
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Jeśli chcesz podjąć się samodzielnej rozbiórki turbiny, to w przypadku problemów z odkręceniem śrub powinieneś skorzystać z dostępnych preparatów penetrujących typu WD-40. W przypadku zapieczonej turbosprężarki nie powinniśmy używać młotka do jej rozpołowienia, ponieważ w ten sposób można poważnie uszkodzić podzespół. Próbując odkręcić na siłę śrubę, możemy ją wyrobić, co zdecydowanie utrudni jej późniejsze odkręcanie. Lepszym i najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie turbosprężarki w ręce specjalistów, którzy będą wiedzieć jak poradzić sobie z takimi zapieczeniami.
Jak rozebrać turbinę - Czyszczenie turbiny koszt
W celu wyczyszczenia turbiny powinniśmy rozpołowić podzespół na dwie części. Na początku warto odkręcić zawór podciśnieniowy od turbiny, następnie odkręcić śruby łączące część zimną z częścią gorącą. Może zdarzyć się, że te śruby będą wymagały potraktowania preparatem do czyszczenia turbiny Liqui Moly w celu usunięcia rdzy, która uniemożliwia swobodne odkręcenie śrub. Jeżeli już uda nam się rozpołowić turbosprężarkę, możemy przejść do jej czyszczenia. Bądźmy świadomi tego, że samodzielne czyszczenie nie zawsze może się okazać skuteczne, lepiej z tym problemem udać się do serwisu zajmującego się regeneracją oraz naprawą turbo. Koszt wyczyszczenia turbiny wynosi około 450-500 złotych.
1. Regeneracja turbosprężarki – zrób ją sam w garażu! - Czyszczenie turbiny bez wyciągania
Turbosprężarkę możemy wyczyścić sami bez demontażu, stosując środek do paliwa, który ma za zadanie wyczyścić ten podzespół. Wybór środków jest szeroki i bez problemu znajdziemy odpowiedni produkt dopasowany do rodzaju posiadanego samochodu. Wykorzystywanie tego preparatu z reguły ma sposób zapobiegawczy niż usuwający zanieczyszczenia występujące w turbinie. Pamiętajmy, że takie czyszczenie może być w miarę skuteczne tylko przy niewielkich zabrudzeniach. Nie poradzi sobie on z zapchanymi i zapieczonymi elementami turbosprężarki.

2. Czyszczenie turbosprężarki VNT - Zapieczona geometria turbiny objawy
Nagar, który blokuje mechanizm VNT, jest ciężki do usunięcia, dlatego najlepiej jest skorzystać z usług wyspecjalizowanego serwisu. Zanieczyszczona zmienna geometria może doprowadzić do nieuruchomienia sztangi turbiny, co przełożyć się może na pogorszoną pracę jednostki napędowej. Objawem zablokowanej sztangi jest przede wszystkim występowanie jej skoków, co więcej samochód w takiej sytuacji straci swoją moc, a także nastąpi poszerzenie turbodziury. Jeżeli technologia VNT działa niepoprawnie to będzie występować także szarpanie autem podczas przyspieszania.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze