
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Aby nie doprowadzić do szybkiej usterki układu turbodoładowania tuż po regeneracji turbo, należy pamiętać o tym, aby nie poruszać się wyłącznie po mieście, ponieważ jazda wyłącznie na niskich obrotach może spowodować odkładanie się nagaru na łopatkach zmiennej geometrii turbiny, powodując jej blokadę. Koleją rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest studzenie turbiny po dłuższej jeździe, wystarczy odczekać od 1 do 2 minut. Na rynku są też urządzenia takie, jak np. Turbo timer, które podtrzymują pracę silnika przez określony czas, nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki.
Warto również zadbać o to, aby pierwsze kilkanaście kilometrów pokonywać w spokojny sposób, jazda na wysokich obrotach, kiedy silnik nie jest dostatecznie rozgrzany, a olej nie został rozprowadzony po całym układzie doprowadzić może do zatarcia turbo, jak i jednostki napędowej.
Docieranie turbo - po regeneracji - pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Czynność, jaką jest docieranie turbo po regeneracji, należy do ostatniego etapu procesu regeneracji, adaptacja nowej turbiny polega na umożliwieniu jej pracy na tzw. luzie przez około 40 minut. Po tym czasie można już rozpocząć podróż, pamiętając jednocześnie o zasadach związanych z eksploatacją pojazdu wyposażonego w turbinę.

Jak jeździć autem z turbodoładowaniem - wymiana turbiny - cena
Najczęstszym błędem popełnianym przez kierowców użytkujących pojazdy z układem turbodoładowania jest zbytnie przedłużanie interwałów wymiany oleju. Olej z czasem traci swoje właściwości, ale również ubywa go, regularna wymiana oleju oraz kontrola jego poziomu są czynnością obowiązkową. Unikać należy również przesadzonej ekonomicznej jazdy, turbosprężarka została stworzona, aby dodać pojazdowi mocy, a także wpłynąć pozytywnie na niższe spalanie. Warto zadbać o turbinę również ze względu na to, że cena, jaką zapłacisz za nową może przyprawić Cię o zawrót głowy.
Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - turbo po regeneracji
W przypadku turbo po regeneracji warto zastosować się do ściśle określonych wymogów, a należą do nich:
1. Wyczyszczenie całego układu dolotowego, a także wymiana wszystkich ewentualnie uszkodzonych elementów.
2. Wymiana starego oleju na świeży o wysokich właściwościach, wymienić należy również filtry oleju oraz powietrza – ich jakość ma również znaczenie.
3. Sprawdzić oraz wyczyścić układ smarowania silnika.
4. Skontrolować ciśnienie podawane przez pompę olejową.
5. Zweryfikować szczelność przewodów oraz połączeń.

Regeneracja turbosprężarek w praktyce - jak jeździć z turbiną - benzyna
W naszym serwisie regeneracja turbosprężarki przebiega zgodnie z określonymi standardami; w pierwszej kolejności turbo poddawane jest wstępnej diagnostyce, pozwala ona na oszacowanie stanu turbosprężarki, zdarza się, że uszkodzenia turbosprężarki są na tyle poważne, że nie jest ona akceptowana do dalszych etapów regeneracji.
Kolejny etat to rozpołowienie turbo na dwie części, gdzie po oczyszczeniu ich z nagaru oraz innych zanieczyszczeń ponownie następuje weryfikacja stany turbosprężarki, na tym etapie wymieniane są również uszkodzone jej komponenty. Po wyczyszczeniu turbo jest składane w całość, a następnie poddawane regulacji na specjalistycznej maszynie, ostatni etap to docieranie turbiny.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze