Localizations image

Jak pozbyć się turbo dziury?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.96

Jak pozbyć się turbo dziury i uniknąć opóźnionej reakcji przyspieszenia na pedał gazu? Efekt turbo dziury jest wszechobecny szczególnie w turbosprężarce klasycznej, czyli o stałej geometrii i stanowi wrażenie dla kierującego pojazdem o opóźnionym działaniu turbo. Warto zaznaczyć, że zjawisko turbo dziury jest całościowo niemożliwe do usunięcia, ponieważ przy osiągniętych niskich obrotach silnika samochodowego trudno o jego właściwe rozgrzanie. W jaki sposób powstaje turbo dziura i jakie są metody jej zniwelowania, zostanie opisane w poniższym tekście moto.

 

Turbina w Bosch Car Service
Jak pozbyć się turbo dziury?


Likwidacja turbo dziury – VTG (zmienna geometria turbiny)

Czy jesteś w stanie określić, czy w Twoim samochodzie osobowym odczuwasz efekt, jakim jest turbo dziura? Przyczyny jej powstawania są uwarunkowane od rodzaju silnika oraz jego zakresu obciążenia. Występujące w układzie turbo gazy spalinowe muszą wykazywać określoną prędkość, żeby można było mówić o rozpędzonym wirniku turbosprężarki. Jesteś posiadaczem klasycznego turbo i nie wiesz, jak pozbyć się turbo dziury? Najlepszym sposobem będzie po prostu wymiana turbosprężarki na nowy rodzaj, czyli o zmiennej geometrii. Ten typ turbiny jest bardziej efektywny i za pomocą obecnych łopatek kierownicy jest w stanie wykorzystać większą ilość obecnych spalin i ograniczyć do minimum turbo dziurę. Z taką też myślą konstruktorzy posunęli się do powstania VTG (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Otóż dzięki zmiennym wartościom kąta kierownicy, powietrze bez problemu szybko kieruje się w stronę wirnika, co wpływa na zwiększenie przyspieszenia i płynności samochodu. W porównaniu do zmiennej geometrii łopatek niezależnie od wartości obrotowej silnika, klasyczna turbina pokazywała te same parametry, co w efekcie nie skutkowało całkowitym wykorzystaniem występujących w układzie turbo spalin. Czy domyślasz się już, jak przyspieszyć turbinę? We wspomnianej turbinie VTG zastosowano koło kompresji. Użycie większego rozmiaru koła kompresji daje zwiększenie obrotów w układzie turbodoładowania. Należy jednak pamiętać, że modyfikacja tej części składowej turbiny to konieczność montażu większego rozmiaru wirnika, którego główną funkcją jest napędzanie łopatek kierownicy turbosprężarki.

Część turbo w trakcie diagnostyki
Likwidacja turbo dziury - VTG (zmienna geometria turbiny)

 

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Czechy (CZ) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Czechach (Česko) – cała Europa 11 kwietnia 2019

Czechy (CZ) – Regeneracja turbosprężarek i naprawa turbin w Czechach (Česko) – cała Europa

Czechy to państwo graniczące z Polską, której najnowocześniej i największa...

Czy montaż  turbo do silnika benzynowego przeprowadzimy samodzielnie? 20 listopada 2020

Czy montaż turbo do silnika benzynowego przeprowadzimy samodzielnie?

Czy montaż turbo do silnika benzynowego przeprowadzimy samodzielnie? Jeżeli posiadamy...

SKUP TURBIN - KUPNO TURBOSPRĘŻAREK - SPRZEDAŻ TURBO – nowe, używane, uszkodzone i wymiana 02 października 2018

SKUP TURBIN - KUPNO TURBOSPRĘŻAREK - SPRZEDAŻ TURBO – nowe, używane, uszkodzone i wymiana

Turbosprężarki używane - czy warto inwestować w używane turbo ze skupu turbin? Turbo...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO