Jak przyspieszyć ładowanie turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak przyspieszyć ładowanie turbiny?
Przyspieszyć ładowanie turbiny możemy za pomocą regulacji ciśnienia doładowania. Tę regulację możemy przeprowadzić poprzez ustawienie śrub regulacyjnych gruszki turbiny, jednakże pamiętajmy, żeby na czynność nie była przeprowadzona przypadkowo, ponieważ może nastąpić efekt odwrotny do zamierzonego. Ciśnienie doładowania turbo możemy zmienić również poprzez oprogramowanie sterownika. W obu przypadkach powinniśmy zachować zdrowy rozsądek, w przeciwnym razie może dojść do awarii zarówno turbosprężarki, jak i silnika.
Jak wyeliminować turbodziurę? - Trzy najpopularniejsze rozwiązania - Turbo dziura jak zlikwidować
Pierwszym sposobem na wyeliminowanie zjawiska turbodziury jest wzbogacenie standardowej turbosprężarki o mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Pamiętajmy, że nie umożliwia to całkowitego zlikwidowania tego zjawiska. Kolejnym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch turbosprężarek. I tutaj możemy zastosować turbinę typu TwinTurbo, czyli dwie turbosprężarki pracujące ze sobą sekwencyjnie. Mniejsza z turbin odpowiada za pracę na niskich obrotach, czyli do około 2 000 obr/min, natomiast większa pracuje w wyższych obrotach, czyli od około 2 500 obr/min. W przypadku samochodów o większej pojemności – powyżej 2.0 stosuje się doładowanie równoległe, czyli BiTurbo, gdzie po obu stronach silnika umieszczone są dwie turbiny, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów.
Doładowanie silników - jak w prosty sposób zwiększyć moc? - Co to jest doładowanie silnika
Doładowanie silnika jest to proces doprowadzenia do jednostki napędowej większej ilości powietrza niż silnik zassałby swobodnie z otoczenia. Wyróżniamy dwa najważniejsze rodzaje doładowania – mechaniczne i za pomocą turbosprężarki. W pierwszym przypadku napęd doładowania jest realizowany wprost z wału korbowego silnika. W przypadku turbosprężarki energia brana jest od gazów spalinowych. Ten podzespół podkręca moc silnika bez powiększania jego litrażu. Składa się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Wykorzystując energię z gazów spalinowych, zwiększa ciśnienie wpadającego do komory powietrza.
Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół? - Co zrobić żeby turbo wcześniej wstawało
Opóźniona reakcja turbo potocznie nazywana jest późnym wstawaniem, spowodowana może być uszkodzonym siłownikiem podciśnieniowym. W przypadku turbosprężarki po regeneracji późne wstawanie podzespołu jest oznaką niedokładnie przeprowadzonej regulacji. Przyczyna może leżeć również po stronie mechanizmu zmiennej geometrii i zablokowanych w jednej pozycji kierownic spalin. Jeśli zauważyłeś, że turbosprężarka nie doładowuje, to powinieneś sprawdzić, czy w układzie dolotowym i wydechowym nie występuje nieszczelność. Skontrolować warto również czujnik ciśnienia doładowania.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek