Localizations image

Jak działa Gruszka w turbo?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.00
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
jak działa gruszka w turbo

Zadaniem gruszki sztangi jest sterowanie gorącą stroną turbosprężarki, a także odcinanie ciśnienia doładowania w chwili osiągnięcia maksymalnej wartości. Grusza turbiny, która formalnie nazywa się siłownikiem podciśnieniowym, automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie jednostki napędowej, co pozwala zachować żywotność oraz wydajność tego podzespołu. Gruszka oraz zawór N75 odpowiadają za sterowanie turbiną, a dokładniej mechanizmem zmiennej geometrii łopatek. Ruchy cięgna, zależnie od potrzeby otwierają lub zamykają kierownice VNT, regulując w ten sposób przepływ spalin. Uszkodzenie siłownika podciśnieniowego zaburzyć może prawidłową pracę turbosprężarki, jak i samego samochodu.

Turbina – co musisz o niej wiedzieć? - Jak działa gruszka turbiny

Turbina w dieslu służy do dostarczenia większej ilości powietrza przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa – pojazd porusza się dynamicznej, ale mnij pali. Turbosprężarka są to dwie części połączone ze sobą jednym wałkiem; na jednym końcu znajduje się część gorąca, czyli turbina, której wirnik napędzany jest spalinami silnika, z kolei na drugim końcu - wtłaczająca do układu dolotowego powietrze sprężarka. W turbinie ze zmienną geometrią kierownic znajduje się gruszka turbiny, która jest odpowiedzialna za sterowanie sztangą, a to oznacza, że w konsekwencji także łopatkami. Wewnątrz tej części mamy sterowany podciśnieniem z zasobnika siłownik. Zmiana jego ułożenia zmienia ułożenie sztangi oraz łopatek zmiennej geometrii.

1. Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - Uszkodzona gruszka turbiny objawy

Głównymi objawami uszkodzonej gruszki turbiny są: spadek mocy w niskim zakresie turbiny, czyli poszerzenie się turbodziury, a także spadek mocy w trakcie jazdy po górę. Uszkodzony element powinien zostać wymieniony na nowy. Na szczęście gruszka nie jest droga. Cena fabrycznie nowego siłownika podciśnieniowego zaczyna się już od około 50 złotych. Użytkownik, który ma wiedzę techniczną i zestaw narzędzi, może sam wykonać wymianę we własnym zakresie. Jednakże pamiętajmy, że dostęp do gruszki turbiny jest utrudniony i może być konieczny demontaż kilku innych elementów.

uszkodzona gruszka turbiny

2. Uszkodzona gruszka turbiny – objawy - Regulacja gruszki turbiny

Zawór podciśnieniowy, czyli potocznie gruszka turbiny odpowiada za sterowanie sztangą, a co za tym idzie łopatkami zmiennej geometrii. Początkowym objawem uszkodzenia tego elementu jest znaczny spadek mocy w niskim zakresie obrotów. Problem z gruszką objawi się także tym, że samochód zacznie słabnąć, szczególnie podczas jazdy pod górę. Jeżeli silnik musimy wykręcać na wyższe obroty, niż zazwyczaj, może to oznaczać uszkodzenie gruszki. Regulacja gruszki turbiny polega na prawidłowym ustawieniu jej cięgna, które odbywa się na zasadzie skracania i wydłużania ścięgna w zależności od potrzeby.

Komentarze

Jacek 2022-12-30 09:06:52

Gruszka w turbosprężarce to element, który odpowiada za przepływ powietrza przez turbinę. Składa się ona z dwóch płyt, które są połączone ze sobą śrubą. Płyty te przesuwają się względem siebie, co pozwala na regulację przepływu powietrza przez turbinę.
Gruszka działa w ten sposób, że podczas pracy silnika ciśnienie spalin napędza turbinę, która z kolei napędza kompresor. Kompresor zasysa powietrze z zewnątrz i kieruje je do komory spalania silnika. W tym samym czasie gruszka reguluje przepływ powietrza przez turbinę, co pozwala na odpowiednie doładowanie silnika i zwiększenie mocy.
Gruszka jest ważnym elementem turbosprężarki i ma kluczowe znaczenie dla jej prawidłowego działania. Jej stan i prawidłowe działanie są ważne dla osiągów i wydajności silnika, dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan gruszki i w razie potrzeby ją naprawiać lub wymieniać.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO