Jak powinna brzmieć turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Praca turbiny samochodowej powinna być płynna, równomierna i przede wszystkim cicha. Jeżeli jej dźwięk staje się głośniejszy i zaczyna przypominać gwizd lub świst, to świadczyć może o awarii podzespołu. Wtedy powinniśmy jak najszybciej udać się do autoryzowanego serwisu samochodowego w celu przeprowadzenia diagnostyki oraz wyeliminowania ewentualnych uszkodzeń. Zepsute turbo doprowadzić może do rozległej awarii, a nawet uśmiercenia silnika. Uszkodzony podzespół możemy wymienić na nowy, którego cena waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych lub poddać go tańszemu procesowi – regeneracji.
Objawy uszkodzonej turbiny - Uszkodzona turbina diesel objawy
Jednym z najpopularniejszych objawów uszkodzenia turbosprężarki uchodzi obecnie biały, gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej. Temu zjawisku często towarzyszy wyczuwalny zapach palonego oleju, który odczujemy wewnątrz auta. Z całą pewnością kolejnym charakterystycznym objawem uszkodzenia turbo jest nieprzyjemny, metaliczny dźwięk dochodzący spod maski samochodu. Jeżeli zdarzy się coś podobnego usłyszeć, natychmiast, bez chwili zwłoki, powinniśmy zgłosić się do zaufanego mechanika. Pamiętajmy jednak, że w przypadku uszkodzonej turbosprężarki dźwięk ten pojawiał się będzie wyłącznie w zakresie jej pracy. Poza tym zakresem będzie wskazywać raczej na awarię innego podzespołu.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów zużywania się turbosprężarki są gęste i ciemne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Jest to efektem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej, jednakże oprócz uszkodzonego turbo, przyczyną mogą tu być również panewki w silniku. Zużywająca się turbina w samochodzie to także hałas i to niebagatelny. Niektóre z dźwięków wydawanych przez uszkodzony podzespół przyrównywane są do wycia syreny karetki pogotowia i naprawdę trudno je zignorować. Oprócz intensywności i głośności cechą charakterystyczną tych dźwięków jest to, że nasilają się one po tym, jak silnik wejdzie na obroty w przedziale 1700-2000 obr./min. Sprawna turbina powinna pracować płynnie i cicho.
2. Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie??? - Zepsuta turbina objawy
Główną przyczyną gwiżdżącej turbiny w dieslu jest jej niewłaściwe działanie. Jeżeli pracuje ona prawidłowo i równo, to nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest zaburzone, a auto nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizd turbosprężarki na niskich obrotach lub świst przy przyspieszaniu, to w zasadzie powinniśmy przypuszczać, że podzespół jest niesprawny. Innymi słowy, gwizd turbo na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, podczas której piszczy on przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka, zwana potocznie turbiną, powinna pracować płynnie i cicho. Jeśli słychać z niej charakterystyczne dźwięki, takie jak szum, trzaski lub stukanie, może to świadczyć o problemach z jej działaniem. Należy wtedy sprawdzić układ dolotowy oraz turbosprężarkę, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo. Może to wymagać specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego warto skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Pamiętaj, że nieprawidłowe działanie turbosprężarki może prowadzić do spadku mocy silnika oraz wydajności, a w niektórych przypadkach nawet do uszkodzenia silnika. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio dbać o układ dolotowy i turbosprężarkę oraz szybko reagować na ewentualne problemy z ich działaniem.