Localizations image

Jak działa BiTurbo?

Czas przeczytania tekstu: 2 minuty
Oceń:
/ Aktualna ocena:
Jak działa BiTurbo?
Jak działa BiTurbo?

BiTubo, czyli doładowanie równoległe stosowane jest w pojazdach o pojemności powyżej 2.5 posiadających parzystą liczbę cylindrów, zazwyczaj więcej jak cztery (V6, V8). W przypadku doładowania BiTurbo, mamy do czynienia z dwoma turbinami, są one jednakowe, każda z nich odpowiada za swoją część cylindrów. Zastosowanie dwóch turbosprężarek wpływa na wydajniejszą pracę silnika, co więcej technologia ta pozwala na ograniczenie zjawiska turbodziury do minimum.

Czym jest turbo - turbo w samochodzie, do czego służy?

Turbo jest maszyną wirnikową montowaną zarówno w pojazdach osobowych, ale również i w ciężarowych. Turbosprężarka zbudowana jest z dwóch elementów: turbiny oraz sprężarki. Turbina napędzana spalinami z silnika przy pomocy wałka wprawia w ruch koło kompresji, które znajduje się po stronie sprężarki. Sprężarka natomiast zasysa powietrze, a następnie je spręża i podaje do silnika. Turbosprężarka powoduje wzrost mocy pojazdu, a także obniża emisję spalin do atmosfery.

1. Turbo Twin turbo vs BiTurbo - czym różni się turbosprężarka BiTurbo od Twin ?

Jak już zostało wspomniane, BiTurbo to dwie jednakowe turbosprężarki działające ze sobą w tym samym czasie. W przypadku TwinTurbo mamy do czynienia również z dwoma turbosprężarkami, jednakże różnią się one od siebie budową, a od BiTurbo różnią się zasadą pracy. Jedna z turbin TwinTurbo (mniejsza) pracuje w niskim zakresie obrotów - do około 1500 - 2000 obr/min, natomiast turbina druga (większa) zaczyna swoją pracę powyżej 2000 obr./min, tak więc ich praca jest sekwencyjna.

2. Turbosprężarka hybrydowa, co to jest – tuning turbo

Hybrydowe turbo stosowane jest w samochodach wykorzystywanych w motosportach (drift), gdzie wymagana jest znacznie większa odporność na ciężką pracę, ale również znacznie szybsza reakcja na wciskany przycisk gazu oraz lepsza wydajność. Hybrydowe turbo charakteryzuje się większym, wzmocnionym kołem kompresji.

Turbosprężarka hybrydowa
Turbosprężarka hybrydowa

3. Jak dbać o turbosprężarkę?

Najczęstszym błędem popełnianym podczas eksploatacji turbosprężarki jest brak kontroli poziomu oleju w misce olejowej. Niedostateczna ilość oleju doprowadzić może do zatarcia oraz przegrzania maszyny, jak i silnika. Negatywny wpływ na turbo ma również nieodpowiedni styl jazdy - przesadny eco-driving. Pamiętać należy również o tym, aby po dłuższej jeździe schłodzić turbinę. Nie wolno zapominać o cyklicznej wymianie filtrów powietrza oraz oleju – ich jakość jest również ważna.

Dodaj komentarz

Loader
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Wystąpił błąd.
Jak przyspieszyć turbinę? 29 Grudzień 2020

Jak przyspieszyć turbinę?

Czy będąc posiadaczem klasycznej turbosprężarki masz pomysł, jak przyspieszyć...

Jak przedmuchać turbinę 22 stycznia 2021

Jak przedmuchać turbinę

Czy wiesz, jak przedmuchać turbinę, żeby móc pozbyć się w pewnym stopniu nagromadzonej...

Zabezpieczenie sztangi turbiny 25 stycznia 2021

Zabezpieczenie sztangi turbiny

Koniec trzonka gruszki posiada zabezpieczenie sztangi turbiny, jest to malutka spinka,...

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO