Jak nasmarować turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Do smarowania turbiny stosuje się olej silnikowy doprowadzany dedykowanym przewodem, który ma za zadania smarować i schłodzić podzespół. Turbina samochodowa jest montowana w obudowie z metalu. W trakcie swojej pracy potrafi wirować z ogromną prędkością i rozgrzewa się do temperatury nawet 500 stopni Celsjusza. Właśnie z tego powodu niezbędne jest prawidłowe smarowanie. Do prawidłowego działania turbosprężarki niezbędne jest także odpowiednie sterowanie, kontrolowane przez komputer, który steruje pracą jednostki napędowej. Dzięki temu można optymalnie wykorzystać energię spalin, a także zapobiec zniszczeniu turbiny.
Instrukcja prawidłowego montażu turbosprężarki - Montaż turbo krok po kroku
Ważne jest to, aby układ, który doprowadza powietrze, był czysty, konieczna jest także wymiana filtra, ponieważ wszystkie ciała obce mogą uszkodzić łopatki turbosprężarki. Powinniśmy też sprawdzić, czy układ olejowy w silniku jest szczelny i drożny, turbina musi mieć stały i regularny dopływ oleju. Przy wymianie turbosprężarki zawsze wymieniaj olej wraz z jego filtrem, a także stosuj tylko i wyłącznie zalecane przez producenta oleje i filtry. W trakcie montowanie podzespołu warto zwrócić szczególną uwagę, aby uszczelka pod kolektorem spełniała wszystkie wymagania dotyczące odporności na wysokie temperatury. Po podłączeniu układu smarowania kręć wirnikiem i jednocześnie napełniaj turbinę przez specjalny otwór czystym olejem silnikowym, aby turbo nie wykonało suchego startu. Bardzo podobnie rzecz się ma w przypadku turbiny ze zmienną geometrią łopatek.
1. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Pamiętaj, przed montażem turbiny, najpierw zlokalizuj przyczynę uszkodzenia poprzedniczki, aby po montażu ponownie jej nie uszkodzić. Od razu po zamontowaniu nowego podzespołu nie wolno zwiększać gwałtownie prędkości obrotowej – odczekajmy kilka minut, aby zapewnić odpowiednie smarowanie układu turbodoładowania. Najważniejszą kwestią podczas wymiany turbiny samochodowej jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa olejowa sprawna. Dla stu procentowej pewności samą turbosprężarkę możemy zalać czystym, świeżym olejem przed podłączeniem do przewodu smarującego.
2. Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Montaż turbiny
Przed tym, jak mechanik zamontuje nową lub zregenerowaną turbinę, powinien zdiagnozować awarię poprzedniego podzespołu, a następnie ją wyeliminować. Znaczna część awarii turbosprężarek wynika z innej niesprawności w samochodzie. Montaż nowego, sprawnego podzespołu tak po prostu, w miejsce uszkodzonej turbiny na pewno poskutkuje kolejną awarią w krótkim czasie. Niezastosowanie się do instrukcji montażu turbiny samochodowej spowoduje utratę gwarancji. Przed zamontowaniem turbiny, pamiętajmy, aby zalać ją świeżym olejem do pełna, jednocześnie kręcąc wirnikiem.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek