Localizations image

Jak przyspieszyć turbinę?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.93

Czy będąc posiadaczem klasycznej turbosprężarki masz pomysł, jak przyspieszyć turbinę? Zasadniczym mankamentem tego typu układu turbodoładowania jest występowanie zjawiska niepożądanego, jakim jest turbo dziura. Jak zlikwidować opóźnione działanie przyspieszenia po wciśnięciu pedału gazu? Likwidacja turbo dziury w sposób całkowity jest niemożliwa, ze względu na niewielkie obroty, które powodują, że rozgrzanie silnika jest po prostu bezskuteczne. Silnik dopiero podejmuje dynamizm jazdy na wyższych obrotach. Jednak jeżeli zależy nam na pozbyciu się późnego wstawania turbo, to należy posunąć się do kosztownego, jednakże skutecznego działania, jakim jest montaż turbosprężarki o zmiennej geometrii – VTG. Taki typ turbosprężarki daje możliwość zamontowana większego koła kompresji, które wpływa na uchwycenie maksimum obrotów w układzie turbo. Wszelkie modyfikacje w VTG należy przeprowadzać z głową, ponieważ wszelkie parametry, jak również wielkość montowanych części składowych, muszą być w zgodzie ze schematem konstrukcji. Dlatego akcję wymiany turbiny na nową należy zawsze przeprowadzać w autoryzowanym serwisie Bosch Car Service, w celu uniknięcia niemiłych niespodzianek w postaci braku mocy silnika czy też zwiększenia ilości spalanego paliwa.

 

Turbo dostępne w serwisie Bosch Car Service
Jak przyspieszyć turbinę?


Turbo dziura – opóźniacz turbo przyspieszenia

Wielu twórców, konstruktorów układu turbodoładowania opracowywało sposoby wzrastania momentu obrotowego w jednostce napędowej, którą jest oczywiście silnik. Słaba dynamika pojazdu osobowego potęgowała myśli - jak pozbyć się turbo dziury w turbosprężarce? Opracowano układ doładowania nie z jedną, a z dwoma turbosprężarkami. Mowa tu oczywiście o Twin turbo i Bi turbo. Czym się różnią te dwie formy doładowania? Twin turbo stanowi doładowanie sekwencyjne, natomiast Bi turbo - równoległe. Podane rozwiązania ograniczyły w pewnym stopniu turbo dziurę, jednak największym sukcesem cieszy się powszechne zastosowanie VTG. Zastosowanie kierownicy turbiny wraz z łopatkami o konkretnym kształcie zostało zamontowane nie od niechcenia. Zastosowano efekt optymalizacji. Co to oznacza? Wprowadzenie takiego rozwiązania miała na celu zwiększenie prędkości rozpędzenia wirnika turbiny, przy niewielkim ciśnieniu obecnych gazów, zachowując przy okazji efektywność przy uzyskaniu maksimum ciśnieniowego. Dzięki kierownicy turbosprężarki łopatki mogą zmieniać swój kąt nachylenia tak, aby jak najefektywniej wykorzystać masę spalin wydechowych. Mimo wszystko posiadasz wątpliwości, jak pozbyć się turbo dziury? Nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z konsultacji w naszym serwisie. Obsługa Klienta z zakresu regeneracji/wymiany turbosprężarek odpowie na wszelkie pytania i pozwoli podjąć stosowną decyzję.

 

Turbo w serwisie moto
Turbo dziura - opóźniacz turbo przyspieszenia

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 02 października 2018

Turbosprężarka

TURBOSPRĘŻARKA | MULTI-REGENERACJA PODZESPOŁÓW SAMOCHODOWYCH – MELETT części...

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym 11 grudnia 2020

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym

Ciśnienie doładowania na biegu jałowym jest ustawione na pozycji maksymalnej....

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett 02 października 2018

Turbosprężarka zasada działania – Regenerujemy turbiny - Melett

Zasada działania turbosprężarki – Regenerujemy turbiny - Melett Turbosprężarki...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO