Localizations image
Strona główna / Aktualności / Regulacja turbiny – środek do czyszczenia turbiny – 1,9 tdi

Regulacja turbiny – środek do czyszczenia turbiny – 1,9 tdi

Zaburzenia ciśnienia, a regulacja turbiny – środki do czyszczenia turbiny – turbina 1.9 TDI – dlaczego zachodzą takie procesy

Udostępnij
Zapraszamy do polubienia naszego kanału
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na instagramie
Zapraszamy do polubienia naszego profilu na wykop.pl


Teoria falowa. Czy regulacja turbiny 1.9 tdi ma jakiekolwiek znaczenie na te efekty. Zjawisko występowania fali uderzeniowej w przewodzie dolotowym w trakcie suwu ssania od dawna fascynowało D. Broome’a z ośrodka badawczego firmy Ricardo and Co Engineers Ltd w Shoreham-by-Sea, który wyniki swych prac przedstawił na sympozjum w Wyższej Szkole Inżynierii Samochodowej w roku 1966, a następnie opublikował w czasopiśmie Automobile Engineed. Najwcześniejsze wzmianki na interesujący go temat spotkał w pracach z roku 1904. Od tego czasu przeprowadzono wiele teoretycznych i praktycznych eksperymentów nad problemem doładowania dynamicznego, ale brak nadal uzgodnionych poglądów co do zjawisk fizycznych towarzyszących procesowi napełniania i brak powszechnie przyjętej metody ilościowej oceny tych procesów.

Broome starał się rozwiązać to zagadnienie bez pogłębiania kontrowersji dotyczących samych procesów fizycznych. Uważał on, że możliwe jest ilościowe określenie przewidywanych efektów działania fali uderzeniowej w przewodzie dolotowym i to zarówno w przypadku silników z indywidualnymi przewodami, jak też łączonym z grupy. Dla łatwiejszego analizowania procesów zachodzących w przewodzie dolotowym wyróżnia on efekty bezwładnościowe i falowe występujące w procesie napełnienia. Podziału tego dokonał mając pełną świadomość, że nie występują one oddzielnie w sensie fizycznym, a podział taki jedynie ułatwia analizowanie obu wymienionych zjawisk. Efekty te zawsze występują razem, chociaż raz jeden, raz drugi ma większy wpływ na końcowe spiętrzenie czynnika.

Efekt falowy jest spowodowany stale występującymi zaburzeniami ciśnienia (powstają podczas ssania z powodu cyklicznej pracy silnika), które tworzą falę stojącą w rurze dolotowej. Jeśli amplituda początkowego impulsu jest duża i tłumienie fal małe, fala stojąca ma wpływ na ciśnienie w wolnym przelocie zaworu, a tym samym na napełnienie cylindra. Istotne jest by zakłócenia ciśnienia spowodowane poprzednim cyklem napełnienia nie zmniejszyły amplitudy fali stojącej w cyklu następnym.

Warto używać środki do czyszczenia turbiny i kolektorów ssących, aby zmniejszyć odkładanie się zanieczyszczeń stałych odrywających się od powierzchni w czasie pracy silnika.


Preparat do czyszczenia turbosprężarki:

czyszczenie turbosprężarki - preparat

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.

TURBODOŁADOWANIE SILNIKA – benzynowego, diesla, spalinowego | Co to jest? 02 października 2018

TURBODOŁADOWANIE SILNIKA – benzynowego, diesla, spalinowego | Co to jest?

Zasada działania – Doładowanie i Turbodoładowanie silnika  Schemat...

Regeneracja turbin Bydgoszcz – turboserwis - Melett 02 października 2018

Regeneracja turbin Bydgoszcz – turboserwis - Melett

Wysyłkowa regeneracja, naprawa turbosprężarek samochodowych z całej Polski. Bydgoszcz(łac....

Części Do Turbosprężarek - Budowa oraz ceny części do turbo 02 października 2018

Części Do Turbosprężarek - Budowa oraz ceny części do turbo

Części Do Turbosprężarek - Budowa oraz ceny części do turbo Udostępnij ...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 70 70 60
Call icon

Zadzwoń do nas

+48 609 70 70 60
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Ta strona używa cookie i innych technologii. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.