Jak długo powinno się studzić turbinę?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Jak długo powinno się studzić turbinę?
Po intensywnej podróży z wysoką prędkością powinniśmy studzić turbinę przez około 1-2 minuty, utrzymując pracę silnika na biegu jałowym, aby wirnik turbiny wytracił swoją prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu, zanim silnik zostanie wyłączony. Po delikatniejszej jeździe, na krótkich dystansach wystarczy około 30 sekund, aby skutecznie ostudzić nasze turbo. Z kolei, jeżeli jesteśmy w trakcie podróży autostradą i planujemy zjechać na parking czy stancję, to warto zwolnić tempo jazdy mniej więcej na 1-2 kilometry przed miejscem docelowym, tak, aby jednostka napędowa pracowała na niskich obrotach oraz pod niedużym obciążeniem. Po takim działaniu nie będzie już niezbędne długie studzenie silnika.
Studzenie turbiny i silnika po dynamicznej jeździe - czy jest to potrzebne? - Kiedy studzić turbinę
Turbinę należy chłodzić głównie po intensywnej jeździe, czyli po sportowej lub długotrwałej z wysoką prędkością, na przykład na autostradzie. Po zatrzymaniu się na miejscu najlepiej jest odczekać około 1-2 minut z silnikiem pracującym na biegu jałowym, aby wirnik turbiny zdążył wytracić prędkość, a pracujący olej obniżył temperaturę podzespołu. Jeżeli jechaliśmy krótko, lecz intensywnie, na przykład dynamicznie po mieście, studzenie możemy skrócić do 30 sekund. Najlepszą i najskuteczniejszą naturalną zasadą studzenia jest zaparkowanie, odpięcie pasów, zabranie wszystkich rzeczy i następnie wyłączenie silnika. Czas trwania studzenia na postoju można znacznie skrócić, jeżeli na 1-2 kilometry przed planowanym postojem zwolnimy do takiej prędkości, przy której silnik będzie pracował pod niewielkim obciążeniem i na niskich obrotach.
Studzenie silnika po intensywnej jeździe - Jak schładzać turbinę? - Chłodzenie turbiny po zatrzymaniu samochodu
O ile po niedługich, kilkukilometrowych trasach i przy niewielkim obciążeniu nie powinniśmy się martwić kondycją jednostki przy wyłączaniu, o tyle po długiej autostradowej lub sportowej jeździe, podczas której korzystano z całego potencjału napędu, trzeba pamiętać o zasadzie studzenia silnika przed wyłączeniem. Dotyczy to w szczególności silników turbodoładowanych, które dzięki turbinie zapewniają lepszą elastyczność i dynamikę w trakcie jazdy. Turbosprężarki są bardzo obciążonymi podzespołami, ponieważ znajdujący się wewnątrz obudowy wirnik rozpędzany jest gazami wylotowymi nawet do 200 tys. obr./min. w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. Aby nasze turbo nie uległo zniszczeniu, niezbędne jest właściwe chłodzenie oraz smarowanie, za co odpowiada olej silnikowy. Jeżeli wyłączymy silnik zaraz po zatrzymaniu samochodu, odetniemy dopływ oleju do wciąż bezwładnie pracującej turbiny, na skutek czego temperatura podzespołu gwałtownie wzrośnie, powodując zwęglenie oleju i zatarcie łożysk.
Czy studzenie turbiny po dynamicznej jeździe jest konieczne? - Turbo timer
Turbinę powinno studzić się po sportowej jeździe, na torze lub długotrwałej podróży z wysokimi prędkościami, np. na autostradzie. Po takiej eksploatacji powinniśmy pozostawić pracujący silnika na biegu jałowym przez około 90 sekund. W tym czasie wirnik turbiny wytraci swoją prędkość, a olej obniży temperaturę podzespołu. Z kolei po krótkiej, intensywnej jeździe, wystarczy odczekać około 30 sekund – jest to mniej więcej tyle, ile zajmie nam zebranie swoich rzeczy z auta. Jak zdążyliśmy zauważyć, studzenie turbosprężarki nie trwa wcale długo. Wystarczy tylko zmienić kolejność wykonywanych czynności po dojechaniu do celu w taki sposób, aby gaszenie silnika było na końcu.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbina powinna być schłodzona przed jej uruchomieniem po dłuższej przerwie lub po jej wyłączeniu. W przypadku silników odrzutowych zaleca się, aby turbina była schłodzona przez co najmniej 30 minut przed jej uruchomieniem. W przypadku silników turbinowych zaleca się, aby turbina była schłodzona przez co najmniej 15 minut przed jej uruchomieniem.
Jest to ważne, ponieważ podczas pracy turbiny powstają duże ilości ciepła, które mogą uszkodzić jej elementy. Schłodzenie turbiny pozwala jej elementom na schłodzenie się i zmniejszenie ryzyka uszkodzenia.
Ponadto, jeśli turbina jest uruchamiana zbyt szybko po wyłączeniu, może to prowadzić do przegrzania się i uszkodzenia turbiny. Dlatego ważne jest, aby upewnić się, że turbina jest odpowiednio schłodzona przed jej uruchomieniem.