Jak jeździć autem po wymianie turbiny?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jazda po wymianie turbosprężarki powinna się opierać na przemyślanym działaniu, które wejdzie użytkownikowi w krew i będzie jego codziennością w poruszaniu się. Przestrzeganie odpowiedniej techniki jazdy samochodem, który jest wyposażony w turbinę, powinno być zawsze zachowane, o ile chcemy w przyszłości ustrzec się przed niepożądaną awarią urządzenia turbo. Z kolei żywotność prawidłowo zregenerowanej turbosprężarki powinna dorównać żywotności silnikowi. Jednakże największą przeszkodą do uzyskania tego stanu rzeczy jest podejście kierowcy do posiadanego samochodu.
Jak jeździć autem z turbiną? - Jak długo można jeździć z uszkodzona turbina
Bardzo ważnym elementem jest regularna wymiana oleju silnikowego wraz z filtrami powietrza i oleju, podczas uzupełniania oleju należy przestrzegać ilości zalecanej przez producenta silnika. Równie istotną kwestią jest styl jazdy kierowcy – od razu po odpaleniu samochodu nie należy rozpoczynać jazdy od gwałtownego wciskania pedału gazu, unikać powinno się też przesadzonej, ekonomicznej jazdy oraz poruszania się wyłącznie po mieście. W przypadku zakończenia jazdy, przed wyłączeniem silnika należy odczekać około 2-3 minuty w celu schłodzenia turbosprężarki, czas ten dodatkowo umożliwi wirnikowi turbiny na spokojne wyhamowanie.
1. Auto z naprawionym turbo - porady, opinie, ostrzeżenie - Turbina po regeneracji jak jeździć
Regeneracja turbo cieszy się bardzo dużą popularnością, ale także pozytywnymi opiniami wśród użytkowników. Aby nie doprowadzić do kolejnej awarii zregenerowanej turbiny, użytkownik powinien przestrzegać wskazówek związanych z prawidłową eksploatacją turbodoładowanego pojazdu – między innymi należy przestrzegać systematycznej wymiany oleju oraz filtrów, a również po dynamicznej jeździe ważne jest, aby pamiętać o schłodzeniu turbiny przed wyłączeniem silnika. Bardzo ważne jest przestrzeganie zaleceń montażowych oraz zasad prowadzenia samochodu po wymianie turbosprężarki. Jeszcze przed przystąpieniem do montażu nowego urządzenia turbo powinno się zlokalizować i wyeliminować źródło awarii, a także usunąć stary olej i uzupełnić miskę olejową nowym, świeżym o wysokich wartościach. Trzeba pamiętać, że przy wymianie środka smarnego warto wymienić również filtr powietrza.
2. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Pierwsze odpalenie po wymianie turbiny
Jeżeli poprzednia turbosprężarka ma być wymieniona na nową lub zregenerowaną, to warto rozebrać i dokładnie zweryfikować stan uszkodzonej części. Na podstawie takich oględzin urządzenia zazwyczaj da się w przybliżeniu określić, co było bezpośrednią przyczyną awarii – a następnie ją wyeliminować. Nie wystarczy tylko założyć nowej turbiny w miejsce starej, ponieważ przed zamontowaniem trzeba dokładnie sprawdzić jej otoczenie, m.in. upewnijmy się, że układ smarowania dostarczy do urządzenia turbo olej we właściwej ilości i pod wymaganym ciśnieniem. Powinno się też skontrolować układ dolotowy, czy jest drożny i czysty. Warto wymienić olej silnikowy wraz z jego filtrem oraz filtr powietrza.
3. Jak wydłużyć życie turbosprężarki? - Jak jeździć dieslem obroty
Aby wydłużyć żywotność turbosprężarki, użytkownik samochodu powinien używać dobrego oleju silnikowego, a także nie przeciągać terminów jego wymiany. Nie warto ignorować usterek innych podzespołów, ponieważ mogą one wpływać na warunki pracy, a co za tym idzie, również na trwałość turbiny. Dobrym wyjściem dla turbiny jest niewykorzystywanie pełnej mocy silnika, dopóki nie osiągnie on temperatury roboczej – warto dać 30 sekund, aby olej silnikowy rozprowadził się dokładnie po całym układzie.
Pamiętaj, aby nie wciskać gazu w podłogę przy niskich obrotach na wysokim biegu, ponieważ mechaniczne obciążenie podzespołów w takim wypadku jest większe, niż przy obrotach, przy których silnik osiąga najwyższą moc i moment obrotowy. Szczególnie ważne jest, żeby nie gasić silnika od razu po dynamicznej jeździe – turbosprężarka nie zatrzymuje się w momencie wyłączenia silnika.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Po wymianie turbosprężarki ważne jest, aby pamiętać o kilku ważnych kwestiach, które pomogą przeprowadzić proces rozruchu i uruchomienia nowej turbosprężarki w sposób prawidłowy i bezpieczny. Należy przestrzegać zaleceń producenta w odniesieniu do przebiegu rozruchu po wymianie. W niektórych przypadkach może być konieczne przejechanie określonej liczby kilometrów przed pełnym obciążeniem silnika.
Przez pierwsze kilka godzin po wymianie turbiny, należy unikać jazdy na wysokich obrotach.
W pierwszej kolejności należy przejechać kilka kilometrów na niższych obrotach (do 2000-2500 obr./min)
Ważne jest, aby utrzymywać odpowiedni poziom oleju silnikowego, zgodnie z zaleceniami producenta.
Powinno się unikać nagłego przyspieszania oraz jazdy z niedostatecznie naładowaną turbosprężarką.
Przez pierwszych kilkaset km należy unikać dynamicznej jazdy, jazdy z dużym obciążeniem oraz jazdy na granicy oporu.
Ogólnie rzecz biorąc, po wymianie turbiny ważne jest, aby dawać silnikowi czas na rozruch i stopniowo zwiększać obciążenie, zgodnie z zaleceniami producenta oraz specjalisty, który przeprowadził naprawę. Odpowiedni styl jazdy po wymianie turbosprężarki pozwoli na uzyskanie maksymalnej trwałości i efektywności nowego urządzenia.