Jak rozpoznać turbinę ze zmienną geometrią?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Różnica pomiędzy turbo ze zmienną geometrią a turbo bez jest przede wszystkim w ich budowie. Turbina ze zmienną geometrią wyposażona jest siłownik podciśnieniowy tzw. gruszkę turbiny, która steruje kierownicami spalin mechanizmu VNT. Natomiast turbo ze stałą geometrią posiada zawór obejściowy tzw. wastegate. Turbosprężarki bez mechanizmu VNT spotykane są w starszych pojazdach.
Turbosprężarka ze stałą geometrią, ze względu na swoją prostą budowę jest łatwiejsza w naprawie. Natomiast turbo ze zmienną geometrią wymaga już odpowiedniej wiedzy w przypadku jej regeneracji między innymi przez jej komponenty oraz późniejszej jej regulacji.
Czy czyszczenie zmiennej geometrii turbiny bez demontażu, jest skuteczne?
Nagromadzony nagar powoduje blokowanie lub zacinanie się łopatek zmienne geometrii turbiny, wymaga to jej dokładne wyczyszczenie. Najlepsze efekty da czyszczenie turbiny w serwisie, który zajmuje się regeneracją oraz naprawą turbosprężarek. Niestety, ale samodzielne czyszczenie turbiny z mechanizmem VNT może nie przynieść oczekiwanych rezultatów.
Jak dbać o turbo ze zmienną geometrią łopatek?
Turbina może posłużyć zarówno przez 50 tysięcy przejechanych kilometrów, ale również i przez 180 tysięcy kilometrów, uzależnione to jest od tego, w jaki sposób dba o nią właściciel pojazdu. Na turbosprężarkę ma wpływ nie tylko styl jazdy, ale również systematyczna kontrola stanu układu turbodoładowania.
Jeżeli chodzi o styl jazdy, pamiętać należy o tym, aby unikać gwałtownego przyspieszania, kiedy zarówno silnik, jak i olej silnikowy nie są dostatecznie rozgrzane. Ważne jest również to, aby po dłuższej i dynamicznej jeździe pamiętać o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika.
Ogromny wpływ na turbosprężarkę ma smarowanie, dlatego też należy systematycznie kontrolować poziom oleju oraz uzupełniać jego niedobór, nie inaczej postępować należy z filtrami – należy cyklicznie nie wymieniać. W przypadku wystąpienia jakiejkolwiek awarii trzeba szybko reagować ignorowanie usterek układu turbodoładowania doprowadzić może nie tylko do poważnej awarii turbosprężarki, ale również może mieć negatywny wpływ na inne części samochodowe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina ze zmienną geometrią jest specjalną odmianą turbiny, która pozwala na uzyskanie lepszej efektywności paliwowej i większej mocy silnika. Można ją rozpoznać po kilku charakterystycznych cechach:
Zmienna geometria turbiny posiada specjalne mechanizmy, które pozwalają na zmianę kąta nachylenia łopatek wirnika.
Często posiada ona elektroniczne sterowanie, które pozwala na precyzyjne dostosowanie pracy turbiny do aktualnych warunków jazdy.
Zmienna geometria turbiny jest często stosowana w nowoczesnych silnikach, ze względu na ich większą efektywność i moc.
Często posiada ona wskaźnik wskazujący na pracę turbiny.
Należy jednak mieć na uwadze, że każdy producent samochodów i silników może stosować różne rozwiązania, dlatego ważne jest zasięgnięcie informacji u producenta samochodu lub specjalisty.