Jak jest smarowana turbina?
Cena: |
||
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Ten podzespół jest smarowany olejem silnikowym. Układ smarowania urządzenia turbo jest bardzo ważny, o ile nie najważniejszym punktem układu turbodoładowania. Zadaniem układu smarowania turbiny jest zapewnienie prawidłowego smarowania nie tylko samego silnika, ale również łożyskowania turbosprężarki, w której zespół wirujący potrafi obracać się z prędkością nawet 230 tysięcy obr/min. W układzie smarowania jednostki napędowej zamontowana jest pompa olejowa o zwiększonym wydatku, w porównaniu z takim samym silnikiem wolnossącym. Ten zabieg ma na celu zapewnienie w układzie smarowania odpowiedniego ciśnienia oleju. Olej silnikowy jest dostarczany do urządzenia turbo za pomocą przewodu, który wkręcony jest w rdzeń turbosprężarki.
Turbosprężarka - wpływ układu smarowania na jej pracę - Smarowanie turbosprężarki samochodowej
Jakość oleju silnikowego ma wyjątkowy wpływ na żywotność turbosprężarki, przez co pozornie niewielka niewydolność układu smarowania prowadzi do katastrofalnych skutków. Jedną z najczęstszych przyczyn awarii urządzeń turbo jest właśnie problem ze smarowaniem – niewłaściwa ilość oleju, a także słaba kondycja lub jakość oleju. Jakość oleju często decyduje o prawidłowej pracy i żywotności naszej turbiny. Jest wiele rodzajów zanieczyszczeń, które mogą być przenoszone razem z olejem silnikowym do wnętrza turbiny, co w konsekwencji powoduje jej uszkodzenie. Najważniejsze jest to, aby stosować właściwy, zgodny z zaleceniami producentów pojazdów olej silnikowy i uzupełniać go do odpowiedniego poziomu.
Brak smarowania / Niedobór oleju - Zalewanie turbiny olejem
Objawami braku smarowania, czy niedoboru oleju są: nadmierne zużycie łożysk i podkładek oporowych, odłożenie materiału, które jest spowodowane wysokimi temperaturami w wyniku tarcia o łożyska, na innych częściach oporowych oraz przebarwienie części oporowych. Co może być przyczyną braku smarowania/niedoboru oleju? Głównymi przyczynami są: nieprawidłowa konserwacja filtra oleju, zbyt niski poziom oleju, uszkodzony lub zablokowany, lub niskiej jakości filtr oleju, a także zużycie silnika. Aby zapobiec awariom, które wywołane są brakiem smarowania/niedoborem oleju powinniśmy pamiętać o: dostawie oleju do turbosprężarki, należy zawsze sprawdzać, czy ciśnienie środka smarującego jest prawidłowe; unikajmy nanoszenia silikonu na uszczelki oleju; powinniśmy wyczyścić lub wymienić przewody wypustowe oleju w celu usunięcia osadów węglowych.
Układ smarowania urządzenia turbo jest jednym z najważniejszych elementów w całym układzie turbodoładowania. Wirnik jest w stanie osiągnąć prędkość obrotową, która dochodzi nawet do 230 000 obr/min., dlatego tak ważne jest, żeby łożyska wałka były odpowiednio smarowane. Układ smarowania pełni też w pełnym stopniu rolę chłodzenia turbiny. W zależności od momentu obrotowego turbiny, ciśnienie oleju jest różnorodne. Im wyższe są obroty sinika, tym ciśnienie oleju w turbosprężarce wzrasta. Przez to ciśnienie oleju na turbinie powinno być takie same, jak w silniki, aby stworzyć ochronę przed możliwymi uszkodzeniami.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina jest smarowana za pomocą oleju silnikowego, który jest dostarczany do turbiny za pośrednictwem układu smarowania silnika. Olej silnikowy jest pompowany z zbiornika oleju do filtra oleju, a następnie do pompy oleju, która dostarcza olej do różnych elementów silnika, w tym do turbiny. Olej jest dostarczany do turbiny przez specjalny kanał lub przewody, które są umieszczone w pobliżu wałka lub łożysk turbiny. Olej przepływa przez te elementy i smaruje je, co zapobiega ich zużyciu i uszkodzeniu. Należy pamiętać, że prawidłowe smarowanie turbiny jest bardzo ważne dla jej prawidłowego działania i wydajności. Dlatego należy regularnie sprawdzać poziom oleju w silniku i w razie potrzeby uzupełniać go, aby zapewnić optymalne warunki pracy turbiny.