Jak działa Gruszka w turbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena | ||
Regeneracja turbosprężarki | od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją

Zadaniem gruszki sztangi jest sterowanie gorącą stroną turbosprężarki, a także odcinanie ciśnienia doładowania w chwili osiągnięcia maksymalnej wartości. Grusza turbiny, która formalnie nazywa się siłownikiem podciśnieniowym, automatycznie ogranicza maksymalne doładowanie jednostki napędowej, co pozwala zachować żywotność oraz wydajność tego podzespołu. Gruszka oraz zawór N75 odpowiadają za sterowanie turbiną, a dokładniej mechanizmem zmiennej geometrii łopatek. Ruchy cięgna, zależnie od potrzeby otwierają lub zamykają kierownice VNT, regulując w ten sposób przepływ spalin. Uszkodzenie siłownika podciśnieniowego zaburzyć może prawidłową pracę turbosprężarki, jak i samego samochodu.
Turbina – co musisz o niej wiedzieć? - Jak działa gruszka turbiny
Turbina w dieslu służy do dostarczenia większej ilości powietrza przy jednoczesnym obniżeniu zużycia paliwa – pojazd porusza się dynamicznej, ale mnij pali. Turbosprężarka są to dwie części połączone ze sobą jednym wałkiem; na jednym końcu znajduje się część gorąca, czyli turbina, której wirnik napędzany jest spalinami silnika, z kolei na drugim końcu - wtłaczająca do układu dolotowego powietrze sprężarka. W turbinie ze zmienną geometrią kierownic znajduje się gruszka turbiny, która jest odpowiedzialna za sterowanie sztangą, a to oznacza, że w konsekwencji także łopatkami. Wewnątrz tej części mamy sterowany podciśnieniem z zasobnika siłownik. Zmiana jego ułożenia zmienia ułożenie sztangi oraz łopatek zmiennej geometrii.
1. Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę - Uszkodzona gruszka turbiny objawy
Głównymi objawami uszkodzonej gruszki turbiny są: spadek mocy w niskim zakresie turbiny, czyli poszerzenie się turbodziury, a także spadek mocy w trakcie jazdy po górę. Uszkodzony element powinien zostać wymieniony na nowy. Na szczęście gruszka nie jest droga. Cena fabrycznie nowego siłownika podciśnieniowego zaczyna się już od około 50 złotych. Użytkownik, który ma wiedzę techniczną i zestaw narzędzi, może sam wykonać wymianę we własnym zakresie. Jednakże pamiętajmy, że dostęp do gruszki turbiny jest utrudniony i może być konieczny demontaż kilku innych elementów.

2. Uszkodzona gruszka turbiny – objawy - Regulacja gruszki turbiny
Zawór podciśnieniowy, czyli potocznie gruszka turbiny odpowiada za sterowanie sztangą, a co za tym idzie łopatkami zmiennej geometrii. Początkowym objawem uszkodzenia tego elementu jest znaczny spadek mocy w niskim zakresie obrotów. Problem z gruszką objawi się także tym, że samochód zacznie słabnąć, szczególnie podczas jazdy pod górę. Jeżeli silnik musimy wykręcać na wyższe obroty, niż zazwyczaj, może to oznaczać uszkodzenie gruszki. Regulacja gruszki turbiny polega na prawidłowym ustawieniu jej cięgna, które odbywa się na zasadzie skracania i wydłużania ścięgna w zależności od potrzeby.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Gruszka w turbosprężarce to element, który odpowiada za przepływ powietrza przez turbinę. Składa się ona z dwóch płyt, które są połączone ze sobą śrubą. Płyty te przesuwają się względem siebie, co pozwala na regulację przepływu powietrza przez turbinę.
Gruszka działa w ten sposób, że podczas pracy silnika ciśnienie spalin napędza turbinę, która z kolei napędza kompresor. Kompresor zasysa powietrze z zewnątrz i kieruje je do komory spalania silnika. W tym samym czasie gruszka reguluje przepływ powietrza przez turbinę, co pozwala na odpowiednie doładowanie silnika i zwiększenie mocy.
Gruszka jest ważnym elementem turbosprężarki i ma kluczowe znaczenie dla jej prawidłowego działania. Jej stan i prawidłowe działanie są ważne dla osiągów i wydajności silnika, dlatego ważne jest, aby regularnie sprawdzać stan gruszki i w razie potrzeby ją naprawiać lub wymieniać.