Jak działa turbina w silniku diesel?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak działa turbina w silniku diesel?
Zasada działania turbiny w silniku Diesla jest całkiem prosta – spaliny, które opuszczają silnik przez kolektor wydechowy, napędzają wirnik turbiny, a wraz z jego obracaniem, obraca się również koło kompresji. Następnie sprężarka zasysa powietrze atmosferyczne i wypycha je w stronę kolektora dolotowego. Turbina w silniku Diesla służy głównie do dostarczenia większej ilości tlenu przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Jak działa turbina w dieslu
Żeby prawidłowo zrozumieć działanie turbosprężarki, powinniśmy wiedzieć o dwóch podstawowych elementach jej budowy – turbinie i sprężarce, które umieszczone są na wspólnym wale. Skierowane na turbinę gazy wylotowe silnika, napędzają równocześnie wirnik sprężarki, która zaczyna wtłaczać do cylindrów większą ilość powietrza. Przez to do każdego cylindra trafia większa ilość tleny, który umożliwia spalanie w tej samej objętości komory znacznie większej ilości paliwa, co z kolei przekłada się na wzrost mocy silnika. Z racji tego, że turbina jest urządzeniem skompilowanym, jest narażona na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Ciężkie warunki jej pracy wymagają odpowiednich środków smarujących, dlatego należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta odnoście rodzaju i klasy lepkości oleju stosowanego w silniku.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie
Już wiemy jak działa turbosprężarka, to teraz skupmy się na jej zastosowaniu oraz zaletach. Turbo stosuje się pośrednio w celu zwiększenia mocy silnika Diesla. To zjawisko jest realizowane przez opisane wyżej zwiększenie ilości powietrza, trafiającego w jednostce czasu do cylindrów. Z racji tego, że paliwo jesteśmy w stanie dostarczyć do silnika w dowolnej ilości, to problemem jest jedynie doprowadzenie odpowiednio dużej ilości tlenu, niezbędnego do zajścia procesu spalania. To jest właśnie głównym celem zastosowania turbosprężarki w samochodzie. Kolejnymi efektami pośrednimi, jakie uzyskamy przez doprowadzenie większej ilości paliwa do silnika, są: mniejsze zużycie paliwa, redukcja emisji szkodliwych substancji oraz zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej. Turbina włącza się w momencie odpalenia silnika.
Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Działanie turbiny
Wiemy już, że turbosprężarka jest urządzeniem wirnikowym, który składa się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Dlatego skupmy się teraz na zasadzie działania tego podzespołu. Skompresowanie przez część zimną – sprężarkę, powietrze zostaje schłodzone przez chłodnicę doładowanego powietrza i wprowadzone do komory spalania. Następne wtryskiwacz podaje paliwo połączone z chłodnym powietrzem, pod ciśnieniem, przez co nadaje energii tłokowi, który z kolei powoduje pracę silnika. W wyniku spalania się oleju napędowego spaliny wydostają się z komory i zostają zassane, a następnie pod ciśnieniem wyrzucone do kolektora wydechowego przez gorącą część.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina w silniku diesel działa w podobny sposób jak w silniku benzynowym. Główną różnicą jest to, że turbina w silniku diesel jest napędzana przez ciśnienie spalin, które jest wytwarzane podczas spalania paliwa. W silniku diesel spaliny są wytwarzane przez spalanie paliwa w komorze spalania. Spaliny te są następnie wyprowadzane przez rurę wydechową do turbiny, gdzie ciśnienie spalin napędza koło turbiny. Koło to jest połączone z kołem kompresji za pomocą wałka, co umożliwia przepływ powietrza z koła kompresji do koła turbiny. Powietrze z koła kompresji jest następnie dostarczane do komory spalania, gdzie miesza się z paliwem i spala się. Spalanie tej mieszanki powoduje wzrost ciśnienia i temperatury w komorze spalania, co umożliwia sprawniejsze spalanie paliwa i większą moc silnika. Turbina w silniku diesel działa w podobny sposób jak sprężarka w klimatyzatorze, ponieważ obie te urządzenia wykorzystują ciśnienie do napędzania obrotów wałka i zwiększenia ciśnienia powietrza. Różnica polega na tym, że w przypadku turbiny ciśnienie jest wytwarzane przez spaliny, a w przypadku sprężarki ciśnienie jest wytwarzane przez silnik elektryczny.