Localizations image

Jak jest smarowana turbina?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00

Cena:

Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Regeneracja turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Ten podzespół jest smarowany olejem silnikowym. Układ smarowania urządzenia turbo jest bardzo ważny, o ile nie najważniejszym punktem układu turbodoładowania. Zadaniem układu smarowania turbiny jest zapewnienie prawidłowego smarowania nie tylko samego silnika, ale również łożyskowania turbosprężarki, w której zespół wirujący potrafi obracać się z prędkością nawet 230 tysięcy obr/min. W układzie smarowania jednostki napędowej zamontowana jest pompa olejowa o zwiększonym wydatku, w porównaniu z takim samym silnikiem wolnossącym. Ten zabieg ma na celu zapewnienie w układzie smarowania odpowiedniego ciśnienia oleju. Olej silnikowy jest dostarczany do urządzenia turbo za pomocą przewodu, który wkręcony jest w rdzeń turbosprężarki.

Turbosprężarka - wpływ układu smarowania na jej pracę - Smarowanie turbosprężarki samochodowej

Jakość oleju silnikowego ma wyjątkowy wpływ na żywotność turbosprężarki, przez co pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Jedną z najczęstszych przyczyn awarii urządzeń turbo jest właśnie problem ze smarowaniem – niewłaściwa ilość oleju, a także słaba kondycja lub jakość oleju. Jakość oleju często decyduje o prawidłowej pracy i żywotności naszej turbiny. Jest wiele rodzajów zanieczyszczeń, które mogą być przenoszone razem z olejem silnikowym do wnętrza turbiny, co w konsekwencji powoduje jej uszkodzenie. Najważniejsze jest to, aby stosować właściwy, zgodny z zaleceniami producentów pojazdów olej silnikowy i uzupełniać go do odpowiedniego poziomu.

Brak smarowania / Niedobór oleju - Zalewanie turbiny olejem

Objawami braku smarowania, czy niedoboru oleju są: nadmierne zużycie łożysk i podkładek oporowych, odłożenie materiału, które jest spowodowane wysokimi temperaturami w wyniku tarcia o łożyska, na innych częściach oporowych oraz przebarwienie części oporowych. Co może być przyczyną braku smarowania/niedoboru oleju? Głównymi przyczynami są: nieprawidłowa konserwacja filtra oleju, zbyt niski poziom oleju, uszkodzony lub zablokowany, lub niskiej jakości filtr oleju, a także zużycie silnika. Aby zapobiec awariom, które wywołane są brakiem smarowania/niedoborem oleju powinniśmy pamiętać o: dostawie oleju do turbosprężarki, należy zawsze sprawdzać, czy ciśnienie środka smarującego jest prawidłowe; unikajmy nanoszenia silikonu na uszczelki oleju; powinniśmy wyczyścić lub wymienić przewody wypustowe oleju w celu usunięcia osadów węglowych.

Układ smarowania urządzenia turbo jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik jest w stanie osiągnąć prędkość obrotową, która dochodzi nawet do 230 000 obr/min., dlatego tak ważne jest, żeby łożyska wałka były odpowiednio smarowane. Układ smarowania pełni też w pełnym stopniu rolę chłodzenia turbiny. W zależności od momentu obrotowego turbiny, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im wyższe są obroty sinika, tym ciśnienie oleju w turbosprężarce wzrasta. Przez to ciśnienie oleju na turbinie powinno być takie same, jak w silniki, aby stworzyć ochronę przed możliwymi uszkodzeniami.

Komentarze

Tomasz 2022-12-30 15:40:28

Turbina jest smarowana za pomocą oleju silnikowego, który jest dostarczany do turbiny za pośrednictwem układu smarowania silnika. Olej silnikowy jest pompowany z zbiornika oleju do filtra oleju, a następnie do pompy oleju, która dostarcza olej do różnych elementów silnika, w tym do turbiny. Olej jest dostarczany do turbiny przez specjalny kanał lub przewody, które są umieszczone w pobliżu wałka lub łożysk turbiny. Olej przepływa przez te elementy i smaruje je, co zapobiega ich zużyciu i uszkodzeniu. Należy pamiętać, że prawidłowe smarowanie turbiny jest bardzo ważne dla jej prawidłowego działania i wydajności. Dlatego należy regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku i w razie potrzeby uzupełniać go, aby zapewnić optymalne warunki pracy turbiny.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO