Localizations image

Jak jeździć po regeneracji turbiny?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
naprawa turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Aby nie doprowadzić do szybkiej usterki układu turbodoładowania tuż po regeneracji turbo, należy pamiętać o tym, aby nie poruszać się wyłącznie po mieście, ponieważ jazda wyłącznie na niskich obrotach może spowodować odkładanie się nagaru na łopatkach zmiennej geometrii turbiny, powodując jej blokadę. Koleją rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest studzenie turbiny po dłuższej jeździe, wystarczy odczekać od 1 do 2 minut. Na rynku są też urządzenia takie, jak np. Turbo timer, które podtrzymują pracę silnika przez określony czas, nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.

Warto również zadbać o to, aby pierwsze kilkanaście kilometrów pokonywać w spokojny sposób, jazda na wysokich obrotach, kiedy silnik nie jest dostatecznie rozgrzany, a olej nie został rozprowadzony po całym układzie doprowadzić może do zatarcia turbo, jak i jednostki napędowej.

Docieranie turbo - po regeneracji - pierwsze odpalenie po wymianie turbiny

Czynność, jaką jest docieranie turbo po regeneracji, należy do ostatniego etapu procesu regeneracji, adaptacja nowej turbiny polega na umożliwieniu jej pracy na tzw. luzie przez około 40 minut. Po tym czasie można już rozpocząć podróż, pamiętając jednocześnie o zasadach związanych z eksploatacją pojazdu wyposażonego w turbinę.

Jak jeździć po regeneracji turbiny?

Jak jeździć autem z turbodoładowaniem - wymiana turbiny - cena

Najczęstszym błędem popełnianym przez kierowców użytkujących pojazdy z układem turbodoładowania jest zbytnie przedłużanie interwałów wymiany oleju. Olej z czasem traci swoje właściwości, ale również ubywa go, regularna wymiana oleju oraz kontrola jego poziomu są czynnością obowiązkową. Unikać należy również przesadzonej ekonomicznej jazdy, turbosprężarka została stworzona, aby dodać pojazdowi mocy, a także wpłynąć pozytywnie na niższe spalanie. Warto zadbać o turbinę również ze względu na to, że cena, jaką zapłacisz za nową może przyprawić Cię o zawrót głowy.

Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - turbo po regeneracji

W przypadku turbo po regeneracji warto zastosować się do ściśle określonych wymogów, a należą do nich:
1. Wyczyszczenie całego układu dolotowego, a także wymiana wszystkich ewentualnie uszkodzonych elementów.
2. Wymiana starego oleju na świeży o wysokich właściwościach, wymienić należy również filtry oleju oraz powietrza – ich jakość ma również znaczenie.
3. Sprawdzić oraz wyczyścić układ smarowania silnika.
4. Skontrolować ciśnienie podawane przez pompę olejową.
5. Zweryfikować szczelność przewodów oraz połączeń.

Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej

Regeneracja turbosprężarek w praktyce - jak jeździć z turbiną - benzyna

W naszym serwisie regeneracja turbosprężarki przebiega zgodnie z określonymi standardami; w pierwszej kolejności turbo poddawane jest wstępnej diagnostyce, pozwala ona na oszacowanie stanu turbosprężarki, zdarza się, że uszkodzenia turbosprężarki są na tyle poważne, że nie jest ona akceptowana do dalszych etapów regeneracji.

Kolejny etat to rozpołowienie turbo na dwie części, gdzie po oczyszczeniu ich z nagaru oraz innych zanieczyszczeń ponownie następuje weryfikacja stany turbosprężarki, na tym etapie wymieniane są również uszkodzone jej komponenty. Po wyczyszczeniu turbo jest składane w całość, a następnie poddawane regulacji na specjalistycznej maszynie, ostatni etap to docieranie turbiny.

Komentarze

Wiktor 2023-01-11 13:56:44

Po regeneracji turbiny należy przestrzegać kilku zaleceń, aby zapewnić prawidłowe działanie i przedłużyć trwałość turbosprężarki:
Przed pierwszym uruchomieniem silnika po regeneracji należy odpowietrzyć układ dolotowy, w celu usunięcia powietrza z układu.
Przez pierwsze kilkaset kilometrów należy unikać jazdy z wysokimi obrotami, aby pozwolić na rozgrzanie się nowych elementów turbosprężarki.
Należy unikać maksymalnego obciążenia silnika przez pierwsze kilkaset kilometrów.
Regularnie kontrolować poziom oleju silnikowego oraz dbać o prawidłowy poziom oleju.
Należy unikać przegrzewania silnika oraz zbyt niskiego poziomu oleju silnikowego.
Należy unikać jazdy z niedrożnym filtrem powietrza.
Zalecam skonsultowanie się z profesjonalistą, lub dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi oraz specyfikacją techniczną konkretnej turbosprężarki przed przystąpieniem do jakiejkolwiek pracy.
Pamiętaj, że regularna i odpowiednia konserwacja jest kluczem do długotrwałego i prawidłowego działania turbosprężarki.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO