blog

Jak przyspieszyć ładowanie turbiny?

6 lipca 2022

Mamy dla Ciebie dostępnych ponad 3000 turbosprężarek!
Regeneracja turbosprężarki
od 299 zł netto
Nowa turbosprężarka
od 899 zł netto
Stan
Dostępne
Turbina
od 500 zł
Gwarancja
2 lata, bez limitu km
Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Udostępnij element
Serwis regeneracji Turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją

regeneruj
turbosprężarkę

Jak przyspieszyć ładowanie turbiny?

Przyspieszyć ładowanie turbiny możemy za pomocą regulacji ciśnienia doładowania. Tę regulację możemy przeprowadzić poprzez ustawienie śrub regulacyjnych gruszki turbiny, jednakże pamiętajmy, żeby na czynność nie była przeprowadzona przypadkowo, ponieważ może nastąpić efekt odwrotny do zamierzonego. Ciśnienie doładowania turbo możemy zmienić również poprzez oprogramowanie sterownika. W obu przypadkach powinniśmy zachować zdrowy rozsądek, w przeciwnym razie może dojść do awarii zarówno turbosprężarki, jak i silnika.

Jak wyeliminować turbodziurę? - Trzy najpopularniejsze rozwiązania - Turbo dziura jak zlikwidować

Pierwszym sposobem na wyeliminowanie zjawiska turbodziury jest wzbogacenie standardowej turbosprężarki o mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Pamiętajmy, że nie umożliwia to całkowitego zlikwidowania tego zjawiska. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch turbosprężarek. I tutaj możemy zastosować turbinę typu TwinTurbo, czyli dwie turbosprężarki pracujące ze sobą sekwencyjnie. Mniejsza z turbin odpowiada za pracę na niskich obrotach, czyli do około 2 000 obr/min, natomiast większa pracuje w wyższych obrotach, czyli od około 2 500 obr/min. W przypadku samochodów o większej pojemności – powyżej 2.0 stosuje się doładowanie równoległe, czyli BiTurbo, gdzie po obu stronach silnika umieszczone są dwie turbiny, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów.

Doładowanie silników - jak w prosty sposób zwiększyć moc? - Co to jest doładowanie silnika

Doładowanie silnika jest to proces doprowadzenia do jednostki napędowej większej ilości powietrza niż silnik zassałby swobodnie z otoczenia. Wyróżniamy dwa najważniejsze rodzaje doładowania – mechaniczne i za pomocą turbosprężarki. W pierwszym przypadku napęd doładowania jest realizowany wprost z wału korbowego silnika. W przypadku turbosprężarki energia brana jest od gazów spalinowych. Ten podzespół podkręca moc silnika bez powiększania jego litrażu. Składa się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Wykorzystując energię z gazów spalinowych, zwiększa ciśnienie wpadającego do komory powietrza.

Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół? - Co zrobić żeby turbo wcześniej wstawało

Opóźniona reakcja turbo potocznie nazywana jest późnym wstawaniem, spowodowana może być uszkodzonym siłownikiem podciśnieniowym. W przypadku turbosprężarki po regeneracji późne wstawanie podzespołu jest oznaką niedokładnie przeprowadzonej regulacji. Przyczyna może leżeć również po stronie mechanizmu zmiennej geometrii i zablokowanych w jednej pozycji kierownic spalin. Jeśli zauważyłeś, że turbosprężarka nie doładowuje, to powinieneś sprawdzić, czy w układzie dolotowym i wydechowym nie występuje nieszczelność. Skontrolować warto również czujnik ciśnienia doładowania.

Oceń wpis Aktualna ocena:  4.50

Dodaj komentarz

Oceń wpis Aktualna ocena: 4.50
Wpisz nazwę użytkownika
Wpisz treść wiadomości

Komentarze

Dowiedz się więcej

O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch Diesel
Service Pawlik

Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju

Autoryzowany warsztat Melett

Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Zadzwoń +48 609 70 70 60