Jak podkręcić ciśnienie turbiny? Kontroler doładowania (MBC)
Zastanawiasz się, jak podkręcić ciśnienie turbiny? Odpowiedzią na to jest kontroler doładowania. Manual Boost Controller (MBC) jest urządzeniem pozwalającym na ręczne ustawienie ciśnienia doładowania. Jego montaż jest bardzo prosty, a sam kontroler nie zajmuje dużo miejsca. Manual Boost Controller montuje się w samochodach wykorzystywanych w motosportach, sprawdza się w sytuacjach gdzie wymagane jest stałe doładowanie turbosprężarki. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny za pomocą kontrolera doładowania sprawdza się wtedy, kiedy wiemy, jak używać tego urządzenia. Dzięki nim możemy podkręcić turbinę, jednak jeśli przesadzimy z podniesieniem ciśnienia, możemy doprowadzić do poważnych usterek zarówno układu turbodoładowania, jak i silnika samochodu.
Jak zwiększyć ciśnienie doładowania turbiny? Sztanga turbiny
Innym sposobem umożliwiającym zwiększenie ciśnienia doładowania turbiny jest regulacja sztangi turbiny. Regulacja ciśnienia doładowania turbiny odbywa się na zasadzie odkręcania, jak i dokręcania śrub sztangi:
* Skrócenie sztangi turbiny spowoduje, że łopatki zmiennej geometrii ulegną wcześniejszemu zamknięciu, co prowadzi do wcześniejszego uzyskania ciśnienia doładowania.
* Wydłużenie sztangi turbiny z kolei powoduje późniejsze zamknięcie łopatek zmiennej geometrii, reakcja turbosprężarki ulega spowolnieniu oraz przyspieszone zostaje obniżenie ciśnienia po uzyskaniu zadanych wartości, czyli turbo wolniej wstaje.
Ustawienie sztangi turbiny domowym sposobem nie da tak dokładnych parametrów, jak przeprowadzenie regulacji sztangi w serwisie za pomocą specjalistycznej maszyny.
Dodaj komentarz

Komentarze
Podkręcenie ciśnienia turbosprężarki jest procesem skomplikowanym i niebezpiecznym, który powinien być przeprowadzany tylko przez wykwalifikowanego mechanika samochodowego z odpowiednim sprzętem i doświadczeniem. Istnieją różne sposoby na podkręcenie ciśnienia doładowania, takie jak: zmiana mapy wtrysku paliwa, zwiększenie ciśnienia w układzie dolotowym, zmiana ustawień komputera silnika, zmiana lub wymiana podzespołów układu doładowania, takich jak intercooler czy kolektor dolotowy. Jednakże, podkręcanie ciśnienia doładowania może prowadzić do uszkodzenia silnika i innych części pojazdu, dlatego ważne jest, aby przeprowadzić to tylko przez specjalistę i zgodnie z rekomendacjami producenta pojazdu.
Regulacją sztangi turbiny na tzw. oko to nie są żarty. Najlepiej zlecić to specjalistom, którzy zajmują się takimi rzeczami na co dzień