Localizations image

Jak powinna brzmieć turbina?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.83
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
pracownia regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
dźwięk turbiny

Praca turbiny samochodowej powinna być płynna, równomierna i przede wszystkim cicha. Jeżeli jej dźwięk staje się głośniejszy i zaczyna przypominać gwizd lub świst, to świadczyć może o awarii podzespołu. Wtedy powinniśmy jak najszybciej udać się do autoryzowanego serwisu samochodowego w celu przeprowadzenia diagnostyki oraz wyeliminowania ewentualnych uszkodzeń. Zepsute turbo doprowadzić może do rozległej awarii, a nawet uśmiercenia silnika. Uszkodzony podzespół możemy wymienić na nowy, którego cena waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych lub poddać go tańszemu procesowi – regeneracji.

Objawy uszkodzonej turbiny - Uszkodzona turbina diesel objawy

Jednym z najpopularniejszych objawów uszkodzenia turbosprężarki uchodzi obecnie biały, gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej. Temu zjawisku często towarzyszy wyczuwalny zapach palonego oleju, który odczujemy wewnątrz auta. Z całą pewnością kolejnym charakterystycznym objawem uszkodzenia turbo jest nieprzyjemny, metaliczny dźwięk dochodzący spod maski samochodu. Jeżeli zdarzy się coś podobnego usłyszeć, natychmiast, bez chwili zwłoki, powinniśmy zgłosić się do zaufanego mechanika. Pamiętajmy jednak, że w przypadku uszkodzonej turbosprężarki dźwięk ten pojawiał się będzie wyłącznie w zakresie jej pracy. Poza tym zakresem będzie wskazywać raczej na awarię innego podzespołu.

1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny

Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów zużywania się turbosprężarki są gęste i ciemne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Jest to efektem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej, jednakże oprócz uszkodzonego turbo, przyczyną mogą tu być również panewki w silniku. Zużywająca się turbina w samochodzie to także hałas i to niebagatelny. Niektóre z dźwięków wydawanych przez uszkodzony podzespół przyrównywane są do wycia syreny karetki pogotowia i naprawdę trudno je zignorować. Oprócz intensywności i głośności cechą charakterystyczną tych dźwięków jest to, że nasilają się one po tym, jak silnik wejdzie na obroty w przedziale 1700-2000 obr./min. Sprawna turbina powinna pracować płynnie i cicho.

uszkodzenie turbiny w dieslu

2. Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie??? - Zepsuta turbina objawy

Główną przyczyną gwiżdżącej turbiny w dieslu jest jej niewłaściwe działanie. Jeżeli pracuje ona prawidłowo i równo, to nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest zaburzone, a auto nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizd turbosprężarki na niskich obrotach lub świst przy przyspieszaniu, to w zasadzie powinniśmy przypuszczać, że podzespół jest niesprawny. Innymi słowy, gwizd turbo na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, podczas której piszczy on przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie.

Komentarze

Rysiek 2022-12-30 08:17:15

Turbosprężarka, zwana potocznie turbiną, powinna pracować płynnie i cicho. Jeśli słychać z niej charakterystyczne dźwięki, takie jak szum, trzaski lub stukanie, może to świadczyć o problemach z jej działaniem. Należy wtedy sprawdzić układ dolotowy oraz turbosprężarkę, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo. Może to wymagać specjalistycznej wiedzy i umiejętności, dlatego warto skontaktować się z profesjonalnym mechanikiem lub serwisem samochodowym. Pamiętaj, że nieprawidłowe działanie turbosprężarki może prowadzić do spadku mocy silnika oraz wydajności, a w niektórych przypadkach nawet do uszkodzenia silnika. Dlatego ważne jest, aby odpowiednio dbać o układ dolotowy i turbosprężarkę oraz szybko reagować na ewentualne problemy z ich działaniem.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO