
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Turbina wbrew pozorom jest bardzo trwałym urządzeniem, jednak użytkownik może w łatwy sposób doprowadzić do usterki; między innymi poprzez wchodzenie na wysokie obroty zaraz po odpaleniu silnika, zanim olej osiągnie odpowiednią temperaturę. Kolejną czynnością, która może uszkodzić turbinę, jest nieschładzanie turbosprężarki po dynamicznej jeździe – powinniśmy odczekać około 2-3 minuty przed zgaszeniem silnika, aby schłodzić turbo. Brak regularności w wymienianiu oleju oraz filtrów także skutkować będzie uszkodzeniami. Wbrew pozorom sama jazda miejska źle wpływa na naszą turbinę. Regularna jazda miejska zwiększa ryzyko odkładania się szkodliwej sadzy we wnętrzu turbo oraz w kolektorze dolotowym.
Jakie są pierwsze objawy uszkodzenia turbosprężarki? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Jednym z pierwszych objawów uszkodzenia turbo, które od razu zauważymy, jest odczuwalny spadek mocy silnika – samochód nie przyspiesza tak szybko, jak kiedyś. Jeżeli nasza turbosprężarka zaczyna głośno „gwizdać” wraz z zwiększaniem prędkości, może to także oznaczać uszkodzenie. Kolejnym objawem, który zauważymy gołym okiem jest zwiększone zadymienie spalin, a według koloru możemy wstępnie ustalić rodzaj usterki. Jeszcze innym objawem, który może wskazywać na uszkodzenie turbosprężarki, to zauważalny zbyt wysoki ubytek oleju silnikowego.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Przyczyny uszkodzenia turbiny w dieslu
Zużycie lub uszkodzenie turbiny jesteśmy w stanie rozpoznać po kilku objawach. Jednym z objawów rzucającym się w oczy jest zwiększone wydalanie spalin - kolor dymu jest zależny od przyczyny: czarny (niespalone paliwo, niewłaściwa mieszanka), niebieski (przepalany olej) bądź też biały (nadmierna ilość wody w spalinach). Kolejnym objawem, który jesteśmy w stanie odczuć, jest spadek mocy silnika oraz szybki ubytek oleju. Jeżeli nasza turbina jest uszkodzona, usłyszymy to. Będzie to specyficzny dźwięk, świst, który przypomina dźwięk ocierania o siebie metalowych elementów.
2. Najczęstsze uszkodzenia turbosprężarek - Uszkodzona turbina czy można jechać
Do jednych z najczęstszych awarii turbosprężarek należy zbyt niskie ciśnienie oleju lub chwilowy brak smarowania, przez co zwiększone jest tarcie między wałkiem wirnika a łożyskiem. Powoduje to nadmierne zużycie tych elementów i przegrzanie, co doprowadza do pęknięcia wałka. Zdarza się tak, że do turbiny dostaje się opiłek metalu lub inne ciało obce, które blokuje wirnik, wyginając i łamiąc łopatki. Zniszczone w ten sposób wirniki nie wytwarzają właściwego ciśnienia – co przyśpiesza zużycie łożysk.
3. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak długo można jeździć z uszkodzoną turbiną
Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzeń turbosprężarki są wady fabryczne oraz błędy eksploatacyjne użytkowników. Do objawów uszkodzeń możemy zaliczyć wyczuwalny wyraźny spadek mocy silnika, a także ubytek oleju silnikowego.

Kolejnym objawem, który możemy zobaczyć gołym okiem, jest dym z rury wydechowej. Jednak jednym z najbardziej typowych objawów jest świst z komory silnika. Dźwięk ten możemy porównać do pohukiwania lub świstu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze