Jak dobrze wymienić turbosprężarkę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Aby prawidłowo wymienić turbosprężarkę, należy wykonać szereg czynności zarówno przed założeniem nowego urządzenia, jak i w trakcie tego zabiegu. Jedną z istotnych kwestii podczas wymiany urządzenia turbo jest to, aby instalacja smarowania była wyczyszczona dokładnie, drożna i zalana świeżym olejem, a pompa olejowa sprawna. Nie należy zapominać o sprawdzeniu oraz wymianie przewodów olejowych, a przewód doprowadzający olej powinien być drożny. Po umieszczeniu nowej turbosprężarki należy zalać ją olejem, aby zapewnić odpowiedni poziom smarowania podczas rozruchu. Kolejnym ważnym krokiem jest uruchomienie silnika i pozostawienie go na biegu jałowym przez około 3 minuty, aby przed wyjazdem z warsztatu sprawdzić szczelność w układzie powietrznym i upewnić się, czy nie ma żadnych wycieków układzie olejowych i wydechowym.
Wymiana turbosprężarki krok po kroku - Wymiana turbiny krok po kroku
Pierwszym krokiem w wymianie turbosprężarki jest spuszczenie oleju silnikowego, jednak na początku warto włączyć silnik i doprowadzić go do temperatury roboczej. Kolejnym krokiem jest wyjęcie starego filtra oleju, a także upewnienie się, czy wszystko jest czyste, ponieważ montaż nowej turbiny powinien odbywać się w niezanieczyszczonym miejscu. Warto pamiętać, aby odłączyć przewód doprowadzający olej. Następnym krokiem jest oddzielenie kolektora wydechowego od turbosprężarki, wykręcając wszystkie śruby łączące. Ostatnim krokiem jest demontaż turbosprężarki, który wykonuje się w zależności od modelu, podnosząc ją przez górę komory silnika lub pod autem.
1. Turbosprężarka - jak nie zepsuć nowej – porady - Jazda po wymianie turbiny
Aby na starcie nie zepsuć nowo założonej turbosprężarki, to profesjonalista powinien określić przyczynę awarii poprzedniej, a następnie ją usunąć. Przed zamontowaniem innej turbosprężarki mechanicy powinni sprawdzić, czy przewody doprowadzające i odprowadzające olej z urządzenia są drożne i czy nie mają żadnych niepokojących zagięć. Warto się także upewnić, czy układ dolotowy jest drożny i czysty oraz czy w układzie wydechowym nie ma żadnych pozostałości po poprzedniej, uszkodzonej turbinie. Mechanicy najczęściej popełniają błąd zaraz po montażu nowego urządzenia turbo, doprowadzając do tego, że w pierwszych sekundach pracuje ona na sucho lub jest smarowana jedynie pianą z oleju.
2. Wymiana turbosprężarki – prawidłowa technologia naprawy - Regenerowane turbo
Wymiana turbosprężarki to pojęcie bardzo ogólne, ponieważ zarówno przed założeniem nowego urządzenia, jak i w trakcie tej czynności należy wykonać kilka innych operacji, aby zagwarantować najwyższą jakość naprawy. A proces naprawy rozpoczyna się jeszcze przed demontażem uszkodzonej turbosprężarki. Na wstępie powinno się wypłukać układ smarowania, zmieniając filtr oraz olej silnikowy na świeży i uruchomić silnik na kilkanaście minut a po ich upływie wylać olej i rozpocząć naprawę. Koniecznością jest sprawdzenie ciśnienia oleju, a także warto zwrócić uwagę na przewód odpowietrzenia skrzyni korbowej. Równie ważne jest sprawdzenie i wyczyszczenie całego układu dolotowego i zasysania spalin – jest do dobra okazja do kontroli przepustnicy i przepływomierza.
3. Wymiana turbosprężarki – jak zrobić to dobrze? - Co ile wymiana turbiny
Zawsze jeszcze przed montażem nowej lub zregenerowanej turbosprężarki należy ustalić i usunąć przyczynę oraz skutki awarii poprzedniej. Następnie mechanik powinien sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem, czy jest on czysty i wolny od ciał obcych, a przewody nie są uszkodzone, w tym etapie warto wymienić filtr powietrza.
W następnej kolejności powinno się sprawdzić przewody olejowe, czy są one czyste, drożne i bez żadnych załamań – jeżeli nie, należy je oczyścić lub wymienić na nowe. Warto na tym etapie wymienić olej, a nawet przepłukać układ smarowania. Na koniec powinno się sprawdzić kolektor wydechowy, czy jest czysty i niepopękany, a także wymienić wszelkie uszczelki na nowe.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Wymiana turbosprężarki jest skomplikowanym procesem, który wymaga specjalistycznej wiedzy i odpowiednich narzędzi. Oto kilka kroków, które należy wykonać, aby wymiana przebiegła pomyślnie:
Diagnostyka: Przed rozpoczęciem wymiany, ważne jest, aby upewnić się, że turbosprężarka faktycznie jest uszkodzona i wymiana jest konieczna. W tym celu należy wykonać diagnostykę silnika i turbosprężarki, by mieć pewność, że jest to przyczyna problemów.
Przygotowanie silnika: Przed rozpoczęciem wymiany należy zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem poprzez odpowiednie osłony, aby uniknąć zanieczyszczenia podzespołów silnika.
Demontaż: Należy odłączyć kable i rurki od turbosprężarki, a następnie odkręcić podzespół z silnika. Podczas demontażu powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, aby nie uszkodzić żadnych wałów lub łożysk.
Wymiana: Po demontażu, należy wymienić uszkodzoną turbosprężarkę na nową. Należy dokładnie przyjrzeć się nowej turbosprężarce, aby upewnić się, że jest to odpowiedni model i została ona prawidłowo zamontowana.
Montaż: Po zamontowaniu nowej turbosprężarki należy zamontować ją z powrotem na silniku i przyłączyć wszystkie kable i rury.
Uruchomienie: Przed uruchomieniem silnika należy dokładnie sprawdzić, czy wszystko zostało poprawnie zamontowane i połączone. Następnie powinno się uruchomić silnik i pozwolić mu pracować na wolnych obrotach przez kilka minut, aby upewnić się, że wszystko działa prawidłowo.