Naprawa wycieku oleju z turbosprężarki zależy od przyczyny problemu oraz zakresu uszkodzenia. Oto kroki, które można podjąć w celu naprawy przedstawionej usterki:
1. Identyfikacja przyczyny wycieku- pierwszym krokiem jest zlokalizowanie miejsca awarii i ustalenie jego przyczyny. Puszczająca turbina może występować w różnych miejscach, takich jak uszczelki, łączenia czy nawet sam wirnik turbiny.
2. Demontaż turbosprężarki- aby część dokładnie naprawić i zdiagnozować, konieczne jest wyjęcie turbosprężarki z auta – w celu sprawdzenia zalecamy oddać element w ręce specjalistów.
3. Ocena uszkodzeń- po demontażu, należy dokładnie zbadać elementy turbo, w tym uszczelki, łączenia, wirnik i obudowę, aby określić zakres usterki.
4. Wymiana uszkodzonych części- w zależności od przyczyny wycieku, może być konieczna wymiana zepsutych elementów.
5. Uszczelnianie- w przypadku uszkodzeń uszczelek lub połączeń, które powodują kapiący olej z turbiny, konieczne może być ich ponowne uszczelnienie lub zastosowanie specjalnych uszczelniaczy.
6. Montaż i testowanie- po wymianie lub naprawie zniszczonych części, turbosprężarka powinna być ponownie zamontowana w samochodzie, a następnie poddana testom w celu sprawdzenia szczelności i sprawności działania.
Pamiętaj, że powyższe kroki powinny być wykonywane przez wykwalifikowanego mechanika. Nie próbuj samodzielnie diagnozować i naprawiać turbosprężarki, ponieważ możesz ją bardziej uszkodzić oraz zwiększyć koszty naprawy.


Turbina puszcza olej do wydechu objawy
Objawy wycieku oleju z turbosprężarki do układu wydechowego mogą obejmować:
1. Awaria często powoduje biały dym z wydechu podczas jazdy, szczególnie podczas przyśpieszania lub obciążania silnika.
2. Jeśli z turbosprężarki wycieka olej do układu wydechowego, może to prowadzić do znacznego wzrostu zużycia oleju silnikowego.
3. Obecność oleju w układzie wydechowym skutkuje zabrudzeniem komponentów, takich jak tłumiki, rury wydechowe itp.
4. Puszczanie oleju z turbosprężarki prowadzi do spadku wydajności silnika, ze względu na utratę ciśnienia w układzie ssania lub niedostateczne spalanie paliwa.
5. W skrajnych przypadkach, gdy wyciek jest szczególnie poważny, turbosprężarka może całkowicie przestać działać, co skutkuje utratą mocy silnika.
Olej od zimnej strony turbiny – co to znaczy?

Termin „olej od zimnej strony turbiny” odnosi się do sytuacji, w której olej, który normalnie jest używany do smarowania i chłodzenia turbosprężarki, przedostaje się na zimną stronę turbiny. „Zimna strona" odnosi się do strony komponentu, która jest zwykle schładzana przez przepływ powietrza zewnętrznego. Gdy olej przedostaje się na tę stronę turbiny, może to oznaczać, że istnieje wyciek wewnętrzny w podzespole. Ten rodzaj wycieku może mieć różne przyczyny, takie jak uszkodzone uszczelki, pęknięcia lub zużycie elementów turbosprężarki.
Turbo po regeneracji puszcza olej – dlaczego tak się dzieje?
Jeśli turbosprężarka po regeneracji nadal puszcza olej, może to mieć kilka przyczyn:
1. Niewłaściwe uszczelnienie- uszczelnienie turbiny może być niewystarczające lub uszkodzone, co powoduje wyciek oleju. Niedostateczne zamocowanie uszczelek lub usterki podczas montażu mogą być przyczyną.
2. Uszkodzone uszczelki- podczas procesu regeneracji mogą nie zostać naprawione zepsute uszczelki, które mogą później prowadzić do wycieku oleju.
3. Nierówności powierzchni uszczelek- nawierzchnie, na których uszczelki są montowane, mogą być nierówne, co uniemożliwia odpowiednie uszczelnienie i prowadzi do wycieku oleju.
4. Uszkodzenie komponentów wewnętrznych- w rzadszych przypadkach, podczas regeneracji mogą być pominięte uszkodzone lub zużyte komponenty wewnętrzne turbosprężarki, które mogą prowadzić do wycieku oleju.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze