Localizations image

Jak pozbyć się turbo dziury?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbosprężarek

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak pozbyć się turbo dziury i uniknąć opóźnionej reakcji przyspieszenia na pedał gazu? Efekt turbo dziury jest wszechobecny szczególnie w turbosprężarce klasycznej, czyli o stałej geometrii i stanowi wrażenie dla kierującego pojazdem o opóźnionym działaniu turbo. Warto zaznaczyć, że zjawisko turbo dziury jest całościowo niemożliwe do usunięcia, ponieważ przy osiągniętych niskich obrotach silnika samochodowego trudno o jego właściwe rozgrzanie. W jaki sposób powstaje turbo dziura i jakie są metody jej zniwelowania, zostanie opisane w poniższym tekście moto.

Likwidacja turbo dziury – VTG (zmienna geometria turbiny)

Czy jesteś w stanie określić, czy w Twoim samochodzie osobowym odczuwasz efekt, jakim jest turbo dziura? Przyczyny jej powstawania są uwarunkowane od rodzaju silnika oraz jego zakresu obciążenia. Występujące w układzie turbo gazy spalinowe muszą wykazywać określoną prędkość, żeby można było mówić o rozpędzonym wirniku turbosprężarki. Jesteś posiadaczem klasycznego turbo i nie wiesz, jak pozbyć się turbo dziury? Najlepszym sposobem będzie po prostu wymiana turbosprężarki na nowy rodzaj, czyli o zmiennej geometrii. Ten typ turbiny jest bardziej efektywny i za pomocą obecnych łopatek kierownicy jest w stanie wykorzystać większą ilość obecnych spalin i ograniczyć do minimum turbo dziurę. Z taką też myślą konstruktorzy posunęli się do powstania VTG (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Otóż dzięki zmiennym wartościom kąta kierownicy, powietrze bez problemu szybko kieruje się w stronę wirnika, co wpływa na zwiększenie przyspieszenia i płynności samochodu. W porównaniu do zmiennej geometrii łopatek niezależnie od wartości obrotowej silnika, klasyczna turbina pokazywała te same parametry, co w efekcie nie skutkowało całkowitym wykorzystaniem występujących w układzie turbo spalin. Czy domyślasz się już, jak przyspieszyć turbinę? We wspomnianej turbinie VTG zastosowano koło kompresji. Użycie większego rozmiaru koła kompresji daje zwiększenie obrotów w układzie turbodoładowania. Należy jednak pamiętać, że modyfikacja tej części składowej turbiny to konieczność montażu większego rozmiaru wirnika, którego główną funkcją jest napędzanie łopatek kierownicy turbosprężarki.

Komentarze

Mariusz 2023-01-13 14:50:01

Turbo dziura (ang. turbo lag) to okres oczekiwania na pojawienie się pełnej mocy silnika po naciśnięciu pedału przyspieszenia. Oto kilka sposobów na zminimalizowanie lub pozbycie się turbo dziury:
Wymiana oleju silnikowego: Zanieczyszczony olej silnikowy może prowadzić do zatkania przewodów i zwiększenia oporu w układzie turbo. Wymiana oleju na czysty i odpowiedni do danego silnika może pomóc.
Czyszczenie intercoolera: Zanieczyszczony intercooler może prowadzić do spadku wydajności turbo. Czyszczenie intercoolera pozwala na usunięcie zanieczyszczeń i poprawę wydajności.
Poprawa układu dolotowego: Wymiana filtra powietrza lub instalacja kolektora dolotowego zwiększa ilość powietrza dostarczanego do silnika i zwiększa moc.
Regulacja zmiennej geometrii: Uszkodzenie zmiennej geometrii turbiny może prowadzić do trudności w regulacji ciśnienia i przepływu powietrza. Regulacja zmiennej geometrii pozwala na poprawę wydajności.
Chip tuning: Chip tuning polega na zmianie mapy silnika, która pozwala na zwiększenie mocy.
Wymiana turbosprężarki na nową lub regenerowana, która będzie działać wydajniej i bezawaryjnej.
Ważne jest, aby pamiętać, że przyczyna turbo dziury może być różna i konieczna może być diagnoza przez specjalistę, aby określić konkretną przyczynę.

Staszek 2021-07-08 08:57:35

W moim aucie wymieniłem starą turbosprężarkę właśnie na turbo ze stałą geometrią, o niebo lepiej się teraz prowadzi. Polecam kazdemu!

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO