Jak podkręcić ciśnienie turbiny? Kontroler doładowania (MBC)
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Zastanawiasz się, jak podkręcić ciśnienie turbiny? Odpowiedzią na to jest kontroler doładowania. Manual Boost Controller (MBC) jest urządzeniem pozwalającym na ręczne ustawienie ciśnienia doładowania. Jego montaż jest bardzo prosty, a sam kontroler nie zajmuje dużo miejsca. Manual Boost Controller montuje się w samochodach wykorzystywanych w motosportach, sprawdza się w sytuacjach gdzie wymagane jest stałe doładowanie turbosprężarki. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny za pomocą kontrolera doładowania sprawdza się wtedy, kiedy wiemy, jak używać tego urządzenia. Dzięki nim możemy podkręcić turbinę, jednak jeśli przesadzimy z podniesieniem ciśnienia, możemy doprowadzić do poważnych usterek zarówno układu turbodoładowania, jak i silnika samochodu.
Jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny? | Sztanga turbiny
Innym sposobem umożliwiającym zwiększenie ciśnienia doładowania turbiny jest regulacja sztangi turbiny. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny odbywa się na zasadzie odkręcania, jak i dokręcania śrub sztangi:
* Skrócenie sztangi turbiny spowoduje, że łopatki zmiennej geometrii ulegną wcześniejszemu zamknięciu, co prowadzi do wcześniejszego uzyskania ciśnienia doładowania.
* Wydłużenie sztangi turbiny z kolei powoduje późniejsze zamknięcie łopatek zmiennej geometrii, reakcja turbosprężarki ulega spowolnieniu oraz przyspieszone zostaje obniżenie ciśnienia po uzyskaniu zadanych wartości, czyli turbo wolniej wstaje.
Ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem nie da tak dokładnych parametrów, jak przeprowadzenie regulacji sztangi w serwisie za pomocą specjalistycznej maszyny.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Vcds i 3godz pracy albo 350 zl i 400 montaż i demontaż
Podkręcenie ciśnienia turbosprężarki jest procesem skomplikowanym i niebezpiecznym, który powinien być przeprowadzany tylko przez wykwalifikowanego mechanika samochodowego z odpowiednim sprzętem i doświadczeniem. Istnieją różne sposoby na podkręcenie ciśnienia doładowania, takie jak: zmiana mapy wtrysku paliwa, zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym, zmiana ustawień komputera silnika, zmiana lub wymiana podzespołów układu doładowania, takich jak intercooler czy kolektor dolotowy. Jednakże, podkręcanie ciśnienia doładowania może prowadzić do uszkodzenia silnika i innych części pojazdu, dlatego ważne jest, aby przeprowadzić to tylko przez specjalistę i zgodnie z rekomendacjami producenta pojazdu.
Regulacją sztangi turbiny na tzw. oko to nie są żarty. Najlepiej zlecić to specjalistom, którzy zajmują się takimi rzeczami na co dzień