
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Praca turbiny samochodowej powinna być płynna, równomierna i przede wszystkim cicha. Jeżeli jej dźwięk staje się głośniejszy i zaczyna przypominać gwizd lub świst, to świadczyć może o awarii podzespołu. Wtedy powinniśmy jak najszybciej udać się do autoryzowanego serwisu samochodowego w celu przeprowadzenia diagnostyki oraz wyeliminowania ewentualnych uszkodzeń. Zepsute turbo doprowadzić może do rozległej awarii, a nawet uśmiercenia silnika. Uszkodzony podzespół możemy wymienić na nowy, którego cena waha się od kilku do kilkunastu tysięcy złotych lub poddać go tańszemu procesowi – regeneracji.
Objawy uszkodzonej turbiny - Uszkodzona turbina diesel objawy
Jednym z najpopularniejszych objawów uszkodzenia turbosprężarki uchodzi obecnie biały, gęsty dym wydobywający się z rury wydechowej. Temu zjawisku często towarzyszy wyczuwalny zapach palonego oleju, który odczujemy wewnątrz auta. Z całą pewnością kolejnym charakterystycznym objawem uszkodzenia turbo jest nieprzyjemny, metaliczny dźwięk dochodzący spod maski samochodu. Jeżeli zdarzy się coś podobnego usłyszeć, natychmiast, bez chwili zwłoki, powinniśmy zgłosić się do zaufanego mechanika. Pamiętajmy jednak, że w przypadku uszkodzonej turbosprężarki dźwięk ten pojawiał się będzie wyłącznie w zakresie jej pracy. Poza tym zakresem będzie wskazywać raczej na awarię innego podzespołu.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Jednym z najbardziej charakterystycznych objawów zużywania się turbosprężarki są gęste i ciemne kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego. Jest to efektem spalania oleju silnikowego w jednostce napędowej, jednakże oprócz uszkodzonego turbo, przyczyną mogą tu być również panewki w silniku. Zużywająca się turbina w samochodzie to także hałas i to niebagatelny. Niektóre z dźwięków wydawanych przez uszkodzony podzespół przyrównywane są do wycia syreny karetki pogotowia i naprawdę trudno je zignorować. Oprócz intensywności i głośności cechą charakterystyczną tych dźwięków jest to, że nasilają się one po tym, jak silnik wejdzie na obroty w przedziale 1700-2000 obr./min. Sprawna turbina powinna pracować płynnie i cicho.

2. Turbina w TDI - ma gwizdać czy nie??? - Zepsuta turbina objawy
Główną przyczyną gwiżdżącej turbiny w dieslu jest jej niewłaściwe działanie. Jeżeli pracuje ona prawidłowo i równo, to nie wydaje żadnych niepokojących odgłosów. Co więcej, funkcjonowanie silnika nie jest zaburzone, a auto nie kopci i ma moc. W sytuacji, w której usłyszymy gwizd turbosprężarki na niskich obrotach lub świst przy przyspieszaniu, to w zasadzie powinniśmy przypuszczać, że podzespół jest niesprawny. Innymi słowy, gwizd turbo na zimnym silniku, a także powtarzająca się sytuacja, podczas której piszczy on przy dodawaniu gazu, są informacją dla kierowcy o zepsutej turbinie.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze