Jak długo kręci się turbina?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
Podczas pracy turbosprężarki jej wirnik kręci się z prędkością dochodzącą nawet do 200 000 obr/min. Dodatkowo turbosprężarka pracuje w bardzo wysokiej temperaturze. Po wyłączeniu zasilania samochodu wirnik turbiny potrzebuje od kilku do kilkunastu sekund na wyhamowanie. Z tego też powodu ważne jest to, aby pamiętać, że po każdej dłuższej jeździe należy przed wyłączeniem silnika go schłodzić, czyli pozwolić mu popracować przez około 60 sekund na wolnych obrotach. Takie studzenie turbiny wpłynie pozytywnie na jej dłuższą żywotność.
1. Wiesz, kiedy włącza się turbina w samochodzie?
Często Klienci pytają nas o to, przy jakich obrotach załącza się turbina w dieslu lub w silniku benzynowym. Turbo swoją pracę zaczyna już w momencie uruchomienia jednostki napędowej. Ale jej pracę odczuwa się tak naprawdę w okolicach 3 000 – 3 500 obr/min, kiedy to wzrost ciśnienia jest odczuwalny dla kierowcy.
Jak wygląda eksploatacja pojazdu z turbodoładowaniem
Aby móc dłużej cieszyć się bezawaryjną pracą turbosprężarki, należy o nią odpowiednio zadbać. W pierwszej kolejności należy zadbać o jej prawidłowe smarowanie. Zaleca się stosowanie oleju wysokiej jakości, który posiada zarówno właściwości smarne, jak i chłodzące, ale także chroni przed korozją. Należy również systematycznie kontrolować poziom oleju – niedostateczna jego ilość doprowadzić może nie tylko do zatarcia turbiny, ale także może uszkodzić poważnie silnik. Jak sprawdzić smarowanie swojej turbiny? Służy do tego odpowiednia miarka, tzw. bagnet oleju, na którym znajdują się oznaczenia MIN i MAX. Oleju powinien wskazywać swój poziom pomiędzy nimi. Nie inaczej wygląda kwestia filtra oleju – nie warto na nim oszczędzać. Filtr gorszej jakości będzie przepuszczał zanieczyszczenia, które następnie trafią do układu turbodoładowania, powodując jego poważne usterki.
Ważne jest również to, aby umiejętnie obchodzić się z pojazdem po dynamicznej podróży, mowa tu o chłodzeniu turbiny. Niektóre samochody wyposażone są w dodatkowe chłodzenie turbiny, jakim jest intercooler. Nie należy również ignorować objawów, które wskazywać mogą na awarię turbosprężarki.
O tym, że może być zepsuta turbina, świadczą objawy takie, jak głośna praca turbosprężarki, ubytek oleju – spowodowany zazwyczaj jego wyciekiem. Kłęby dymu wydobywające się z układu wydechowego, czasami wyczuwalny jest zapach spalonego oleju.
W takiej sytuacji liczy się czas reakcji. Jazda z uszkodzoną turbiną może poważnie uszkodzić nie tylko sam układ turbodoładowania, ale również i jednostkę napędową.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka jest elementem układu doładowania silnika, który ma na celu zwiększenie mocy silnika poprzez dostarczanie dodatkowego powietrza do cylindrów. Czas trwania eksploatacji turbosprężarki zależy od wielu czynników, takich jak jakość oleju silnikowego, styl jazdy, warunki eksploatacji, itp. Przy prawidłowej eksploatacji i regularnym serwisie, turbosprężarka powinna pracować przez co najmniej 100 000-150 000 km.