Jak rozkręcić turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeśli chcesz podjąć się samodzielnej rozbiórki turbiny, to w przypadku problemów z odkręceniem śrub powinieneś skorzystać z dostępnych preparatów penetrujących typu WD-40. W przypadku zapieczonej turbosprężarki nie powinniśmy używać młotka do jej rozpołowienia, ponieważ w ten sposób można poważnie uszkodzić podzespół. Próbując odkręcić na siłę śrubę, możemy ją wyrobić, co zdecydowanie utrudni jej późniejsze odkręcanie. Lepszym i najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie turbosprężarki w ręce specjalistów, którzy będą wiedzieć jak poradzić sobie z takimi zapieczeniami.
Jak rozebrać turbinę - Czyszczenie turbiny koszt
W celu wyczyszczenia turbiny powinniśmy rozpołowić podzespół na dwie części. Na początku warto odkręcić zawór podciśnieniowy od turbiny, następnie odkręcić śruby łączące część zimną z częścią gorącą. Może zdarzyć się, że te śruby będą wymagały potraktowania preparatem do czyszczenia turbiny Liqui Moly w celu usunięcia rdzy, która uniemożliwia swobodne odkręcenie śrub. Jeżeli już uda nam się rozpołowić turbosprężarkę, możemy przejść do jej czyszczenia. Bądźmy świadomi tego, że samodzielne czyszczenie nie zawsze może się okazać skuteczne, lepiej z tym problemem udać się do serwisu zajmującego się regeneracją oraz naprawą turbo. Koszt wyczyszczenia turbiny wynosi około 450-500 złotych.
1. Regeneracja turbosprężarki – zrób ją sam w garażu! - Czyszczenie turbiny bez wyciągania
Turbosprężarkę możemy wyczyścić sami bez demontażu, stosując środek do paliwa, który ma za zadanie wyczyścić ten podzespół. Wybór środków jest szeroki i bez problemu znajdziemy odpowiedni produkt dopasowany do rodzaju posiadanego samochodu. Wykorzystywanie tego preparatu z reguły ma sposób zapobiegawczy niż usuwający zanieczyszczenia występujące w turbinie. Pamiętajmy, że takie czyszczenie może być w miarę skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach. Nie poradzi sobie on z zapchanymi i zapieczonymi elementami turbosprężarki.
2. Czyszczenie turbosprężarki VNT - Zapieczona geometria turbiny objawy
Nagar, który blokuje mechanizm VNT, jest ciężki do usunięcia, dlatego najlepiej jest skorzystać z usług wyspecjalizowanego serwisu. Zanieczyszczona zmienna geometria może doprowadzić do nieuruchomienia sztangi turbiny, co przełożyć się może na pogorszoną pracę jednostki napędowej. Objawem zablokowanej sztangi jest przede wszystkim występowanie jej skoków, co więcej samochód w takiej sytuacji straci swoją moc, a także nastąpi poszerzenie turbodziury. Jeżeli technologia VNT działa niepoprawnie to będzie występować także szarpanie autem podczas przyspieszania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Rozkręcenie turbiny wymaga specjalistycznych narzędzi i umiejętności, dlatego zaleca się, aby takie prace zlecać specjalistycznym warsztatom lub osobom posiadającym odpowiednie doświadczenie i kwalifikacje. Przed rozkręceniem turbiny należy upewnić się, że silnik jest całkowicie zimny i zapewnić odpowiednie warunki bezpieczeństwa, takie jak dobre oświetlenie, odpowiednie ubranie i odpowiednie narzędzia.
Aby rozkręcić turbinę, należy najpierw odłączyć akumulator, a następnie odkręcić kolektor dolotowy i wydechowy oraz odłączyć przewody elektryczne i paliwowe. Następnie należy zdemontować osłony i obudowy turbiny, a następnie odkręcić śruby mocujące turbinę do silnika. Po zdjęciu turbiny należy ją oczyścić i sprawdzić stan elementów, takich jak koło turbiny, łożyska i uszczelki. Po wymianie lub naprawie uszkodzonych elementów należy zamontować turbinę z powrotem do silnika, zaczynając od odpowiedniego umocowania, a następnie podłączenia przewodów elektrycznych i paliwowych oraz zamontowania obudów i osłon.
Ponowne uruchomienie silnika z nową lub naprawioną turbiną powinno odbywać się pod nadzorem specjalisty, ponieważ nieprawidłowa instalacja lub uszkodzenia podczas montażu mogą prowadzić do poważnych awarii silnika lub turbiny.