Localizations image

Jak rozpołowić turbinę, aby ją wyczyścić?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

W pierwszej kolejności należy zdjąć z turbiny sztangę. Następnie odkręcić należy śruby od ciepłej strony turbiny, które trzymają ją z zimną stroną w całości. W przypadku zapieczonej, zardzewiałej śruby należy pomóc sobie środkiem odrdzewiającym, próba odkręcenia śruby na siłę lub przy pomocy młota może doprowadzić do jej obrobienia, lub urwania. Po rozpołowieniu turbiny można przejść do oględzin jej komponentów, a także do czyszczenia turbosprężarki.

W przypadku jej składania należy zachować szczególną ostrożność nieprawidłowo zmontowana turbosprężarka lub nieprawidłowo zainstalowane jej komponenty, jak chociażby rdzeń nie tylko spowodują, że turbo nie bezie prawidłowo pracowało, ale również dojść może od jego awarii.

1. Czyszczenie turbiny Liqui Moly

Dostępne w sklepach motoryzacyjnych preparaty do czyszczenia turbiny jak np. Liqui Moly umożliwiają usunięcie nagaru z mechanizmu VNT – takie są zapewnienia producenta. Środek ten może posłużyć jako dodatek do podtrzymania czystości – niestety nie poradzi sobie w przypadku dużej ilości nagaru i innych zanieczyszczeń.

Zatem, jak dokładnie wyczyścić turbinę? Aby dokładnie wyczyścić mechanizm zmiennej geometrii turbiną, jak i samo turbo należy nie tylko wymontować turbosprężarkę z pojazdu, ale także dokonać jej rozbiórki na części pierwsze. Czyszczenie turbiny bez wyciągania nie w każdym przypadku przynosi oczekiwane rezultaty.

Jak rozpołowić turbinę, aby ją wyczyścić?
Jak rozpołowić turbinę, aby ją wyczyścić?

Zapieczone kierownice turbiny – typowe objawy

Objawem niesprawności mechanizmu zmiennej geometrii jest zmniejszona wydajność turbosprężarki, co przekłada się na spadek osiągów pojazdu. Również nieprawidłowe ciśnienie doładowania spowodowane może być zablokowanymi kierownicami spalin. Nie należy bagatelizować także głośnej pracy turbo – zgrzyt, świst, pogwizdywanie. Awarię technologii VNT rozpoznać można po ruchać sztangi turbiny – skoki lub ociężałe ruchy wskazywać będą na problem ze zmienną geometrią VNT.

Przyczyną, zablokowanej zmiennej geometrii turbiny jest nie tylko nagar, winowajcą również może być nieszczelna gruszka turbiny, a dokładniej siłownik podciśnieniowy. Także awaria zaworu N75 może wpływać na zburzoną pracę zmiennej geometrii.

Zapieczone kierownice turbiny – typowe objawy
Zapieczone kierownice turbiny – typowe objawy

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak sprawdzić turbosprężarkę - diesel, benzyna 02 października 2018

Jak sprawdzić turbosprężarkę - diesel, benzyna

1. Jak sprawdzić turbosprężarkę - diesel, benzynaJAK SPRAWDZIĆ TURBOSPRĘŻARKĘ...

Regeneracja turbin – koszt 30 Grudzień 2020

Regeneracja turbin – koszt

Jaki zapas gotówki musisz przygotować, jeżeli zdecydujesz się na działanie,...

Uszkodzony zawór N75 – objawy 18 stycznia 2021

Uszkodzony zawór N75 – objawy

Efekt turbo dziury jest najczęstszą dolegliwością mówiącą o tym, że jest...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO