
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę, pamiętajmy o tym, że proces jej naprawy rozpoczyna się jeszcze przed montażem – na samym początku należy ustalić i usunąć przyczyny awarii turbosprężarki. Kolejną ważną zasadą jest sprawdzenie i wyczyszczenie całego układu dolotowego i jeżeli jest taka potrzeba, to należy wymienić zużyte lub uszkodzone elementy. Pamiętajmy także o wymianie oleju wraz z filtrem powietrza na nowe o wysokiej jakości. Jeszcze przed zamontowaniem nowej turbiny należy napełnić układ świeżym olejem, a po zamontowaniu jeszcze napełnić nową turbosprężarkę i pozwolić na pracę silnika na biegu jałowym przez około 20 minut. Ważne jest także montowanie nowej turbiny tylko na nowych uszczelkach i śrubach.
Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Wymiana turbosprężarki cena
Pierwszym krokiem przy wymienianiu turbosprężarki jest spuszczenie oleju – najpierw włączmy silnik, aby doprowadzić go do temperatury roboczej, a następnie ostrożnie, aby się nie poparzyć, spuścić olej. Kolejnym krokiem jest demontaż naszej turbiny, jednak najpierw powinniśmy sprawdzić gdzie znajduje się rura wydechowa, która łączy turbinę z resztą układu wydechowego. Po jej zlokalizowaniu należy odkręcić wszystkie śruby, które łączą naszą turbosprężarkę i rurę spustową. Pamiętajmy, aby razem z turbiną wykonać demontaż intercoolera sprężarki. Następnie należy oddzielić kolektor wydechowy od turbiny poprzez wykręcenie wszystkich śrub łączących, a po tej czynności zdemontować turbinę.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Aby nie zepsuć nowo założonej turbosprężarki, pamiętajmy, żeby nie pracowała ona ani sekundy na sucho – jeżeli turbina pracuje na sucho, czyli bez oleju, wystarczą ułamki sekund, by w wyniku tarcia metal o metal doszło do nieodwracalnych uszkodzeń. Żeby na starcie nie zepsuć nowej turbosprężarki, to jeszcze przed jej zamontowaniem sprawdźmy, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej są drożne. Upewnijmy się również, czy nie ma w układzie wydechowym pozostałości po poprzednim urządzeniu, które było uszkodzone lub innych zanieczyszczeń. Równie ważną czynnością jest wymiana oleju silnikowego na świeży wraz z filtrem oraz założenie nowego filtra powietrza.
2. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Jazda po wymianie turbiny
Jednym z najczęstszych błędów jest tzw. „suchy start”, czyli nic innego, jak uruchomienie silnika ze świeżo zamontowaną turbosprężarką na niewystarczającej ilości oleju smarującego. Kolejnym z błędów jest to, że instalacja nie była wyczyszczona – podczas wymiany turbosprężarki istotną kwestią jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem. Następnym z kluczowych błędów jest brak sprawdzenia układu wydechowego, czy nie ma w nim pozostałości po poprzedniej turbosprężarce. Jeszcze przed wymianą turbiny na nową powinno się sprawdzić, przez co została ona uszkodzona, aby nie zepsuć jej na starcie.
3. Wymiana turbosprężarki – jak zrobić to dobrze? - Czy można samemu wymienić turbinę
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę na nową musimy pamiętać o kilku ważnych czynnościach:
1. Zbadanie i wyeliminowanie powodu zepsucia poprzedniej turbiny.
2. Sprawdzenie, czy układ dolotowy oraz przewód doprowadzający olej są drożne.

3. Wymiana oleju silnikowego wraz z jego filtrem i filtrem powietrza na nowe.
4. Upewnienie się, że w układzie wydechowym nie ma pozostałości z poprzedniej, uszkodzonej turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze