Localizations image

Jak rozebrać zapieczoną turbinę?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
naprawa turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jeżeli podejmujesz się samodzielnej rozbiórki turbosprężarki, w przypadku problemów z odkręceniem śrub powinieneś skorzystać z dostępnych preparatów penetrujących typu WD-40. W przypadku zapieczonej turbiny zdecydowanie nie należy używać młotka do jej rozpołowienia, ponieważ w ten sposób można poważnie uszkodzić turbo - próbując na siłę odkręcić śrubę można ją wyrobić, co zdecydowanie może utrudnić jej późniejsze odkręcenie. Znacznie lepszym oraz rozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie turbiny w ręce specjalistów, w naszym serwisie na co dzień mamy do czynienia z zapieczonymi turbinami, jak i innymi ich usterkami, z którymi doskonale wiemy, jak sobie poradzić, aby końcowy efekt był zadowalający.

Jak rozebrać turbinę? - Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny - cena

W celu wyczyszczenia zmiennej geometrii turbiny należy rozpołowić turbo na dwie części. W pierwszej kolejność warto odkręcić zawór podciśnieniowy od turbiny, następnie trzeba odkręcić śruby łączące część zimną z częścią gorącą, może się zdarzyć, że śruby te będą wymagały potraktowania preparatem do czyszczenia turbiny Liqui MOLY w celu usunięcia rdzy, która uniemożliwia swobodne odkręcenie śrub.

Jeżeli już udało Ci się rozpołowić turbinę, możesz przejść do czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią, warto dodać, że samodzielne czyszczenie nie zawsze może okazać się skuteczne, lepiej z tym problemem udać się do serwisu zajmującego się regeneracją oraz naprawą turbin. Informację na temat cen naszych usług znajdziesz w zakładce cennik.

Jak rozebrać zapieczoną turbinę?

Czyszczenie geometrii turbiny - jak sobie poradzić? - zapieczona sztanga turbiny i jej objawy

Nagar blokujący mechanizm VNT blokujący kierownice spalin jest ciężki do usunięcia, dlatego najlepiej skorzystać z usług serwisu. Zanieczyszczone kierownice spalin doprowadzić mogą do nieuruchomienia sztangi turbiny, co przełożyć się może na pogorszoną pracę jednostki napędowej. Objawem zablokowanej sztangi turbiny jest przede wszystkim występowanie jej skoków, co więcej pojazd w takiej sytuacji traci swoją moc oraz następuje poszerzenie turbodziury. W przypadku niesprawnego działania technologii VNT szarpie autem podczas przyspieszania.

Czyszczenie turbiny 2.0 TDI - Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu, czy to ma sens?

Decydując się na samodzielną naprawę, jak i czyszczenie turbosprężarki w silniku 2.0 TDI warto dysponować nie tylko specjalistycznymi narzędziami, ale także należy posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Dodatkowo należy mieć świadomość tego, że bez uprzedniego demontażu dokładne wyczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny jest niemożliwe. Oczywiście można stosować sporadycznie preparaty do czyszczenia VNT w celu utrzymania jej czystości, jednak nie są one w stanie poradzić sobie z grubą warstwą zanieczyszczeń.

Czyszczenie turbiny 2.0 TDI

Naprawa turbiny we własnym zakresie - regulacja gruszki turbiny

Jak już zostało wspomniane, samodzielna naprawa turbiny nie zawsze zakończyć się może sukcesem, o ile uda Ci się samodzielnie ją wymontować i rozpołowić, tak już w przypadku jej czyszczenia lub też wymiany uszkodzonych części możesz napotkać pewne przeszkody.
Naprawa turbosprężarki związana również jest z regulacją sztangi turbiny, gdzie wymagana jest niezwykła staranność. Nieodpowiednie ustawienie śrub regulacyjnych doprowadzić może do przeładowywania turbo lub też do występowania niedoładowania, a w konsekwencji do poważnej awarii turbo. Regulacja gruszki turbo polega na poprawnym ustawieniu jej cięgna poprzez odpowiednie skracanie bądź wydłużanie.

Komentarze

Kuba 2023-01-11 13:56:32

Aby rozebrać zapieczoną turbinę, należy najpierw odłączyć ją od silnika i umieścić ją w specjalnym stołku do montażu turbin. Następnie należy odkręcić osłony i pokrywy turbiny, aby dostać się do łożysk i wałów. Kolejnym krokiem jest delikatne wyjęcie wałów i łożysk oraz ich wymiana. Potem należy złożyć całość z powrotem do kolejności odwrotnej. Zalecam skonsultowanie się z profesjonalistą, lub dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi oraz specyfikacją techniczną konkretnej turbiny przed przystąpieniem do jakiejkolwiek pracy.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO