
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak pozbyć się turbo dziury i uniknąć opóźnionej reakcji przyspieszenia na pedał gazu? Efekt turbo dziury jest wszechobecny szczególnie w turbosprężarce klasycznej, czyli o stałej geometrii i stanowi wrażenie dla kierującego pojazdem o opóźnionym działaniu turbo. Warto zaznaczyć, że zjawisko turbo dziury jest całościowo niemożliwe do usunięcia, ponieważ przy osiągniętych niskich obrotach silnika samochodowego trudno o jego właściwe rozgrzanie. W jaki sposób powstaje turbo dziura i jakie są metody jej zniwelowania, zostanie opisane w poniższym tekście moto.

Likwidacja turbo dziury – VTG (zmienna geometria turbiny)
Czy jesteś w stanie określić, czy w Twoim samochodzie osobowym odczuwasz efekt, jakim jest turbo dziura? Przyczyny jej powstawania są uwarunkowane od rodzaju silnika oraz jego zakresu obciążenia. Występujące w układzie turbo gazy spalinowe muszą wykazywać określoną prędkość, żeby można było mówić o rozpędzonym wirniku turbosprężarki. Jesteś posiadaczem klasycznego turbo i nie wiesz, jak pozbyć się turbo dziury? Najlepszym sposobem będzie po prostu wymiana turbosprężarki na nowy rodzaj, czyli o zmiennej geometrii. Ten typ turbiny jest bardziej efektywny i za pomocą obecnych łopatek kierownicy jest w stanie wykorzystać większą ilość obecnych spalin i ograniczyć do minimum turbo dziurę. Z taką też myślą konstruktorzy posunęli się do powstania VTG (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Otóż dzięki zmiennym wartościom kąta kierownicy, powietrze bez problemu szybko kieruje się w stronę wirnika, co wpływa na zwiększenie przyspieszenia i płynności samochodu. W porównaniu do zmiennej geometrii łopatek niezależnie od wartości obrotowej silnika, klasyczna turbina pokazywała te same parametry, co w efekcie nie skutkowało całkowitym wykorzystaniem występujących w układzie turbo spalin. Czy domyślasz się już, jak przyspieszyć turbinę? We wspomnianej turbinie VTG zastosowano koło kompresji. Użycie większego rozmiaru koła kompresji daje zwiększenie obrotów w układzie turbodoładowania. Należy jednak pamiętać, że modyfikacja tej części składowej turbiny to konieczność montażu większego rozmiaru wirnika, którego główną funkcją jest napędzanie łopatek kierownicy turbosprężarki.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze