
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jeżeli podejmujesz się samodzielnej rozbiórki turbosprężarki, w przypadku problemów z odkręceniem śrub powinieneś skorzystać z dostępnych preparatów penetrujących typu WD-40. W przypadku zapieczonej turbiny zdecydowanie nie należy używać młotka do jej rozpołowienia, ponieważ w ten sposób można poważnie uszkodzić turbo - próbując na siłę odkręcić śrubę można ją wyrobić, co zdecydowanie może utrudnić jej późniejsze odkręcenie. Znacznie lepszym oraz rozsądniejszym rozwiązaniem jest oddanie turbiny w ręce specjalistów, w naszym serwisie na co dzień mamy do czynienia z zapieczonymi turbinami, jak i innymi ich usterkami, z którymi doskonale wiemy, jak sobie poradzić, aby końcowy efekt był zadowalający.
Jak rozebrać turbinę? - Czyszczenie zmiennej geometrii turbiny - cena
W celu wyczyszczenia zmiennej geometrii turbiny należy rozpołowić turbo na dwie części. W pierwszej kolejność warto odkręcić zawór podciśnieniowy od turbiny, następnie trzeba odkręcić śruby łączące część zimną z częścią gorącą, może się zdarzyć, że śruby te będą wymagały potraktowania preparatem do czyszczenia turbiny Liqui MOLY w celu usunięcia rdzy, która uniemożliwia swobodne odkręcenie śrub.
Jeżeli już udało Ci się rozpołowić turbinę, możesz przejść do czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią, warto dodać, że samodzielne czyszczenie nie zawsze może okazać się skuteczne, lepiej z tym problemem udać się do serwisu zajmującego się regeneracją oraz naprawą turbin. Informację na temat cen naszych usług znajdziesz w zakładce cennik.

Czyszczenie geometrii turbiny - jak sobie poradzić? - zapieczona sztanga turbiny i jej objawy
Nagar blokujący mechanizm VNT blokujący kierownice spalin jest ciężki do usunięcia, dlatego najlepiej skorzystać z usług serwisu. Zanieczyszczone kierownice spalin doprowadzić mogą do nieuruchomienia sztangi turbiny, co przełożyć się może na pogorszoną pracę jednostki napędowej. Objawem zablokowanej sztangi turbiny jest przede wszystkim występowanie jej skoków, co więcej pojazd w takiej sytuacji traci swoją moc oraz następuje poszerzenie turbodziury. W przypadku niesprawnego działania technologii VNT szarpie autem podczas przyspieszania.
Czyszczenie turbiny 2.0 TDI - Czyszczenie turbosprężarki bez demontażu, czy to ma sens?
Decydując się na samodzielną naprawę, jak i czyszczenie turbosprężarki w silniku 2.0 TDI warto dysponować nie tylko specjalistycznymi narzędziami, ale także należy posiadać odpowiednią wiedzę i doświadczenie w branży motoryzacyjnej. Dodatkowo należy mieć świadomość tego, że bez uprzedniego demontażu dokładne wyczyszczenie mechanizmu zmiennej geometrii turbiny jest niemożliwe. Oczywiście można stosować sporadycznie preparaty do czyszczenia VNT w celu utrzymania jej czystości, jednak nie są one w stanie poradzić sobie z grubą warstwą zanieczyszczeń.

Naprawa turbiny we własnym zakresie - regulacja gruszki turbiny
Jak już zostało wspomniane, samodzielna naprawa turbiny nie zawsze zakończyć się może sukcesem, o ile uda Ci się samodzielnie ją wymontować i rozpołowić, tak już w przypadku jej czyszczenia lub też wymiany uszkodzonych części możesz napotkać pewne przeszkody.
Naprawa turbosprężarki związana również jest z regulacją sztangi turbiny, gdzie wymagana jest niezwykła staranność. Nieodpowiednie ustawienie śrub regulacyjnych doprowadzić może do przeładowywania turbo lub też do występowania niedoładowania, a w konsekwencji do poważnej awarii turbo. Regulacja gruszki turbo polega na poprawnym ustawieniu jej cięgna poprzez odpowiednie skracanie bądź wydłużanie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze