Localizations image

Jak działa silnik z turbo?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 5.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny

W skrócie turbosprężarka doprowadza do silnika sprężone powietrze, które przy tej samej objętości dostarcza znacznie więcej tlenu potrzebnego do prawidłowego spalania. Zatem większa ilość powietrza i paliwa w cylindrze uwalnia dużo więcej energii w czasie spalania, co w rezultacie pozwala osiągnąć wyższą moc silnika. Turbosprężarka to urządzenie składające się z dwóch maszyn przepływowych – turbiny i sprężarki. Turbina napędzana jest przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które natrafiają na swojej drodze na wirnik turbiny, wprowadzając go w ruch obrotowy. Z kolei wirnik ten połączony jest wałkiem z wirnikiem sprężarki – czyli drugą połową turbosprężarki. Kształt wirnika i jego budowy, która przypomina ślimaka, pozwala sprężarce zassać powietrze z atmosfery, sprężyć je i wypchać w stronę kolektora dolotowego, dzięki temu do silnika trafia więcej powietrza, co skutkuje zwiększeniem mocy.

Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Jak działa turbosprężarka

Turbosprężarka jest napędzana poprzez gazy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny, następnie wydalane są przez układ wydechowy. Przez wał ten ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest na wirnik sprężarki, który z kolei spręża powietrze wpadające przez dolot i filtr. Następnie powietrze jest kierowane do kolektora dolotowego, a w większości nowoczesnych samochodów do intercoolera, w którym rozgrzane po sprężaniu powietrze jest ponownie chłodzone przed wprowadzeniem do komory spalania. Turbosprężarka jest w samochodzie w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego. To jest realizowane poprzez zwiększenie ilości powietrza, trafiającego w jednostce czasu do cylindrów.

2. Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Turbosprężarka budowa

Zasada działania turbosprężarki w samochodzie jest dość prosta – posiada ona dwa specjalne wirniki, które są umieszczone na wspólnym wale. Pierwszy wirnik umieszczony jest w systemie wydechowym i zasilany jest poprzez spaliny, zaś drugi wirnik znajdziemy w przewodzie dolotowym i funkcjonuje przez wyprofilowane łopatki, dzięki którym wtłacza on do jednostki napędowej powietrze – powodując efektywniejszą pracę silnika. Sposób eksploatacji samochodu z turbosprężarką jest bardzo ważny, zalecane jest unikanie gwałtownego ruszania tuż po uruchomienia silnika, czyli gdy ten jest zimny. Tak samo wpływowe jest wyłączanie silnika, przed tą czynnością należy odczekać 2-3 minuty, aby stopniowo zmniejszyć obroty i temperaturę turbiny.

3. Jak działa turbosprężarka w dieslu? - Jak działa turbosprężarka w dieslu

Zasada działania turbosprężarki jest stosunkowo prosto, a mianowicie: spaliny, które odpuszczają silnik poprzez kolektor wydechowy, wpadają na wirnik i wprawiają go w ruch. Następnie powietrze atmosferyczne zasysane jest przez wirujące koło kompresji, a z kolei sprężone, gorące powietrze wypychane jest w stronę intercoolera.

W urządzeniu zwanym „intercooler” następuje proces chłodzenia powietrza, czyli zmniejszenia objętości. W następnym kroku sprężone powietrze trafia do cylindra – dzięki niemu, obniża się temperatura spalin, co zwiększa żywotność samej turbosprężarki.

Komentarze

Sebastian 2023-01-11 09:30:14

Silnik z turbosprężarką działa na podobnej zasadzie jak silnik bez niej, ale z dodatkowym układem doładowania. W silniku z turbo, wydechowy gaz silnika przepływa przez turbinę, która jest napędzana przez te gazy. Turbina jest połączona z wałkiem napędzającym sprężarkę powietrza, która dostarcza dodatkowe powietrze do komory spalania. Dzięki temu, że silnik otrzymuje więcej powietrza, jest w stanie spalić więcej paliwa, co przekłada się na większą moc i moment obrotowy. Silnik z turbosprężarką ma także zawór wastegate, który otwiera się, gdy ciśnienie w układzie doładowania jest zbyt wysokie, dzięki temu zabezpiecza on silnik przed przegrzaniem lub uszkodzeniem. W silnikach z turbosprężarką, ciśnienie doładowania jest zmienne w zależności od obrotów silnika i poziomu ciśnienia na wlocie do turbo. Przy niższych obrotach, sprężanie jest niższe, co pozwala na łatwiejsze rozruch silnika, natomiast przy wyższych obrotach ciśnienie doładowania jest większe, co pozwala na zwiększenie mocy silnika.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO