Jak rozebrać zapieczoną turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jeżeli podejmujesz się samodzielnej rozbiórki turbosprężarki, w przypadku problemów z odkręceniem śrub powinieneś skorzystać z dostępnych preparatów penetrujących typu WD-40. W przypadku zapieczonej turbiny zdecydowanie nie należy używać młotka do jej rozpołowienia, ponieważ w ten sposób można poważnie uszkodzić turbo - próbując na siłę odkręcić śrubę można ją wyrobić, co zdecydowanie może utrudnić jej późniejsze odkręcenie. Znacznie lepszym oraz rozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie turbiny w ręce specjalistów, w naszym serwisie na co dzień mamy do czynienia z zapieczonymi turbinami, jak i innymi ich usterkami, z którymi doskonale wiemy, jak sobie poradzić, aby końcowy efekt był zadowalający.
Jak rozebrać turbinę? - Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny - cena
W celu wyczyszczenia zmiennej geometrii turbiny należy rozpołowić turbo na dwie części. W pierwszej kolejność warto odkręcić zawór podciśnieniowy od turbiny, następnie trzeba odkręcić śruby łączące część zimną z częścią gorącą, może się zdarzyć, że śruby te będą wymagały potraktowania preparatem do czyszczenia turbiny Liqui MOLY w celu usunięcia rdzy, która uniemożliwia swobodne odkręcenie śrub.
Jeżeli już udało Ci się rozpołowić turbinę, możesz przejść do czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią, warto dodać, że samodzielne czyszczenie nie zawsze może okazać się skuteczne, lepiej z tym problemem udać się do serwisu zajmującego się regeneracją oraz naprawą turbin. Informację na temat cen naszych usług znajdziesz w zakładce cennik.

Czyszczenie geometrii turbiny - jak sobie poradzić? - zapieczona sztanga turbiny i jej objawy
Nagar blokujący mechanizm VNT blokujący kierownice spalin jest ciężki do usunięcia, dlatego najlepiej skorzystać z usług serwisu. Zanieczyszczone kierownice spalin doprowadzić mogą do nieuruchomienia sztangi turbiny, co przełożyć się może na pogorszoną pracę jednostki napędowej. Objawem zablokowanej sztangi turbiny jest przede wszystkim występowanie jej skoków, co więcej pojazd w takiej sytuacji traci swoją moc oraz następuje poszerzenie turbodziury. W przypadku niesprawnego działania technologii VNT szarpie autem podczas przyspieszania.
Czyszczenie turbiny 2.0 TDI - Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu, czy to ma sens?
Decydując się na samodzielną naprawę, jak i czyszczenie turbosprężarki w silniku 2.0 TDI warto dysponować nie tylko specjalistycznymi narzędziami, ale także należy posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Dodatkowo należy mieć świadomość tego, że bez uprzedniego demontażu dokładne wyczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny jest niemożliwe. Oczywiście można stosować sporadycznie preparaty do czyszczenia VNT w celu utrzymania jej czystości, jednak nie są one w stanie poradzić sobie z grubą warstwą zanieczyszczeń.

Naprawa turbiny we własnym zakresie - regulacja gruszki turbiny
Jak już zostało wspomniane, samodzielna naprawa turbiny nie zawsze zakończyć się może sukcesem, o ile uda Ci się samodzielnie ją wymontować i rozpołowić, tak już w przypadku jej czyszczenia lub też wymiany uszkodzonych części możesz napotkać pewne przeszkody.
Naprawa turbosprężarki związana również jest z regulacją sztangi turbiny, gdzie wymagana jest niezwykła staranność. Nieodpowiednie ustawienie śrub regulacyjnych doprowadzić może do przeładowywania turbo lub też do występowania niedoładowania, a w konsekwencji do poważnej awarii turbo. Regulacja gruszki turbo polega na poprawnym ustawieniu jej cięgna poprzez odpowiednie skracanie bądź wydłużanie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby rozebrać zapieczoną turbinę, należy najpierw odłączyć ją od silnika i umieścić ją w specjalnym stołku do montażu turbin. Następnie należy odkręcić osłony i pokrywy turbiny, aby dostać się do łożysk i wałów. Kolejnym krokiem jest delikatne wyjęcie wałów i łożysk oraz ich wymiana. Potem należy złożyć całość z powrotem do kolejności odwrotnej. Zalecam skonsultowanie się z profesjonalistą, lub dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi oraz specyfikacją techniczną konkretnej turbiny przed przystąpieniem do jakiejkolwiek pracy.