Jak gasić diesla z turbiną?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Po pokonaniu długiego dystansu, przed zgaszeniem silnika w najważniejsze jest to, aby odczekać około 1-2 minut. W jakim celu? Turbosprężarka, a dokładniej wirnik turbiny ma możliwość spokojnego zredukowania swoich obrotów do zera, z kolei olej może wtedy swobodnie spłynąć do miski olejowej. W tym czasie zarówna turbo, jak i silnik schłodzą się. Gwałtowne zgaszenie silnika spowodować może, że obracający się wirnik doprowadzić może do skoksowania się oleju, co w konsekwencji może być przyczyną powstawania zatorów w przewodach olejowych.
Studzenie silnika turbo - ile czasu czekać - kiedy gasić - zasada gaszenia silnika diesla
Jak już wspomnieliśmy, przed zgaszeniem silnika należy odczekać do około 2 minut, oczywiście, jeżeli pokonywany odcinek nie był zbyt długi, czas ten można skrócić do 1 minuty. Najważniejsze jest to, żeby pamiętać o tym, aby nie gasić gwałtownie jednostki napędowej. Na rynku dostępne są również urządzenia wspomagające proces studzenia silnika oraz turbo.
Turbo timer - Jak dbać o turbinę?
Wyłącznik czasowy, jakim jest turbo timer ma za zadanie podtrzymywanie pracy silnika pojazdu po wyciągnięci kluczyka ze stacyjki w celu słodzenia turbosprężarki oraz silnika. Posiada on możliwość zaprogramowania swojego czasu pracy nawet do 30 minut, jest on jedna z metod dbania o turbo. W jaki inny sposób można dbać o turbosprężarkę? Przede wszystkim nie przekraczać interwałów olejowych oraz regularnie wymieniać filtry paliwa, jak i oleju.
Masz turbodiesla - koniecznie przeczytaj - jak jeździć, aby nie zajeździć - jak jeździć dieslem z turbiną?
W jaki sposób poruszać się pojazdem, aby nie doprowadzić do szybkiej awarii układu turbodoładowania? Przede wszystkim nie katuj silnika, oznacza to, aby w przypadku pierwszego uruchamiania pojazdu pierwszą czynnością nie było wciskanie pedału gazu w podłogę. W takiej sytuacji może dojść do zatracia turbo oraz silnika, ponieważ olej nie miał czasu, aby dotrzeć we wszystkie miejsca. Należy unikać przesadzonej, ekonomicznej jazdy wyłącznie po mieście. Nie wolno zapominać o wspominanej wyżej zasadzie gaszenia pojazdu po dłuższej podroży.
Użytkowanie samochodu z turbiną - najważniejsze zasady - zasada działania turbo diesla
Główną zasadą, o której powinien pamiętać każdy właściciel pojazdu z turbodoładowaniem, jest cykliczna wymiana oleju silnikowego wraz z filtrami. Olej z biegiem czasu traci swoje właściwości, przez co może doprowadzić do uszkodzenia turbo, jak i silnika.
Po odpaleniu silnika, przed rozpoczęciem jazdy należy odczekać około 30 sekund – w tym czasie olej nie tylko zdąży rozprowadzić się po całym układzie, ale również i rozgrzać, przed pierwsze kilka kilometrów należy unikać gwałtownego wciskania pedału gazu, natomiast to zakończeniu należy odczekać około 1-2 minut w celu schłodzeni turbiny. Jazda wyłącznie w warunkach miejskich stanowi zagrożenie dla turbo oraz kolektora dolotowego – unikaj jej. Warto także poddać układ turbodoładowania regularnej diagnostyce.
Rozbieganie się silnika diesla - co to jest, jak zapobiegać i gasić - jazda z uszkodzona turbina
Rozbieganie diesla określane również jako „choroba szalonych diesli” jest spektakularnym zjawiskiem, jednakże jego skutki okazać się mogą opłakane. Rozbieganie silnika diesla doprowadzić może do jego poważnej awarii, ponieważ jednostka napędowa zaczyna traktować olej silnikowy jak paliwo, przyczyną tego jest nieszczelna turbosprężarka. Niestety, ale wyłączenie zapłonu nie przyniesie żadnego efektu, najczęściej pozostaje odczekanie, aż cała ilość oleju zostanie spalona.
Aby zapobiec tej nieoczekiwanej awarii, należy regularnie kontrolować poziom oleju, jego ilość powinna odpowiadać zaleceniom producenta.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Silnik diesla z turbosprężarką wymaga specjalnego traktowania podczas gaśnięcia, aby zapewnić jego prawidłową i długą pracę. Oto kilka wskazówek dotyczących gaszenia silnika diesla z turbosprężarką:
Poczekaj przed zgaszeniem silnika: po dłuższej jeździe lub przy wysokich obrotach silnika, należy poczekać kilka minut przed zgaszeniem silnika, aby umożliwić turbosprężarce ostygnięcie.
Unikaj gwałtownego zatrzymywania silnika: po przebiegnięciu długiej trasy lub podczas jazdy z wysokimi obrotami, należy unikać gwałtownego zatrzymywania silnika, ponieważ może to spowodować przegrzanie turbosprężarki.
Gaś silnik przy niższych obrotach: jeśli silnik jest już zimny, można go zgasnąć niezależnie od obrotów, jeśli jest ciepły należy odczekać aż obroty spadną do wartości ok.1000 obr/min
Regularnie serwisuj silnik: regularne serwisowanie silnika, w tym regularne wymienianie oleju silnikowego i filtrów, może pomóc w zachowaniu prawidłowej pracy turbosprężarki.
Pamiętaj że przegrzanie turbosprężarki może skutkować uszkodzeniem mechanicznym, dlatego ważne jest przestrzeganie powyższych wskazówek oraz postępowanie zgodnie z instrukcją obsługi samochodu.