
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Ten podzespół jest smarowany olejem silnikowym. Układ smarowania urządzenia turbo jest bardzo ważny, o ile nie najważniejszym punktem układu turbodoładowania. Zadaniem układu smarowania turbiny jest zapewnienie prawidłowego smarowania nie tylko samego silnika, ale również łożyskowania turbosprężarki, w której zespół wirujący potrafi obracać się z prędkością nawet 230 tysięcy obr/min. W układzie smarowania jednostki napędowej zamontowana jest pompa olejowa o zwiększonym wydatku, w porównaniu z takim samym silnikiem wolnossącym. Ten zabieg ma na celu zapewnienie w układzie smarowania odpowiedniego ciśnienia oleju. Olej silnikowy jest dostarczany do urządzenia turbo za pomocą przewodu, który wkręcony jest w rdzeń turbosprężarki.
Turbosprężarka - wpływ układu smarowania na jej pracę - Smarowanie turbosprężarki samochodowej
Jakość oleju silnikowego ma wyjątkowy wpływ na żywotność turbosprężarki, przez co pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Jedną z najczęstszych przyczyn awarii urządzeń turbo jest właśnie problem ze smarowaniem – niewłaściwa ilość oleju, a także słaba kondycja lub jakość oleju. Jakość oleju często decyduje o prawidłowej pracy i żywotności naszej turbiny. Jest wiele rodzajów zanieczyszczeń, które mogą być przenoszone razem z olejem silnikowym do wnętrza turbiny, co w konsekwencji powoduje jej uszkodzenie. Najważniejsze jest to, aby stosować właściwy, zgodny z zaleceniami producentów pojazdów olej silnikowy i uzupełniać go do odpowiedniego poziomu.

Brak smarowania / Niedobór oleju - Zalewanie turbiny olejem
Objawami braku smarowania, czy niedoboru oleju są: nadmierne zużycie łożysk i podkładek oporowych, odłożenie materiału, które jest spowodowane wysokimi temperaturami w wyniku tarcia o łożyska, na innych częściach oporowych oraz przebarwienie części oporowych. Co może być przyczyną braku smarowania/niedoboru oleju? Głównymi przyczynami są: nieprawidłowa konserwacja filtra oleju, zbyt niski poziom oleju, uszkodzony lub zablokowany, lub niskiej jakości filtr oleju, a także zużycie silnika. Aby zapobiec awariom, które wywołane są brakiem smarowania/niedoborem oleju powinniśmy pamiętać o: dostawie oleju do turbosprężarki, należy zawsze sprawdzać, czy ciśnienie środka smarującego jest prawidłowe; unikajmy nanoszenia silikonu na uszczelki oleju; powinniśmy wyczyścić lub wymienić przewody wypustowe oleju w celu usunięcia osadów węglowych.

Układ smarowania urządzenia turbo jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik jest w stanie osiągnąć prędkość obrotową, która dochodzi nawet do 230 000 obr/min., dlatego tak ważne jest, żeby łożyska wałka były odpowiednio smarowane. Układ smarowania pełni też w pełnym stopniu rolę chłodzenia turbiny. W zależności od momentu obrotowego turbiny, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im wyższe są obroty sinika, tym ciśnienie oleju w turbosprężarce wzrasta. Przez to ciśnienie oleju na turbinie powinno być takie same, jak w silniki, aby stworzyć ochronę przed możliwymi uszkodzeniami.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze