Jak kopci uszkodzona turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Uszkodzona turbina kopci gęstym i ciemnym dymem wydobywającym się z układu wydechowego. W zależności od przyczyny kolor tego dymu może być: czarny – nieprawidłowa mieszanka, niespalone paliwo, niebieski – spalony olej, bądź biały, który oznacza nadmierną ilość wody w spalinach. Pamiętajmy, żeby takiego stanu rzeczy nie bagatelizować, ponieważ może on doprowadzić do nieodwracalnego uszkodzenia całej jednostki napędowej. Najczęstszym powodem problemów z turbodoładowaniem są zaniedbania użytkownika.
Objawy uszkodzonej turbiny - Zepsuta turbina objawy
Objawem uszkodzonej turbosprężarki jest przede wszystkim spadek mocy samochodu, a także jego głośna praca. Bardzo często z układu wydechowego mogą wydobywać się wyżej wymienione kłęby dymu. Nie powinniśmy bagatelizować znacznego ubytku oleju silnikowego, który może wskazywać na jego wycieki. Również nagłe, zwiększone spalanie paliwa sugerować może, że z naszym samochodem dzieje się coś podejrzanego. Inną oznaką awarii turbiny jest wyczuwalna woń palonego oleju, w szczególności w środku pojazdu.
1. Objawy uszkodzenia turbiny w dieslu - jak rozpoznać zużycie? - Jazda z uszkodzoną turbiną
Uszkodzony podzespół generuje charakterystyczne objawy, między innymi hałas podczas przyspieszania – zużyta turbina piszczy w bardzo specyficzny sposób, co jest niemożliwe do zbagatelizowania. W trakcie jazdy samochodem z uszkodzoną turbosprężarką odczujemy znaczny spadek mocy, a także zauważymy gęsty i ciemny dym wydobywający się z rury wydechowej. Co więcej, wewnątrz auta wyczuwalny będzie zapach palonego oleju. Pamiętajmy, że każdy model samochodu może mieć różne objawy lub wskazywać na inne uszkodzenia.
2. Uszkodzona turbosprężarka – objawy - Jak rozpoznać awarię turbiny? - Dźwięk uszkodzonej turbiny
Uszkodzenie turbosprężarki możemy rozpoznać relatywnie wcześnie. A to dlatego, ponieważ ten podzespół w trakcie awarii niemal od razu daje kierowcy dyskretnie znać, że w jego obrębie doszło do mniejszych lub większych uszkodzeń. Z racji tego wszelkie niepokojące dźwięki dochodzące spod maski powinny wzbudzić naszą czujność. A w szczególności, jeśli chodzi właśnie o ten podzespół. Gwizd turbosprężarki na zimnym silniku, piszczenie w trakcie dodawania gazu, nienaturalne tarcie w trakcie jazdy sygnalizują kierowcy, że z turbiną w samochodzie zaczyna dziać się coś złego.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Uszkodzona turbina może objawiać się kopceniem z wydechu. Kopcenie może być spowodowane różnymi przyczynami, takimi jak zanieczyszczenie lub uszkodzenie elementów turbiny, nieprawidłowa praca silnika lub układu wydechowego lub nieodpowiednie ustawienie mieszanki paliwowej. Jeśli uszkodzona turbina kopci, może to oznaczać, że w jej wnętrzu dochodzi do nieprawidłowego spalania paliwa lub że dochodzi do nieszczelności, przez co do układu wydechowego dostaje się niepełne spaliny lub niepalne produkty spalania. Może to prowadzić do obniżenia mocy silnika i spadku osiągów oraz do większego zużycia paliwa. Jeśli samochód kopci z wydechu, należy niezwłocznie zwrócić się do mechanika lub specjalistycznego serwisu, aby dokonać odpowiedniej diagnozy i określić przyczynę kopcenia. W przypadku uszkodzonej turbiny konieczna może być jej regeneracja lub wymiana, co może być kosztowne, dlatego ważne jest, aby dbać o stan silnika i turbiny oraz regularnie sprawdzać ich stan.