W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Do smarowania turbiny stosuje się olej silnikowy doprowadzany dedykowanym przewodem, który ma za zadania smarować i schłodzić podzespół. Turbina samochodowa jest montowana w obudowie z metalu. W trakcie swojej pracy potrafi wirować z ogromną prędkością i rozgrzewa się do temperatury nawet 500 stopni Celsjusza. Właśnie z tego powodu niezbędne jest prawidłowe smarowanie. Do prawidłowego działania turbosprężarki niezbędne jest także odpowiednie sterowanie, kontrolowane przez komputer, który steruje pracą jednostki napędowej. Dzięki temu można optymalnie wykorzystać energię spalin, a także zapobiec zniszczeniu turbiny.
Instrukcja prawidłowego montażu turbosprężarki - Montaż turbo krok po kroku
Ważne jest to, aby układ, który doprowadza powietrze, był czysty, konieczna jest także wymiana filtra, ponieważ wszystkie ciała obce mogą uszkodzić łopatki turbosprężarki. Powinniśmy też sprawdzić, czy układ olejowy w silniku jest szczelny i drożny, turbina musi mieć stały i regularny dopływ oleju. Przy wymianie turbosprężarki zawsze wymieniaj olej wraz z jego filtrem, a także stosuj tylko i wyłącznie zalecane przez producenta oleje i filtry. W trakcie montowanie podzespołu warto zwrócić szczególną uwagę, aby uszczelka pod kolektorem spełniała wszystkie wymagania dotyczące odporności na wysokie temperatury. Po podłączeniu układu smarowania kręć wirnikiem i jednocześnie napełniaj turbinę przez specjalny otwór czystym olejem silnikowym, aby turbo nie wykonało suchego startu. Bardzo podobnie rzecz się ma w przypadku turbiny ze zmienną geometrią łopatek.
1. Błędy przy wymianie turbosprężarki - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Pamiętaj, przed montażem turbiny, najpierw zlokalizuj przyczynę uszkodzenia poprzedniczki, aby po montażu ponownie jej nie uszkodzić. Od razu po zamontowaniu nowego podzespołu nie wolno zwiększać gwałtownie prędkości obrotowej – odczekajmy kilka minut, aby zapewnić odpowiednie smarowanie układu turbodoładowania. Najważniejszą kwestią podczas wymiany turbiny samochodowej jest to, aby instalacja smarowania była dokładnie wyczyszczona, drożna i zalana świeżym olejem a pompa olejowa sprawna. Dla stu procentowej pewności samą turbosprężarkę możemy zalać czystym, świeżym olejem przed podłączeniem do przewodu smarującego.
2. Zalecenia montażowe turbosprężarek i turbin - Montaż turbiny
Przed tym, jak mechanik zamontuje nową lub zregenerowaną turbinę, powinien zdiagnozować awarię poprzedniego podzespołu, a następnie ją wyeliminować. Znaczna część awarii turbosprężarek wynika z innej niesprawności w samochodzie. Montaż nowego, sprawnego podzespołu tak po prostu, w miejsce uszkodzonej turbiny na pewno poskutkuje kolejną awarią w krótkim czasie. Niezastosowanie się do instrukcji montażu turbiny samochodowej spowoduje utratę gwarancji. Przed zamontowaniem turbiny, pamiętajmy, aby zalać ją świeżym olejem do pełna, jednocześnie kręcąc wirnikiem.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze