Jak działa BiTurbo?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
BiTubo, czyli doładowanie równoległe stosowane jest w pojazdach o pojemności powyżej 2.5 posiadających parzystą liczbę cylindrów, zazwyczaj więcej jak cztery (V6, V8). W przypadku doładowania BiTurbo, mamy do czynienia z dwoma turbinami, są one jednakowe, każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów. Zastosowanie dwóch turbosprężarek wpływa na wydajniejszą pracę silnika, co więcej technologia ta pozwala na ograniczenie zjawiska turbodziury do minimum.
Czym jest turbo - turbo w samochodzie, do czego służy?
Turbo jest maszyną wirnikową montowaną zarówno w pojazdach osobowych, ale również i w ciężarowych. Turbosprężarka zbudowana jest z dwóch elementów: turbiny oraz sprężarki. Turbina napędzana spalinami z silnika przy pomocy wałka wprawia w ruch koło kompresji, które znajduje się po stronie sprężarki. Sprężarka natomiast zasysa powietrze, a następnie je spręża i podaje do silnika. Turbosprężarka powoduje wzrost mocy pojazdu, a także obniża emisję spalin do atmosfery.
Turbo Twin turbo vs BiTurbo - czym różni się turbosprężarka BiTurbo od Twin ?
Jak już zostało wspomniane, BiTurbo to dwie jednakowe turbosprężarki działające ze sobą w tym samym czasie. W przypadku TwinTurbo mamy do czynienia również z dwoma turbosprężarkami, jednakże różnią się one od siebie budową, a od BiTurbo różnią się zasadą pracy. Jedna z turbin TwinTurbo (mniejsza) pracuje w niskim zakresie obrotów - do około 1500 - 2000 obr/min, natomiast turbina druga (większa) zaczyna swoją pracę powyżej 2000 obr./min, tak więc ich praca jest sekwencyjna.
Turbosprężarka hybrydowa, co to jest – tuning turbo
Hybrydowe turbo stosowane jest w samochodach wykorzystywanych w motosportach (drift), gdzie wymagana jest znacznie większa odporność na ciężką pracę, ale również znacznie szybsza reakcja na wciskany przycisk gazu oraz lepsza wydajność. Hybrydowe turbo charakteryzuje się większym, wzmocnionym kołem kompresji.
Jak dbać o turbosprężarkę?
Najczęstszym błędem popełnianym podczas eksploatacji turbosprężarki jest brak kontroli poziomu oleju w misce olejowej. Niedostateczna ilość oleju doprowadzić może do zatarcia oraz przegrzania maszyny, jak i silnika. Negatywny wpływ na turbo ma również nieodpowiedni styl jazdy - przesadny eco-driving. Pamiętać należy również o tym, aby po dłuższej jeździe schłodzić turbinę. Nie wolno zapominać o cyklicznej wymianie filtrów powietrza oraz oleju – ich jakość jest również ważna.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
BiTurbo to system, który polega na zastosowaniu dwóch turbosprężarek w silniku. Jeden z nich jest mniejszy i służy do zwiększenia mocy na niższych obrotach, natomiast drugi jest większy i pracuje na wyższych obrotach. Dzięki temu, że obie turbosprężarki pracują w różnych zakresach obrotów silnika, system BiTurbo pozwala na uzyskanie zwiększonej mocy i momentu obrotowego przy niskich i średnich obrotach, a także na większą moc na wyższych obrotach. Taki układ ma również swoje wady, jedną z nich jest to że koszt jego naprawy jest wyższy, dlatego ważne jest regularne serwisowanie i dbanie o ten system.