
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Czy będąc posiadaczem klasycznej turbosprężarki masz pomysł, jak przyspieszyć turbinę? Zasadniczym mankamentem tego typu układu turbodoładowania jest występowanie zjawiska niepożądanego, jakim jest turbo dziura. Jak zlikwidować opóźnione działanie przyspieszenia po wciśnięciu pedału gazu? Likwidacja turbo dziury w sposób całkowity jest niemożliwa, ze względu na niewielkie obroty, które powodują, że rozgrzanie silnika jest po prostu bezskuteczne. Silnik dopiero podejmuje dynamizm jazdy na wyższych obrotach. Jednak jeżeli zależy nam na pozbyciu się późnego wstawania turbo, to należy posunąć się do kosztownego, jednakże skutecznego działania, jakim jest montaż turbosprężarki o zmiennej geometrii – VTG. Taki typ turbosprężarki daje możliwość zamontowana większego koła kompresji, które wpływa na uchwycenie maksimum obrotów w układzie turbo. Wszelkie modyfikacje w VTG należy przeprowadzać z głową, ponieważ wszelkie parametry, jak również wielkość montowanych części składowych, muszą być w zgodzie ze schematem konstrukcji. Dlatego akcję wymiany turbiny na nową należy zawsze przeprowadzać w autoryzowanym serwisie Bosch Car Service, w celu uniknięcia niemiłych niespodzianek w postaci braku mocy silnika czy też zwiększenia ilości spalanego paliwa.

Turbo dziura – opóźniacz turbo przyspieszenia
Wielu twórców, konstruktorów układu turbodoładowania opracowywało sposoby wzrastania momentu obrotowego w jednostce napędowej, którą jest oczywiście silnik. Słaba dynamika pojazdu osobowego potęgowała myśli - jak pozbyć się turbo dziury w turbosprężarce? Opracowano układ doładowania nie z jedną, a z dwoma turbosprężarkami. Mowa tu oczywiście o Twin turbo i Bi turbo. Czym się różnią te dwie formy doładowania? Twin turbo stanowi doładowanie sekwencyjne, natomiast Bi turbo - równoległe. Podane rozwiązania ograniczyły w pewnym stopniu turbo dziurę, jednak największym sukcesem cieszy się powszechne zastosowanie VTG. Zastosowanie kierownicy turbiny wraz z łopatkami o konkretnym kształcie zostało zamontowane nie od niechcenia. Zastosowano efekt optymalizacji. Co to oznacza? Wprowadzenie takiego rozwiązania miała na celu zwiększenie prędkości rozpędzenia wirnika turbiny, przy niewielkim ciśnieniu obecnych gazów, zachowując przy okazji efektywność przy uzyskaniu maksimum ciśnieniowego. Dzięki kierownicy turbosprężarki łopatki mogą zmieniać swój kąt nachylenia tak, aby jak najefektywniej wykorzystać masę spalin wydechowych. Mimo wszystko posiadasz wątpliwości, jak pozbyć się turbo dziury? Nie pozostaje nic innego, jak skorzystać z konsultacji w naszym serwisie. Obsługa Klienta z zakresu regeneracji/wymiany turbosprężarek odpowie na wszelkie pytania i pozwoli podjąć stosowną decyzję.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze