Jak jest zbudowana turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W budowie turbosprężarki możemy wyróżnić: rdzeń, tzw. część ciepłą, a także tzw. część zimną. Rdzeń, inaczej koras – jest najważniejszym elementem turbosprężarki, łączącym część gorącą z zimną. Część gorąca to nic innego, jak turbina, która jest dodatkowo wyposażona w łopatki i rozpędza ją do olbrzymiej prędkości dzięki energii powstałej w wyniku spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Natomiast strona zimna składa się z czapki aluminiowej, koła kompresji, a także w niektórych przypadkach ze specjalnego zaworu upustowego. Ta strona zasysa powietrze, które następnie trafia do silnika.
Turbosprężarka – budowa, materiały, warunki pracy - Zasada działania turbosprężarki
Budowa turbosprężarki jest stosunkowo prosta, składająca się z turbiny i sprężarki. Rozszerzając budowę, możemy wymienić: wirnik turbiny, wirnik sprężarki, łożysko oporowe, kanały olejowe, pierścienie uszczelniające, wałki turbosprężarki, łożyska ślizgowe, kadłub turbiny, kadłub sprężarki oraz kadłub środkowy. Aby zbudować turbosprężarkę, potrzebujemy takich materiałów, jak: „Niresist” , który wykorzystujemy na kadłuby turbin; „Inconel”, „MarM247” lub tytan do wytworzenia wirników turbin. Warunki pracy turbosprężarki nie należą do najprostszych – wysokie prędkości obrotowe (dochodzące nawet do 200 tys. obr/min.), wysoka temperatura (spaliny z zapłonem samoczynnym mają temperaturę ok. 700 stopni Celsjusza, natomiast w silnikach o zapłonie iskrowym jest to ok. 1000 stopni Celsjusza).
1. Budowa turbiny - Turbosprężarki - Budowa turbiny samochodowej
Turbosprężarka zbudowana jest z wirnika sprężarki i turbiny; łożyska ślizgowego, kadłuba turbiny, sprężarki; a także z kanałów olejowych, łożyska oporowego, wałka turbosprężarki oraz pierścieni uszczelniających. Aby napędzić turbinę, wykorzystuje się energię pochodzącą ze spalin. Wirnik turbiny napędzany jest poprzez gazy powstałe w trakcie spalania mieszanki paliwowo-powietrznej, napędza wirnik sprężarki. Wirnik ten osadzony jest sztywno na takim samym wale, jak wał turbosprężarki. Z kolei połączenie tych wałków stanowi jeden z głównych elementów turbosprężarki.
2. Jak zbudowana jest turbosprężarka - Co to jest turbina
Turbosprężarka jest to urządzenie stosunkowo małe, jednak kryje w sobie dość skomplikowaną konstrukcję, w skład której wchodzą niewielkie i precyzyjne elementy oraz części wykonane z wysokostopowych materiałów. Obudowa składa się z dwóch części, które kształtem przypominają muszlę. Jedna z nich to turbina – zwana częścią gorącą, druga zaś sprężarka – zwana częścią zimną. W środku turbosprężarki znajdziemy wałek, na którego końcach zamontowane są dwa wirniki - jeden z nich jest elementem turbiny, drugi zaś sprężarki. Między turbiną a sprężarką znajduje się tzw. korpus środkowy, czyli element służący do połączenia z sobą dwóch części turbosprężarki, a jednocześnie stanowi obudowę dla łożyskowania wałka.
3. Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Turbosprężarka budowa i zasada działania
Działanie turbosprężarki jest stosunkowo proste – turbina posiada dwa specjalne wirniki, które umieszczone są na wspólnym wale. Pierwszy z wirników zamontowany jest w systemie wydechowym i zasilany poprzez spaliny, które trafiają tam z silnika; natomiast drugi wirnik znajdziemy w przewodzie dolotowym. Drugi wirnik funkcjonuje poprzez wyprofilowane łopatki, dzięki którym wtłacza on do jednostki napędowej powietrze, którego ciśnienie jest o wiele większe niż ciśnienie powietrza atmosferycznego – co powoduje, że silnik w samochodzie z turbiną pracuje efektywniej.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina samochodowa, znana również jako turbosprężarka, jest składa się z kilku głównych elementów: sprężarki, turbiny oraz łączącego wału. Sprężarka jest napędzana przez wał silnika i służy do kompresowania powietrza dostarczanego do silnika. Im więcej powietrza jest dostarczone do silnika, tym więcej paliwa może być spalane, co pozwala na uzyskanie większej mocy. Turbina jest napędzana przez gazy wylotowe z silnika i służy do napędzania kompresora. Gazy wylotowe przepływają przez turbinę, co powoduje obrót wału sprężarki. Wał łączący jest połączeniem między sprężarką a turbiną i przenosi moc z turbiny do kompresora. Turbosprężarki pozwalają na uzyskanie większej mocy silnika bez potrzeby zwiększania jego pojemności. Służą do zwiększenia ilości powietrza dostarczanego do silnika, co pozwala na uzyskanie większej mocy i momentu obrotowego.