
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
W pierwszej kolejności należy zdjąć z turbiny sztangę. Następnie odkręcić należy śruby od ciepłej strony turbiny, które trzymają ją z zimną stroną w całości. W przypadku zapieczonej, zardzewiałej śruby należy pomóc sobie środkiem odrdzewiającym, próba odkręcenia śruby na siłę lub przy pomocy młota może doprowadzić do jej obrobienia, lub urwania. Po rozpołowieniu turbiny można przejść do oględzin jej komponentów, a także do czyszczenia turbosprężarki.
W przypadku jej składania należy zachować szczególną ostrożność nieprawidłowo zmontowana turbosprężarka lub nieprawidłowo zainstalowane jej komponenty, jak chociażby rdzeń nie tylko spowodują, że turbo nie bezie prawidłowo pracowało, ale również dojść może od jego awarii.
1. Czyszczenie turbiny Liqui Moly
Dostępne w sklepach motoryzacyjnych preparaty do czyszczenia turbiny jak np. Liqui Moly umożliwiają usunięcie nagaru z mechanizmu VNT – takie są zapewnienia producenta. Środek ten może posłużyć jako dodatek do podtrzymania czystości – niestety nie poradzi sobie w przypadku dużej ilości nagaru i innych zanieczyszczeń.
Zatem, jak dokładnie wyczyścić turbinę? Aby dokładnie wyczyścić mechanizm zmiennej geometrii turbiną, jak i samo turbo należy nie tylko wymontować turbosprężarkę z pojazdu, ale także dokonać jej rozbiórki na części pierwsze. Czyszczenie turbiny bez wyciągania nie w każdym przypadku przynosi oczekiwane rezultaty.

Zapieczone kierownice turbiny – typowe objawy
Objawem niesprawności mechanizmu zmiennej geometrii jest zmniejszona wydajność turbosprężarki, co przekłada się na spadek osiągów pojazdu. Również nieprawidłowe ciśnienie doładowania spowodowane może być zablokowanymi kierownicami spalin. Nie należy bagatelizować także głośnej pracy turbo – zgrzyt, świst, pogwizdywanie. Awarię technologii VNT rozpoznać można po ruchać sztangi turbiny – skoki lub ociężałe ruchy wskazywać będą na problem ze zmienną geometrią VNT.
Przyczyną, zablokowanej zmiennej geometrii turbiny jest nie tylko nagar, winowajcą również może być nieszczelna gruszka turbiny, a dokładniej siłownik podciśnieniowy. Także awaria zaworu N75 może wpływać na zburzoną pracę zmiennej geometrii.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze