Localizations image

Jak działa turbina w silniku diesel?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
Serwis regeneracji turbo

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

Jak działa turbina w silniku diesel?

Zasada działania turbiny w silniku Diesla jest całkiem prosta – spaliny, które opuszczają silnik przez kolektor wydechowy, napędzają wirnik turbiny, a wraz z jego obracaniem, obraca się również koło kompresji. Następnie sprężarka zasysa powietrze atmosferyczne i wypycha je w stronę kolektora dolotowego. Turbina w silniku Diesla służy głównie do dostarczenia większej ilości tlenu przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa.

Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Jak działa turbina w dieslu

Żeby prawidłowo zrozumieć działanie turbosprężarki, powinniśmy wiedzieć o dwóch podstawowych elementach jej budowy – turbinie i sprężarce, które umieszczone są na wspólnym wale. Skierowane na turbinę gazy wylotowe silnika, napędzają równocześnie wirnik sprężarki, która zaczyna wtłaczać do cylindrów większą ilość powietrza. Przez to do każdego cylindra trafia większa ilość tleny, który umożliwia spalanie w tej samej objętości komory znacznie większej ilości paliwa, co z kolei przekłada się na wzrost mocy silnika. Z racji tego, że turbina jest urządzeniem skompilowanym, jest narażona na działanie ogromnych sił i bardzo wysoką temperaturę. Ciężkie warunki jej pracy wymagają odpowiednich środków smarujących, dlatego należy bezwzględnie przestrzegać zaleceń producenta odnoście rodzaju i klasy lepkości oleju stosowanego w silniku.

Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie

Już wiemy jak działa turbosprężarka, to teraz skupmy się na jej zastosowaniu oraz zaletach. Turbo stosuje się pośrednio w celu zwiększenia mocy silnika Diesla. To zjawisko jest realizowane przez opisane wyżej zwiększenie ilości powietrza, trafiającego w jednostce czasu do cylindrów. Z racji tego, że paliwo jesteśmy w stanie dostarczyć do silnika w dowolnej ilości, to problemem jest jedynie doprowadzenie odpowiednio dużej ilości tlenu, niezbędnego do zajścia procesu spalania. To jest właśnie głównym celem zastosowania turbosprężarki w samochodzie. Kolejnymi efektami pośrednimi, jakie uzyskamy przez doprowadzenie większej ilości paliwa do silnika, są: mniejsze zużycie paliwa, redukcja emisji szkodliwych substancji oraz zmiana kształtu charakterystyki jednostki napędowej. Turbina włącza się w momencie odpalenia silnika.

Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Działanie turbiny

Wiemy już, że turbosprężarka jest urządzeniem wirnikowym, który składa się z turbiny i sprężarki osadzonych na wspólnym wale. Dlatego skupmy się teraz na zasadzie działania tego podzespołu. Skompresowanie przez część zimną – sprężarkę, powietrze zostaje schłodzone przez chłodnicę doładowanego powietrza i wprowadzone do komory spalania. Następne wtryskiwacz podaje paliwo połączone z chłodnym powietrzem, pod ciśnieniem, przez co nadaje energii tłokowi, który z kolei powoduje pracę silnika. W wyniku spalania się oleju napędowego spaliny wydostają się z komory i zostają zassane, a następnie pod ciśnieniem wyrzucone do kolektora wydechowego przez gorącą część.

Komentarze

Wiktor 2022-12-30 13:42:13

Turbina w silniku diesel działa w podobny sposób jak w silniku benzynowym. Główną różnicą jest to, że turbina w silniku diesel jest napędzana przez ciśnienie spalin, które jest wytwarzane podczas spalania paliwa. W silniku diesel spaliny są wytwarzane przez spalanie paliwa w komorze spalania. Spaliny te są następnie wyprowadzane przez rurę wydechową do turbiny, gdzie ciśnienie spalin napędza koło turbiny. Koło to jest połączone z kołem kompresji za pomocą wałka, co umożliwia przepływ powietrza z koła kompresji do koła turbiny. Powietrze z koła kompresji jest następnie dostarczane do komory spalania, gdzie miesza się z paliwem i spala się. Spalanie tej mieszanki powoduje wzrost ciśnienia i temperatury w komorze spalania, co umożliwia sprawniejsze spalanie paliwa i większą moc silnika. Turbina w silniku diesel działa w podobny sposób jak sprężarka w klimatyzatorze, ponieważ obie te urządzenia wykorzystują ciśnienie do napędzania obrotów wałka i zwiększenia ciśnienia powietrza. Różnica polega na tym, że w przypadku turbiny ciśnienie jest wytwarzane przez spaliny, a w przypadku sprężarki ciśnienie jest wytwarzane przez silnik elektryczny.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO