W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Turbina jest jedną z dwóch ważnych części turbosprężarki i znajduje się od strony spalin. Na umieszczony w jej wnętrzu wirnik padają spaliny z silnika napędzając go. Wirnik z kolei przy współpracy z wałem wirnika napędza koło kompresji znajdujące się w sprężarce. Turbina i jej komponenty są najbardziej narażone na uszkodzenia między innymi ze względu na wysoką temperaturę spalin. Dlatego też ważne jest to, aby zapewnić odpowiednie smarowanie. Olej silnikowy posiada również właściwości chłodzące oraz chroni turbo przed rdzą.
Jak działa turbosprężarka w dieslu? - Temperatura turbiny w dieslu
O ile warunki pracy turbosprężarki do łatwych nie należą, tak już jej procedura pracy jest znacznie prostsza. Wirnik turbiny napędzany jest masą spalin z jednostki napędowej – temperatura, w jakiej pracuje turbo wynosi około 800 stopni Celsjusza. Następnie wirnik wprawia w ruch wał, na którym osadzony jest drugi wirnik umieszczony od strony sprężarki tzw. koło kompresji. Sprężarka odpowiada za sprężanie powietrza zasysanego przez dolot, które następnie przedostaje się do silnika.

Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - jak sprawdzić, czy turbina jest sprawna?
Budowa oraz zasada działania turbosprężarki omówiona została wyżej, jednak aby móc cieszyć się jej bezawaryjną pracą należy zastosować się do kilku ważnych czynności eksploatacyjnych. Po pierwsze należy zadbać o stosowną ilość oleju, którą określił producent. Kolejna rzecz to filtry – ich cykliczna wymiana oraz jakość są bardzo istotne dla turbosprężarki. Nie należy zapominać również o tym, aby po wyczerpującej podróży odczekać 1-2 minuty w celu ochłodzenia turbo, po krótszej trasie wytaczaczy odczekać około 1 minuty. Należy unikać również poruszania się wyłącznie po mieście. Aby sprawdzić stan układu turbodoładowania, warto poddawać go systematycznym diagnostykom w serwisie.
Turbosprężarka - jak działa i jak się z nią obchodzić? - Jazda z uszkodzona turbina
Prędkość obrotowa pracy turbosprężarki może dochodzić nawet do 200 000 obr/min. Wyobraźcie sobie co się stanie, kiedy nagle odetniecie zasilanie, w takiej sytuacji wirnik nadal będzie się kręcił, jednak nastąpi odcięcie dopływu oleju silnikowego. Takie zachowanie spowoduje wzrost temperatury oraz nastąpi zwęglenie się oleju, jednocześnie blokując przewodu smarne. Dostępne w sprzedaży urządzenie Turbo timer ma za zadanie podtrzymanie pracy silnika po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki – warto go zastosować w trosce o turbosprężarkę.

Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Kiedy włącza się turbina w samochodzie?
Zadaniem turbosprężarki jest zwiększenie mocy pojazdu. Za względu na to, że turbo napędzane jest spalinami z silnika nie obciąża go, co więcej zwiększa jego wydajność. Turbosprężarka wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa oraz redukuje emisję szkodliwych cząstek do atmosfery. Praca turbo zaczyna się już od chwili uruchomienia jednostki napędowej, jednak dopiero w okolicach 3000 – 3500 obr/min kierowca odczuwa jej obecność.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze