Jak jeździć dieslem z turbiną?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak jeździć dieslem z turbiną, żeby samochód służył nam długo? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w sposób wyczerpujący w poniższym artykule. W nowoczesnych autach osobowych z silnikami diesla coraz częściej występuje turbodoładowanie, za które odpowiada turbosprężarka. W autach starszego typu występowała turbosprężarka o tzw. stałej geometrii. Od lat 90. występują już tylko turbosprężarki o zmiennej geometrii. Od tego momentu nastały czasy awaryjności turbin. Co jest tego powodem? Pomimo lepszych parametrów nowego wydania sprężarek, dbałość ich części, które są delikatniejsze niż w pierwszych typach sprężarek, jest o wiele bardziej wymagająca. Turbina w dieslu wymaga specyficznego traktowania. Jeżeli troska o tę maszynę wirnikową zostanie zachowana, to zaprocentuje jej dłuższym działaniem.
Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach – pewna porada
Każdy użytkownik diesla wie, że najlepszym środowiskiem dla tego typu silnika jest autostrada. Taki typ samochodu czuje się jak ryba w wodzie na trasie szybkiej jazdy, dlatego jazda miejska, stanie w korkach, czy też zmienne tempo jazdy nie służy mu definitywnie. Jednakże samochody z dieslem nie są dyskwalifikowane wśród mieszkańców miast. Po prostu wystarczy raz na jakiś czas udać się na dynamiczną, dłuższą trasę. Jak przegonić diesla? A no właśnie w taki sposób. Jadąc z turbo mocą przez dłuższy odcinek drogi, silnik osiąga najwyższą temperaturę do wypchnięcia nagromadzonych zanieczyszczeń, które szkodzą turbosprężarkom. Po zakończonej podróży należy jeszcze odczekać minutę, w celu spowolnienia działań turbosprężarki, aby w sposób gwałtowny nie odseparować maszyny od dostępu do oleju silnikowego. Turbosprężarka musi ostygnąć po podróży. Dieslowcy dbający o stan techniczny swojego auta, zadają sobie pytanie: jak jeździć dieslem. Obroty, które muszą zostać zachowane, aby turbosprężarka działała prawidłowo jak najdłużej, muszą być przede wszystkim wyważone podczas wprowadzania samochodu w ruch. Diesel lubi płynne i możliwie łagodne przemieszczanie się w trasie. Miłośnicy "mocnego depnięcia" w warunkach miejskich powinni ograniczać się do takiego typu zachowania do minimum. Niskie obroty diesla to degradacja dla silnika. Maksymalne obroty silnika diesla mogą dobić już od około 1500 obr./min. Wciskamy gaz i samochód automatycznie ulega przyśpieszeniu. Problem pojawia się pomiędzy 1400 a 1600 obr./min, gdzie silnik wytwarza drgania, które mogą negatywnie wpływać na koło zamachowe, co za tym idzie - jego przyspieszoną degradację.
Turbina w samochodzie benzynowym – czy występuje?
Wiele marek samochodów osobowych z silnikami benzynowymi wyposaża się w turbosprężarki. Jak dbać o silnik benzynowy z turbiną, żeby nie spotkała nas żadna przykra niespodzianka? Zasadniczą rzeczą jest sukcesywna kontrola oleju. Podobnie jak w przypadku dieslów, istotą dbałości o turbosprężarkę jest utrzymywanie określonej temperatury turbiny. Podczas wprowadzania benzyniaka w ruch, należy odczekać minutę, w celu nagrzania oleju. Natomiast po zakończeniu podróży – czekamy na ostygnięcie turbiny. Zwlekamy ze zgaszeniem silnika, aż dojdzie do schłodzenia oleju samochodowego. Uzbrojenie się w cierpliwość w takich działaniach zapewni nam żywotność turbosprężarki i uniknięcie w czasie niepotrzebnych kosztów. Jak jeździć z turbiną? Benzyna czy diesel? Odpowiedzi jest wiele i jest to kwestia dość indywidualna. Poprawna dbałość o turbosprężarkę w obu przypadkach musi zostać przestrzegana. Prawidłowa jazda w określonych warunkach drogowych, kontrola wymiany oleju, jak również jego jakość, wpływa na ogólną dbałość o turbinę. Nie zważając na występowanie usterek w turbosprężarkach, czy też koszty, które obejmują naprawy, regenerację maszyny wirnikowej, to radość z jazdy z turbodoładowaniem jest tego warta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Aby jeździć dieslem z turbiną, należy przestrzegać kilku zasad, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i turbiny:
Przestrzegaj instrukcji obsługi: Przestrzegaj instrukcji obsługi silnika i turbiny, aby zapewnić prawidłową eksploatację.
Używaj odpowiedniego oleju: Używaj odpowiedniego oleju silnikowego i regularnie go wymieniaj, aby zapewnić prawidłową pracę turbiny.
Unikaj przeciążania silnika: Unikaj przeciążania silnika, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Unikaj jazdy z niskim poziomem paliwa: Unikaj jazdy z niskim poziomem paliwa, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia pompy paliwowej i turbiny.
Unikaj jazdy z niską temperaturą oleju: Unikaj jazdy z niską temperaturą oleju, ponieważ może to prowadzić do uszkodzenia turbiny.
Przestrzegaj przepisów drogowych: Przestrzegaj przepisów drogowych i unikaj agresywnej jazdy, ponieważ może to prowadzić do przeciążenia silnika i turbiny.
Regularnie serwisuj: Regularnie serwisuj swój samochód, aby zapewnić prawidłową pracę silnika i turbiny.
Jeśli przestrzegasz tych zasad, twoja turbina będzie pracować prawidłowo i przedłuży to jej żywotność.
Nie powinno się jeździć poniżej 1500obr/min. Powoduje to nadmierne drgania silnika, szybciej siada sprzęgło m.in. Silnik się wtedy męczy.
Co to znaczy: Maksymalne obroty silnika diesla mogą dobić już od około 1500 obr./min ? Czyli powinno byc ponizej 1500 czy powyzej?