Jak rozpołowić turbinę, aby ją wyczyścić?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W pierwszej kolejności należy zdjąć z turbiny sztangę. Następnie odkręcić należy śruby od ciepłej strony turbiny, które trzymają ją z zimną stroną w całości. W przypadku zapieczonej, zardzewiałej śruby należy pomóc sobie środkiem odrdzewiającym, próba odkręcenia śruby na siłę lub przy pomocy młota może doprowadzić do jej obrobienia, lub urwania. Po rozpołowieniu turbiny można przejść do oględzin jej komponentów, a także do czyszczenia turbosprężarki.
W przypadku jej składania należy zachować szczególną ostrożność nieprawidłowo zmontowana turbosprężarka lub nieprawidłowo zainstalowane jej komponenty, jak chociażby rdzeń nie tylko spowodują, że turbo nie bezie prawidłowo pracowało, ale również dojść może od jego awarii.
1. Czyszczenie turbiny Liqui Moly
Dostępne w sklepach motoryzacyjnych preparaty do czyszczenia turbiny jak np. Liqui Moly umożliwiają usunięcie nagaru z mechanizmu VNT – takie są zapewnienia producenta. Środek ten może posłużyć jako dodatek do podtrzymania czystości – niestety nie poradzi sobie w przypadku dużej ilości nagaru i innych zanieczyszczeń.
Zatem, jak dokładnie wyczyścić turbinę? Aby dokładnie wyczyścić mechanizm zmiennej geometrii turbiną, jak i samo turbo należy nie tylko wymontować turbosprężarkę z pojazdu, ale także dokonać jej rozbiórki na części pierwsze. Czyszczenie turbiny bez wyciągania nie w każdym przypadku przynosi oczekiwane rezultaty.
Zapieczone kierownice turbiny – typowe objawy
Objawem niesprawności mechanizmu zmiennej geometrii jest zmniejszona wydajność turbosprężarki, co przekłada się na spadek osiągów pojazdu. Również nieprawidłowe ciśnienie doładowania spowodowane może być zablokowanymi kierownicami spalin. Nie należy bagatelizować także głośnej pracy turbo – zgrzyt, świst, pogwizdywanie. Awarię technologii VNT rozpoznać można po ruchać sztangi turbiny – skoki lub ociężałe ruchy wskazywać będą na problem ze zmienną geometrią VNT.
Przyczyną, zablokowanej zmiennej geometrii turbiny jest nie tylko nagar, winowajcą również może być nieszczelna gruszka turbiny, a dokładniej siłownik podciśnieniowy. Także awaria zaworu N75 może wpływać na zburzoną pracę zmiennej geometrii.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Rozbieranie turbiny jest skomplikowanym i precyzyjnym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiedniego sprzętu. Zaleca się, aby tego rodzaju prace wykonywał tylko wykwalifikowany specjalista lub w zakładzie naprawy turbosprężarek. Nie jest to czynność, którą można wykonać samodzielnie w garażu. Jeśli chodzi o czyszczenie samej turbiny, to należy zwrócić uwagę na to, że wiele nowoczesnych turbosprężarek nie jest przystosowanych do czyszczenia, a jedynie do wymiany. W przypadku, gdy turbina jest przystosowana do czyszczenia, specjalista rozbiera ją, czyści i wymienia ewentualnie uszkodzone elementy, a następnie składa ją z powrotem.