Jak działa silnik z turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

W skrócie turbosprężarka doprowadza do silnika sprężone powietrze, które przy tej samej objętości dostarcza znacznie więcej tlenu potrzebnego do prawidłowego spalania. Zatem większa ilość powietrza i paliwa w cylindrze uwalnia dużo więcej energii w czasie spalania, co w rezultacie pozwala osiągnąć wyższą moc silnika. Turbosprężarka to urządzenie składające się z dwóch maszyn przepływowych – turbiny i sprężarki. Turbina napędzana jest przez gazy wylotowe silnika spalinowego, które natrafiają na swojej drodze na wirnik turbiny, wprowadzając go w ruch obrotowy. Z kolei wirnik ten połączony jest wałkiem z wirnikiem sprężarki – czyli drugą połową turbosprężarki. Kształt wirnika i jego budowy, która przypomina ślimaka, pozwala sprężarce zassać powietrze z atmosfery, sprężyć je i wypchać w stronę kolektora dolotowego, dzięki temu do silnika trafia więcej powietrza, co skutkuje zwiększeniem mocy.
Jak działa turbosprężarka i po co jest w samochodzie? - Jak działa turbosprężarka
Turbosprężarka jest napędzana poprzez gazy wylotowe silnika spalinowego, które przepływają przez wirnik turbiny, następnie wydalane są przez układ wydechowy. Przez wał ten ruch obrotowy wirnika turbiny przekazywany jest na wirnik sprężarki, który z kolei spręża powietrze wpadające przez dolot i filtr. Następnie powietrze jest kierowane do kolektora dolotowego, a w większości nowoczesnych samochodów do intercoolera, w którym rozgrzane po sprężaniu powietrze jest ponownie chłodzone przed wprowadzeniem do komory spalania. Turbosprężarka jest w samochodzie w celu zwiększenia mocy silnika spalinowego. To jest realizowane poprzez zwiększenie ilości powietrza, trafiającego w jednostce czasu do cylindrów.
2. Turbosprężarka – zasada działania, budowa, eksploatacja - Turbosprężarka budowa
Zasada działania turbosprężarki w samochodzie jest dość prosta – posiada ona dwa specjalne wirniki, które są umieszczone na wspólnym wale. Pierwszy wirnik umieszczony jest w systemie wydechowym i zasilany jest poprzez spaliny, zaś drugi wirnik znajdziemy w przewodzie dolotowym i funkcjonuje przez wyprofilowane łopatki, dzięki którym wtłacza on do jednostki napędowej powietrze – powodując efektywniejszą pracę silnika. Sposób eksploatacji samochodu z turbosprężarką jest bardzo ważny, zalecane jest unikanie gwałtownego ruszania tuż po uruchomienia silnika, czyli gdy ten jest zimny. Tak samo wpływowe jest wyłączanie silnika, przed tą czynnością należy odczekać 2-3 minuty, aby stopniowo zmniejszyć obroty i temperaturę turbiny.
3. Jak działa turbosprężarka w dieslu? - Jak działa turbosprężarka w dieslu
Zasada działania turbosprężarki jest stosunkowo prosto, a mianowicie: spaliny, które odpuszczają silnik poprzez kolektor wydechowy, wpadają na wirnik i wprawiają go w ruch. Następnie powietrze atmosferyczne zasysane jest przez wirujące koło kompresji, a z kolei sprężone, gorące powietrze wypychane jest w stronę intercoolera.

W urządzeniu zwanym „intercooler” następuje proces chłodzenia powietrza, czyli zmniejszenia objętości. W następnym kroku sprężone powietrze trafia do cylindra – dzięki niemu, obniża się temperatura spalin, co zwiększa żywotność samej turbosprężarki.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Silnik z turbosprężarką działa na podobnej zasadzie jak silnik bez niej, ale z dodatkowym układem doładowania. W silniku z turbo, wydechowy gaz silnika przepływa przez turbinę, która jest napędzana przez te gazy. Turbina jest połączona z wałkiem napędzającym sprężarkę powietrza, która dostarcza dodatkowe powietrze do komory spalania. Dzięki temu, że silnik otrzymuje więcej powietrza, jest w stanie spalić więcej paliwa, co przekłada się na większą moc i moment obrotowy. Silnik z turbosprężarką ma także zawór wastegate, który otwiera się, gdy ciśnienie w układzie doładowania jest zbyt wysokie, dzięki temu zabezpiecza on silnik przed przegrzaniem lub uszkodzeniem. W silnikach z turbosprężarką, ciśnienie doładowania jest zmienne w zależności od obrotów silnika i poziomu ciśnienia na wlocie do turbo. Przy niższych obrotach, sprężanie jest niższe, co pozwala na łatwiejsze rozruch silnika, natomiast przy wyższych obrotach ciśnienie doładowania jest większe, co pozwala na zwiększenie mocy silnika.