę w wysokiej temperaturze. Inną przyczyną gwizdania turbosprężarki mogą być zanieczyszczenia, które się dostały do niej i powodują powstawanie ubytków w strukturze, która musi się charakteryzować szczelnością i optymalnym smarowaniem. Za występowanie nieprawidłowych dźwięków, które są związane z pracą turbiny, mogą odpowiadać luzy na jej wałku. Jednakże nie każdy dźwięk wydobywający się spod maski samochodu, który budzi obawy użytkownika, musi pochodzić od turbosprężarki.
Objawy uszkodzonej turbiny - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Objawy uszkodzonej turbosprężarki są proste do zweryfikowania:
1. Specyficzny dźwięk, który pojawia się podczas przyspieszania – uszkodzona turbosprężarka piszczy w specyficzny sposób, przypominający dźwięk ocierania o siebie metalowych elementów, z reguły pojawia się od 1800 obr./min. i wraz ze wzrostem obciążenia staje się głośniejszy.
2. Odczuwalny spadek mocy silnika oraz pojawiający się czarny dym, który nasila się wraz ze wzrostem prędkości.
3. Wyczuwalny będzie wewnątrz pojazdu zapach spalonego oleju
4. Zauważymy także konkretny ubytek oleju silnikowego.
Podczas zauważenia któregokolwiek objawu trzeba jak najszybciej udać się do profesjonalnego mechanika.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Uszkodzona turbina objawy
1. Do najbardziej odczuwalnych objawów awarii turbosprężarki możemy zaliczyć spadek mocy silnika – odczujesz wtedy, że samochód stracił swoje przyspieszenie.
2. Czarny dym wydobywający się z rury wydechowej powstaje w sytuacji, kiedy do cylindra dociera za mało powietrza, aby spalanie paliwa mogło odbywać się prawidłowo.
3. Kolejnym objawem świadczącym o awarii turbiny jest ubytek oleju, również powinien zaniepokoić każdy ślad oleju na przewodach.
4. Hałas towarzyszący pracy turbosprężarki – powodem do niepokoju mogą być niektóre hałasy w postaci gwizdów, wycia czy dźwięku ocierania metalu, co jest charakterystyczne dla psującego się urządzenia.
2. Słyszysz ten dźwięk z turbiny w trakcie jazdy? Migiem do mechanika, bo mogą być kłopoty - Świst turbiny przy przyspieszaniu
Uszkodzenie turbosprężarki możemy rozpoznać dość wcześnie, dlatego, że to urządzenie w trakcie awarii niemal od razu daje kierowcy znać, że w jego obrębie doszło do mniejszych lub większych uszkodzeń. Właśnie dlatego każdy niepokojący dźwięk spod maski powinien budzić czujność użytkownika. A w szczególności, jeżeli chodzi o turbinę, ponieważ naprawa tego elementu nie należy do najtańszych. Jeżeli turbina gwiżdże na zimnym silniku, piszczy w czasie dodawania gazu oraz słyszymy nienaturalne tarcie metalu o metal w trakcie jazdy, to sygnalizuje nam, że z turbosprężarką w naszym samochodzie zaczyna dziać się coś złego.
3. Dlaczego turbina gwiżdże? - Gwizd przy dodawaniu gazu diesel
Gwizd turbosprężarki na zimnym silniku, a także jej piszczenie przy przyspieszaniu są oznakami mówiącymi, że wirnik turbiny się wyrobił. Awaria tego urządzenia mogła być spowodowana bardzo intensywną pracą w wysokiej temperaturze. Jeżeli nasza turbosprężarka gwiżdże po regeneracji często jest to zjawiskiem, mówiącym o źle przeprowadzonym procesie regeneracji i nieszczelności któregoś z układu.
Jeżeli podczas podróży pojawi się gwizd turbiny, to powinniśmy jak najszybciej ją zakończyć i skontaktować się z mechanikiem, który specjalizuje się w procesie regeneracji urządzenia turbo, aby naprawa miała satysfakcjonujący efekt, a usterki zostały zażegnane. Pamiętajmy, że świstanie i gwizdanie turbosprężarki to tony, których nie powinno się lekceważyć.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka pracuje za silnikiem, dlatego jej dźwięki mogą być trudne do usłyszenia podczas jazdy. Jednakże, pewne dźwięki mogą sugerować nieprawidłowe działanie turbosprężarki:
Gwizdanie - jeśli słychać gwizdanie podczas przyspieszania, może to oznaczać, że turbosprężarka jest zanieczyszczona lub że występują problemy z uszczelnieniem.
Huczenie - jeśli słychać huczenie pod maską, może to oznaczać, że turbosprężarka jest zużyta lub że występują problemy z łożyskami.
Stuki - Jeśli słychać stukanie pod maską, oznacza to najczęściej uszkodzenie wirnika kompresora bądź turbosprężarki.
Pisk - Piskanie podczas pracy turbosprężarki jest oznaką zużycia łożysk wału kompresora.
Należy pamiętać, że turbosprężarka jest skomplikowanym układem i czasami te dźwięki mogą być trudne do rozpoznania bez profesjonalnej diagnozy. Jeśli słychać jakiekolwiek niepokojące dźwięki, należy skontaktować się z mechanikiem, aby sprawdził i zdiagnozował problem.