
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Jak jeździć dieslem z turbiną, żeby samochód służył nam długo? Na to pytanie postaramy się odpowiedzieć w sposób wyczerpujący w poniższym artykule. W nowoczesnych autach osobowych z silnikami diesla coraz częściej występuje turbodoładowanie, za które odpowiada turbosprężarka. W autach starszego typu występowała turbosprężarka o tzw. stałej geometrii. Od lat 90. występują już tylko turbosprężarki o zmiennej geometrii. Od tego momentu nastały czasy awaryjności turbin. Co jest tego powodem? Pomimo lepszych parametrów nowego wydania sprężarek, dbałość ich części, które są delikatniejsze niż w pierwszych typach sprężarek, jest o wiele bardziej wymagająca. Turbina w dieslu wymaga specyficznego traktowania. Jeżeli troska o tę maszynę wirnikową zostanie zachowana, to zaprocentuje jej dłuższym działaniem.

Jak jeździć dieslem na krótkich odcinkach – pewna porada
Każdy użytkownik diesla wie, że najlepszym środowiskiem dla tego typu silnika jest autostrada. Taki typ samochodu czuje się jak ryba w wodzie na trasie szybkiej jazdy, dlatego jazda miejska, stanie w korkach, czy też zmienne tempo jazdy nie służy mu definitywnie. Jednakże samochody z dieslem nie są dyskwalifikowane wśród mieszkańców miast. Po prostu wystarczy raz na jakiś czas udać się na dynamiczną, dłuższą trasę. Jak przegonić diesla? A no właśnie w taki sposób. Jadąc z turbo mocą przez dłuższy odcinek drogi, silnik osiąga najwyższą temperaturę do wypchnięcia nagromadzonych zanieczyszczeń, które szkodzą turbosprężarkom. Po zakończonej podróży należy jeszcze odczekać minutę, w celu spowolnienia działań turbosprężarki, aby w sposób gwałtowny nie odseparować maszyny od dostępu do oleju silnikowego. Turbosprężarka musi ostygnąć po podróży. Dieslowcy dbający o stan techniczny swojego auta, zadają sobie pytanie: jak jeździć dieslem. Obroty, które muszą zostać zachowane, aby turbosprężarka działała prawidłowo jak najdłużej, muszą być przede wszystkim wyważone podczas wprowadzania samochodu w ruch. Diesel lubi płynne i możliwie łagodne przemieszczanie się w trasie. Miłośnicy "mocnego depnięcia" w warunkach miejskich powinni ograniczać się do takiego typu zachowania do minimum. Niskie obroty diesla to degradacja dla silnika. Maksymalne obroty silnika diesla mogą dobić już od około 1500 obr./min. Wciskamy gaz i samochód automatycznie ulega przyśpieszeniu. Problem pojawia się pomiędzy 1400 a 1600 obr./min, gdzie silnik wytwarza drgania, które mogą negatywnie wpływać na koło zamachowe, co za tym idzie - jego przyspieszoną degradację.

Turbina w samochodzie benzynowym – czy występuje?
Wiele marek samochodów osobowych z silnikami benzynowymi wyposaża się w turbosprężarki. Jak dbać o silnik benzynowy z turbiną, żeby nie spotkała nas żadna przykra niespodzianka? Zasadniczą rzeczą jest sukcesywna kontrola oleju. Podobnie jak w przypadku dieslów, istotą dbałości o turbosprężarkę jest utrzymywanie określonej temperatury turbiny. Podczas wprowadzania benzyniaka w ruch, należy odczekać minutę, w celu nagrzania oleju. Natomiast po zakończeniu podróży – czekamy na ostygnięcie turbiny. Zwlekamy ze zgaszeniem silnika, aż dojdzie do schłodzenia oleju samochodowego. Uzbrojenie się w cierpliwość w takich działaniach zapewni nam żywotność turbosprężarki i uniknięcie w czasie niepotrzebnych kosztów. Jak jeździć z turbiną? Benzyna czy diesel? Odpowiedzi jest wiele i jest to kwestia dość indywidualna. Poprawna dbałość o turbosprężarkę w obu przypadkach musi zostać przestrzegana. Prawidłowa jazda w określonych warunkach drogowych, kontrola wymiany oleju, jak również jego jakość, wpływa na ogólną dbałość o turbinę. Nie zważając na występowanie usterek w turbosprężarkach, czy też koszty, które obejmują naprawy, regenerację maszyny wirnikowej, to radość z jazdy z turbodoładowaniem jest tego warta.

Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze