
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

Zadaniem gruszki sztangi jest sterowanie gorącą stroną turbosprężarki, a także odcinanie ciśnienia doładowania w chwili osiągnięcia maksymalnej wartości. Grusza turbiny, która formalnie nazywa się siłownikiem podciśnieniowym, automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie jednostki napędowej, co pozwala zachować żywotność oraz wydajność tego podzespołu. Gruszka oraz zawór N75 odpowiadają za sterowanie turbiną, a dokładniej mechanizmem zmiennej geometrii łopatek. Ruchy cięgna, zależnie od potrzeby otwierają lub zamykają kierownice VNT, regulując w ten sposób przepływ spalin. Uszkodzenie siłownika podciśnieniowego zaburzyć może prawidłową pracę turbosprężarki, jak i samego samochodu.
Turbina – co musisz o niej wiedzieć? - Jak działa gruszka turbiny
Turbina w dieslu służy do dostarczenia większej ilości powietrza przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa – pojazd porusza się dynamicznej, ale mnij pali. Turbosprężarka są to dwie części połączone ze sobą jednym wałkiem; na jednym końcu znajduje się część gorąca, czyli turbina, której wirnik napędzany jest spalinami silnika, z kolei na drugim końcu - wtłaczająca do układu dolotowego powietrze sprężarka. W turbinie ze zmienną geometrią kierownic znajduje się gruszka turbiny, która jest odpowiedzialna za sterowanie sztangą, a to oznacza, że w konsekwencji także łopatkami. Wewnątrz tej części mamy sterowany podciśnieniem z zasobnika siłownik. Zmiana jego ułożenia zmienia ułożenie sztangi oraz łopatek zmiennej geometrii.
1. Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - Uszkodzona gruszka turbiny objawy
Głównymi objawami uszkodzonej gruszki turbiny są: spadek mocy w niskim zakresie turbiny, czyli poszerzenie się turbodziury, a także spadek mocy w trakcie jazdy po górę. Uszkodzony element powinien zostać wymieniony na nowy. Na szczęście gruszka nie jest droga. Cena fabrycznie nowego siłownika podciśnieniowego zaczyna się już od około 50 złotych. Użytkownik, który ma wiedzę techniczną i zestaw narzędzi, może sam wykonać wymianę we własnym zakresie. Jednakże pamiętajmy, że dostęp do gruszki turbiny jest utrudniony i może być konieczny demontaż kilku innych elementów.

2. Uszkodzona gruszka turbiny – objawy - Regulacja gruszki turbiny
Zawór podciśnieniowy, czyli potocznie gruszka turbiny odpowiada za sterowanie sztangą, a co za tym idzie łopatkami zmiennej geometrii. Początkowym objawem uszkodzenia tego elementu jest znaczny spadek mocy w niskim zakresie obrotów. Problem z gruszką objawi się także tym, że samochód zacznie słabnąć, szczególnie podczas jazdy pod górę. Jeżeli silnik musimy wykręcać na wyższe obroty, niż zazwyczaj, może to oznaczać uszkodzenie gruszki. Regulacja gruszki turbiny polega na prawidłowym ustawieniu jej cięgna, które odbywa się na zasadzie skracania i wydłużania ścięgna w zależności od potrzeby.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze