blog

Jak rozpoznać awarię turbosprężarki? Co najczęściej występuje?

11 grudnia 2024

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element

W celu rozpoznania awarii turbosprężarki musisz zwrócić szczególną uwagę przede wszystkim na spadek mocy Twojego auta. Może również pojawić się kontrolka awarii silnika, wibracje, wycieki oleju lub dziwne, niepokojące hałasy – metaliczne dźwięki. Może również pojawić się dym wydobywający się z rury wydechowej w kolorze czarnym lub szarym. Ciśnienie oleju może wzrosnąć, a nagrzewnica powietrza będzie działać nieprawidłowo. Z kolei ciśnienie doładowania może być niższe, niż jest w normalnych warunkach. Jeżeli masz pewne wątpliwości co do poprawnego działania twojego turbo, to warto to skonsultować z zaufanym mechanikiem. Nie warto ignorować objawów awarii, gdyż może to doprowadzać do poważnych uszkodzeń i wysokich kosztów naprawy.

Jak wygląda wysyłka turbosprężarki do serwisu?

Jak wygląda wysyłka turbosprężarki do serwisu?

Jeżeli zdecydujesz się na wysyłkę turbosprężarki, do wybranego przez siebie serwisu, to zwykle wygląda to w taki sposób, że firma oferująca daną usługę wysyła swojego kuriera po odbiór części. Następnie zawozi ją do serwisu i warsztat dokonuje jej regeneracji. Po przejściu wszelkich testów końcowych turbosprężarka jest pakowana i odsyłana z powrotem do klienta. Całość zazwyczaj mieści się w przedziale czasowym 2/3 dni, dzięki czemu klient nie musi długo czekać na naprawę, a jego samochód nie czeka długo na ponowne wyruszenie w trasę.

Jaka jest najczęstsza awaria turbosprężarki?

Jaka jest najczęstsza awaria turbosprężarki?

Do najczęstszych uszkodzeń turbosprężarki zaliczamy wycieki oleju silnikowego, uszkodzenia uszczelnień. W przypadku gdy zauważysz jakiekolwiek wycieki oleju, musisz bezzwłocznie skonsultować się z mechanikiem. Każde zaniedbanie w tym wypadku może wiązać się ostatecznie z unieruchomieniem auta i np. zatarciem silnika. Jeżeli nie chcesz wydawać dużych pieniędzy na serwis swojego auta, to warto w odpowiednim czasie zareagować na pojawiające się niepokojące objawy awarii.

Co psuje się w turbosprężarce?

Co psuje się w turbosprężarce?

W samochodowej turbosprężarce psują się przede wszystkim:
1. Turbosprężarka obraca się z bardzo wysoką prędkością (nawet 100 000 obrotów na minutę), co powoduje ogromne obciążenie łożysk. Z czasem łożyska mogą się zużywać, co prowadzi do luźniejszego obracania się wirnika, a w skrajnych przypadkach – do zatarcia łożysk.
2. Wirnik turbiny może ulec uszkodzeniu wskutek działania obcych ciał lub w wyniku niewłaściwego smarowania. Złamane lub wygięte łopatki turbiny mogą znacząco obniżyć efektywność pracy turbosprężarki i prowadzić do nieprawidłowego działania silnika.
3. Turbo wymaga stałego smarowania, ponieważ brak odpowiedniego oleju może spowodować przegrzanie, a w konsekwencji zatarcie łożysk lub innych elementów. Niewłaściwy poziom oleju, zanieczyszczenia w oleju lub jego degradacja mogą prowadzić do uszkodzeń turbosprężarki.
4. Turbosprężarki mają różne uszczelnienia, które zapobiegają przedostawaniu się oleju do układu dolotowego lub wydechowego. Jeśli uszczelnienia ulegną zużyciu, może dojść do wycieku oleju, co z kolei prowadzi do smarowania w niewłaściwy sposób lub do przedostawania się oleju do silnika, co może powodować dymienie i inne problemy.
5. Turbosprężarka generuje dużo ciepła, co może prowadzić do jej przegrzania, zwłaszcza jeśli silnik pracuje w ciężkich warunkach. To może prowadzić do degradacji uszczelek, łożysk i innych elementów, a w dłuższej perspektywie do awarii.
6. Turbo może mieć systemy regulujące ciśnienie doładowania (np. zawór N75), które mogą ulec uszkodzeniu. Niewłaściwe ciśnienie doładowania prowadzi do niestabilności pracy silnika, spadku mocy lub nadmiernego zużycia paliwa.

Oceń wpis Aktualna ocena:  5.00

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 5.00
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Czesiek
2024-12-11 15:48:55
Miałem typowe objawy awarii turbo, trzeba bylo regenerowac

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60