Localizations image

Jak rozpoznać turbinę ze zmienną geometrią?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Różnica pomiędzy turbo ze zmienną geometrią a turbo bez jest przede wszystkim w ich budowie. Turbina ze zmienną geometrią wyposażona jest siłownik podciśnieniowy tzw. gruszkę turbiny, która steruje kierownicami spalin mechanizmu VNT. Natomiast turbo ze stałą geometrią posiada zawór obejściowy tzw. wastegate. Turbosprężarki bez mechanizmu VNT spotykane są w starszych pojazdach.

Jak rozpoznać turbinę ze zmienną geometrią?
Jak rozpoznać turbinę ze zmienną geometrią?

Turbosprężarka ze stałą geometrią, ze względu na swoją prostą budowę jest łatwiejsza w naprawie. Natomiast turbo ze zmienną geometrią wymaga już odpowiedniej wiedzy w przypadku jej regeneracji między innymi przez jej komponenty oraz późniejszej jej regulacji.

Czy czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez demontażu, jest skuteczne?

Nagromadzony nagar powoduje blokowanie lub zacinanie się łopatek zmienne geometrii turbiny, wymaga to jej dokładne wyczyszczenie. Najlepsze efekty da czyszczenie turbiny w serwisie, który zajmuje się regeneracją oraz naprawą turbosprężarek. Niestety, ale samodzielne czyszczenie turbiny z mechanizmem VNT może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.

Jak dbać o turbo ze zmienną geometrią łopatek?

Turbina może posłużyć zarówno przez 50 tysięcy przejechanych kilometrów, ale również i przez 180 tysięcy kilometrów, uzależnione to jest od tego, w jaki sposób dba o nią właściciel pojazdu. Na turbosprężarkę ma wpływ nie tylko styl jazdy, ale również systematyczna kontrola stanu układu turbodoładowania.

Jak dbać o turbo ze zmienną geometrią łopatek?
Jak dbać o turbo ze zmienną geometrią łopatek?

Jeżeli chodzi o styl jazdy, pamiętać należy o tym, aby unikać gwałtownego przyspieszania, kiedy zarówno silnik, jak i olej silnikowy nie są dostatecznie rozgrzane. Ważne jest również to, aby po dłuższej i dynamicznej jeździe pamiętać o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika.

Ogromny wpływ na turbosprężarkę ma smarowanie, dlatego też należy systematycznie kontrolować poziom oleju oraz uzupełniać jego niedobór, nie inaczej postępować należy z filtrami – należy cyklicznie nie wymieniać. W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek awarii trzeba szybko reagować ignorowanie usterek układu turbodoładowania doprowadzić może nie tylko do poważnej awarii turbosprężarki, ale również może mieć negatywny wpływ na inne części samochodowe.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czy regeneracja turbiny ma sens? 23 listopada 2020

Czy regeneracja turbiny ma sens?

Twój samochód z turbodoładowanym silnikiem Diesla stracił moc, zaczął wyć...

Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie? 12 października 2021

Jak sprawdzić ciśnienie oleju na turbinie?

Do przeprowadzania pomiaru ciśnienia oleju turbosprężarki służy urządzenie...

Turbosprężarka 454083-1 29 marca 2021

Turbosprężarka 454083-1

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 454083-1...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO