Localizations image

Jak pozbyć się turbo dziury?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:

Jak pozbyć się turbo dziury i uniknąć opóźnionej reakcji przyspieszenia na pedał gazu? Efekt turbo dziury jest wszechobecny szczególnie w turbosprężarce klasycznej, czyli o stałej geometrii i stanowi wrażenie dla kierującego pojazdem o opóźnionym działaniu turbo. Warto zaznaczyć, że zjawisko turbo dziury jest całościowo niemożliwe do usunięcia, ponieważ przy osiągniętych niskich obrotach silnika samochodowego trudno o jego właściwe rozgrzanie. W jaki sposób powstaje turbo dziura i jakie są metody jej zniwelowania, zostanie opisane w poniższym tekście moto.

 

Turbina w Bosch Car Service
Jak pozbyć się turbo dziury?


Likwidacja turbo dziury – VTG (zmienna geometria turbiny)

Czy jesteś w stanie określić, czy w Twoim samochodzie osobowym odczuwasz efekt, jakim jest turbo dziura? Przyczyny jej powstawania są uwarunkowane od rodzaju silnika oraz jego zakresu obciążenia. Występujące w układzie turbo gazy spalinowe muszą wykazywać określoną prędkość, żeby można było mówić o rozpędzonym wirniku turbosprężarki. Jesteś posiadaczem klasycznego turbo i nie wiesz, jak pozbyć się turbo dziury? Najlepszym sposobem będzie po prostu wymiana turbosprężarki na nowy rodzaj, czyli o zmiennej geometrii. Ten typ turbiny jest bardziej efektywny i za pomocą obecnych łopatek kierownicy jest w stanie wykorzystać większą ilość obecnych spalin i ograniczyć do minimum turbo dziurę. Z taką też myślą konstruktorzy posunęli się do powstania VTG (turbosprężarka o zmiennej geometrii). Otóż dzięki zmiennym wartościom kąta kierownicy, powietrze bez problemu szybko kieruje się w stronę wirnika, co wpływa na zwiększenie przyspieszenia i płynności samochodu. W porównaniu do zmiennej geometrii łopatek niezależnie od wartości obrotowej silnika, klasyczna turbina pokazywała te same parametry, co w efekcie nie skutkowało całkowitym wykorzystaniem występujących w układzie turbo spalin. Czy domyślasz się już, jak przyspieszyć turbinę? We wspomnianej turbinie VTG zastosowano koło kompresji. Użycie większego rozmiaru koła kompresji daje zwiększenie obrotów w układzie turbodoładowania. Należy jednak pamiętać, że modyfikacja tej części składowej turbiny to konieczność montażu większego rozmiaru wirnika, którego główną funkcją jest napędzanie łopatek kierownicy turbosprężarki.

Część turbo w trakcie diagnostyki
Likwidacja turbo dziury - VTG (zmienna geometria turbiny)

 

Komentarze

Staszek 2021-07-08 08:57:35

W moim aucie wymieniłem starą turbosprężarkę właśnie na turbo ze stałą geometrią, o niebo lepiej się teraz prowadzi. Polecam kazdemu!

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Turbosprężarka 28231-27000 22 marca 2021

Turbosprężarka 28231-27000

Oferujemy regenerację lub sprzedaż już zregenerowanej turbosprężarki 28231-27000 ...

Kolektory i działanie turbosprężarki - tuning 02 października 2018

Kolektory i działanie turbosprężarki - tuning

1. Kolektor i działanie turbodoładowania – Regeneracja turbosprężarki –...

Hybrydowe turbo 21 Grudzień 2020

Hybrydowe turbo

Czy jako posiadacz turbo przyspieszenia kiedykolwiek miałeś okazję spotkać się...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO