Jak podkręcić turbo na gruszce?
Podkręcenie ciśnienia turbosprężarki przy pomocy gruszki odbywa się poprzez skracanie lub też wydłużanie jej cięgna. Jednakże przeprowadzając ten proces, należy nie tylko dysponować odpowiednim sprzętem, ale również należy zachować szczególną dokładność, ponieważ nawet najmniejszy obrót śruby ma ogromne znaczenie dla dalszej pracy turbosprężarki.
Regulacja cięgna przy turbinie, co można podkręcić - Adaptacja gruszki turbiny 2.0 TDI
Regulacją cięgna polega na jego prawidłowym wydłużeniu lub skróceniu, przeprowadza się go za pomocą specjalistycznej maszyny. To, czy ustawienie gruszki turbo zostało przeprowadzone prawidłowo, sprawdzisz przy użyciu testera diagnostycznego VCDS.
1. Regulacja gruszki turbo - co daje skrócenie sztangi turbiny
Kalibracja gruszki turbiny polega na prawidłowym ustawieniu jej cięgna. Regulacja odbywa się na zasadzie skracania i wydłużania cięgna w zależności od potrzeby. Skrócenie sztangi turbiny powoduje, że kierownice spalin ulegają wcześniejszemu zamknięciu, co powoduje wolniejsze ciśnienie doładowania. Natomiast wydłużenie sprawi, że kierownice będą zamykać się później – zbyt mocno wydłużona sztanga powodować będzie wolniejsze wstawanie turbosprężarki.
2. Turbo regulacja sztangi - regulacja turbiny - cena
Kwota regulacji sztangi turbo, jak i cena pozostałych usług dostępna jest w zakładce cennik. Na wszelkie pytanie chętnie odpowiemy również telefonicznie.
3. Ustawienie zmiennej geometrii turbiny – cena w serwisie
Mechanizm VNT został wprowadzony do budowy turbosprężarki w celu zmniejszenia występowania turbodziury. Wycenę regeneracji oraz naprawy turbosprężarki dokonujemy po jej uprzedniej diagnostyce, regulacja zmiennej geometrii turbiny jest jednym z ważnych etapów procesu regeneracji. Dokładnych informacji na temat ceny oraz szczegółowego przebiegu procesu naprawczego udzielamy telefonicznie.
4. Ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem – samodzielna regulacja gruszki turbiny
Decydując się na ustawienie sztangi turbosprężarki w domowym zaciszu, powinieneś być świadomy tego, że nie tylko może zająć Ci to dużo czasu, ale po drodze do perfekcyjnego ustawienia sztangi popełnić możesz wiele błędów. Niedokładna regulacja sztangi będzie powodowała między innymi przeładowywanie turbiny, co doprowadzić może do jej poważnej awarii.
Dodaj komentarz

Komentarze
Podkręcanie turbosprężarki, zwane również tuningiem turbo, polega na zwiększeniu jego mocy i efektywności poprzez zmianę parametrów działania. Jednym z metod podkręcania turbo jest zwiększenie ciśnienia doładowania poprzez zmianę ustawień w elektronicznym systemie zarządzania silnikiem. Innym sposobem jest zmiana geometrii turbosprężarki, na przykład poprzez zwiększenie średnicy wirnika. Należy jednak pamiętać, że podkręcanie turbo może prowadzić do uszkodzenia silnika lub turbosprężarki jeśli nie jest poprawnie przeprowadzone. Dlatego też najlepiej skonsultować się z profesjonalnym mechanikiem lub specjalistą od turbosprężarek, który może przeprowadzić odpowiednie testy i pomóc w odpowiednim doborze zmian. Jeśli chodzi o podkręcanie turbo na gruszce, to jest to określenie dla tuningu silników wyposażonych w starsze modele turbosprężarek z gruszkowatym kształtem wirnika. Jest to dalej nie zalecane i grozi uszkodzeniem silnika czy też turbosprężarki.