Jak prawidłowo wymienić turbosprężarkę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę, pamiętajmy o tym, że proces jej naprawy rozpoczyna się jeszcze przed montażem – na samym początku należy ustalić i usunąć przyczyny awarii turbosprężarki. Kolejną ważną zasadą jest sprawdzenie i wyczyszczenie całego układu dolotowego i jeżeli jest taka potrzeba, to należy wymienić zużyte lub uszkodzone elementy. Pamiętajmy także o wymianie oleju wraz z filtrem powietrza na nowe o wysokiej jakości. Jeszcze przed zamontowaniem nowej turbiny należy napełnić układ świeżym olejem, a po zamontowaniu jeszcze napełnić nową turbosprężarkę i pozwolić na pracę silnika na biegu jałowym przez około 20 minut. Ważne jest także montowanie nowej turbiny tylko na nowych uszczelkach i śrubach.
Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Wymiana turbosprężarki cena
Pierwszym krokiem przy wymienianiu turbosprężarki jest spuszczenie oleju – najpierw włączmy silnik, aby doprowadzić go do temperatury roboczej, a następnie ostrożnie, aby się nie poparzyć, spuścić olej. Kolejnym krokiem jest demontaż naszej turbiny, jednak najpierw powinniśmy sprawdzić gdzie znajduje się rura wydechowa, która łączy turbinę z resztą układu wydechowego. Po jej zlokalizowaniu należy odkręcić wszystkie śruby, które łączą naszą turbosprężarkę i rurę spustową. Pamiętajmy, aby razem z turbiną wykonać demontaż intercoolera sprężarki. Następnie należy oddzielić kolektor wydechowy od turbiny poprzez wykręcenie wszystkich śrub łączących, a po tej czynności zdemontować turbinę.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Aby nie zepsuć nowo założonej turbosprężarki, pamiętajmy, żeby nie pracowała ona ani sekundy na sucho – jeżeli turbina pracuje na sucho, czyli bez oleju, wystarczą ułamki sekund, by w wyniku tarcia metal o metal doszło do nieodwracalnych uszkodzeń. Żeby na starcie nie zepsuć nowej turbosprężarki, to jeszcze przed jej zamontowaniem sprawdźmy, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej są drożne. Upewnijmy się również, czy nie ma w układzie wydechowym pozostałości po poprzednim urządzeniu, które było uszkodzone lub innych zanieczyszczeń. Równie ważną czynnością jest wymiana oleju silnikowego na świeży wraz z filtrem oraz założenie nowego filtra powietrza.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Jazda po wymianie turbiny
Jednym z najczęstszych błędów jest tzw. „suchy start”, czyli nic innego, jak uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Kolejnym z błędów jest to, że instalacja nie była wyczyszczona – podczas wymiany turbosprężarki istotną kwestią jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Następnym z kluczowych błędów jest brak sprawdzenia układu wydechowego, czy nie ma w nim pozostałości po poprzedniej turbosprężarce. Jeszcze przed wymianą turbiny na nową powinno się sprawdzić, przez co została ona uszkodzona, aby nie zepsuć jej na starcie.
3. Wymiana turbosprężarki – jak zrobić to dobrze? - Czy można samemu wymienić turbinę
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę na nową musimy pamiętać o kilku ważnych czynnościach:
1. Zbadanie i wyeliminowanie powodu zepsucia poprzedniej turbiny.
2. Sprawdzenie, czy układ dolotowy oraz przewód doprowadzający olej są drożne.
3. Wymiana oleju silnikowego wraz z jego filtrem i filtrem powietrza na nowe.
4. Upewnienie się, że w układzie wydechowym nie ma pozostałości z poprzedniej, uszkodzonej turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który wymaga odpowiedniej wiedzy i umiejętności oraz specjalistycznego sprzętu. Zaleca się, aby zadanie to zlecić specjaliście lub autoryzowanej stacji obsługi. Jeśli jednak chcesz spróbować samodzielnie wymienić turbosprężarkę, to proces wymiany można podsumować w kilku krokach:
Demontaż: Aby wymienić turbosprężarkę, najpierw trzeba zdemontować ją z silnika. W zależności od samochodu i modelu turbosprężarki, proces demontażu może być skomplikowany i wymagać specjalistycznego sprzętu.
Czyszczenie i przygotowanie: Po zdjęciu turbosprężarki, należy dokładnie ją oczyścić i przygotować do montażu. Należy sprawdzić, czy wszystkie elementy są sprawne i czy nie są potrzebne żadne naprawy lub wymiany.
Montaż: Po przygotowaniu nowej turbosprężarki, należy ją zamontować zgodnie z instrukcją producenta. Należy pamiętać o prawidłowym ustawieniu geometrii oraz dokładnym dokręceniu wszystkich śrub.
Przetestowanie: Po zamontowaniu, należy dokładnie przetestować silnik, aby upewnić się, że turbosprężarka działa prawidłowo. Należy sprawdzić ciśnienie, sprawność oraz słuchać dźwięku silnika.
Jak już wspominałem, Wymiana turbosprężarki jest skomplikowanym procesem i wymaga odpowiedniego doświadczenia oraz specjalistycznego sprzętu. Dlatego też zalecam, aby zadanie to zlecić specjaliście lub autoryzowanej stacji obsługi.