
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Poprzez regulację ciśnienia doładowania można wpłynąć na szybsze działanie turbiny. Regulację to można przeprowadzić poprzez ustawienie śrub regulacyjnych gruszki turbiny, jednak pamiętać należy, że czynność ta nie może być przeprowadzana przypadkowo, ponieważ może nastąpić efekt odwrotny do zamierzanego. Ciśnienie doładowania turbiny można zmienić również poprzez oprogramowania sterownika. Zarówno w pierwszym, jak i w drugim przypadku należy zachować zdrowy rozsądek, w przeciwnym razie może dojść do awarii zarówno turbosprężarki, jak i silnika.
Jak wyeliminować turbodziurę? - Trzy najpopularniejsze rozwiązania - Turbo dziura 1.9 TDI
Pierwszym ze sposobów na wyeliminowanie zjawiska turbodziury było wzbogacenie standardowej turbosprężarki o mechanizm zmiennej geometrii turbiny. Oczywiście nie umożliwiło to (niestety) całkowitego zlikwidowania tego zjawiska. Kolejnym rozwiązaniem było zastosowanie dwóch turbosprężarek. Jedną z nich była turbosprężarka typu TwinTurbo - dwie turbosprężarki pracują ze sobą sekwencyjnie. Mniejsza turbina odpowiadała za pracę w niskim zakresie obrotów – do ok. 2 000 obr/min, natomiast większa pracuje w wyższym zakresie obrotów – od ok. 2 500 obr/min. W przypadku pojazdów o większej pojemności – powyżej 2.0 stosowane jest doładowanie równoległe - BiTurbo, gdzie po obu stronach silnika umieszczone są dwie turbosprężarki, a każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów.
1. Gwałtowne przyspieszanie z niskich obrotów - Turbo działa z opóźnieniem?
Jeśli podczas gwałtownego wciskania pedału gazu Twój pojazd przez kilka sekund nie wykazuje żadnej reakcji, po czym następuje nagłe przyspieszenie, oznaczać to może jedno - turbo dziura. Co to takiego? To właśnie opisana wyżej zwłoka pojazdu na wciskany pedał gazu. Przyczyną turbodziury jest nieszczelny siłownik podciśnieniowy. Dziurawa gruszka turbiny może powodować brak jakichkolwiek ruchów cięgna co doprowadzić może do zablokowania kierownic spalin w jednej pozycji.
2. Turbodziura, późne wstawanie turbo, czyli dlaczego auto ma słaby dół? - Turbo dziura po regeneracji turbiny
Jeżeli po regeneracji turbosprężarki w dalszym ciągu prześladuje Cię turbodziura oznaczać może to, że proces regeneracji nie został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów. Być może nie została dokładnie wyczyszczone zmienna geometria turbiny lub też regulacja nie została przeprowadzona poprawnie. W takiej sytuacji należy oddać turbo do ponownej regeneracji oraz regulacji, ponieważ podróż z tak niesprawnym układem turbodoładowania może doprowadzić do poważnej usterki nie tylko turbosprężarki, ale także i jednostki napędowej.

3. Jak sterować pracą turbosprężarki? - Jak pozbyć się turbo dziury?
Elektrozawór N75 zaraz obok zaworu podciśnienia odpowiada ze sterowanie turbosprężarka. Ich zadaniem jest regulacja ciśnienia doładowania silnika. Innymi zaworami, które również sterują pracą turbiny są: Westgate, BOV, DV – sterują ciśnieniem doładowania. W przypadku wystąpienia turbodziury warto sprawdzić, czy nie doszło do uszkodzenia zaworu N75 lub czujnika ciśnienia doładowania turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze