
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę

W przypadku turbiny z mechanizmem VNT powinniśmy pamiętać o tym, aby unikać poruszania się wyłączenie w warunkach miejskich, ponieważ takie gwałtowne ruszanie, np. spod świateł doprowadzić może do szybkiego gromadzenia się nagaru. Kolejną rzeczą, jakiej powinien unikać użytkownik to ciągła jazda na niskich obrotach. Samochody z turbodoładowaniem zostały wręcz stworzone do szybkiej jazdy i wysokich obrotów. Warto także unikać uzyskiwania wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy jest on zimny. Z kolei po długiej podróży pamiętajmy o schłodzeniu turbiny – wystarczy odczekać 1-2 minuty na biegu jałowym.
Turbo ze zmienną geometrią łopatek - Zmienna geometria turbiny objawy
Nieodpowiednia eksploatacja samochodu z turbodoładowaniem może doprowadzić do szybkiej awarii tego podzespołu. Objawem uszkodzonego turbo ze zmienną geometrią jest znaczny spadek mocą, czego przyczyną jest poszerzona turbodziura. Innymi objawami są: dymienie z wydechu, większe spalanie oleju napędowego i głośna praca turbiny. W przypadku, w którym turbosprężarka z mechanizmem VNT ulegnie uszkodzeniu, będziemy także w stanie usłyszeć chrobotanie i piszczenie.

1. Jak dbać o turbosprężarkę by służyła nam jak najdłużej? - Turbo VGT
W pierwszej kolejności powinniśmy pamiętać o regularnej wymianie oleju silnikowego, ponieważ z biegiem czasy traci on swoje właściwości. Warto przeprowadzać także systematyczną diagnostykę układu turbodoładowania, jak i sąsiadujących układów. Po uruchomieniu samochodu, ale przed wciśnięciem pedału gazu odczekaj chwilę, aby olej mógł rozprowadzić się po całym układzie. Podobnie jest w przypadku pokonywania dłuższego odcinka drogi, przed wyłączeniem silnika powinniśmy odczekać 1-2 minuty, aby ochłodzić turbosprężarkę
2. Technologia zmiennej geometrii w turbosprężarkach - Co daje zmienną geometrią turbiny
Zmienna geometria turbosprężarki, ale także zmienna geometria łopatek, ponieważ i z takim określeniem możemy się spotkać, to nic innego, jak modyfikacja położenia poszczególnych elementów, z których składa się ta maszyna wirnikowa. W świecie motoryzacji ta technologia określana jest także jako VGT lub VTG. Urządzenie turbo o zmiennej geometrii ma na celu zmniejszenie bezwładności i efektu turbodziury. Ze względu na spory stopień komplikacji ta turbosprężarka zaczęła się upowszechniać niedawno, choć opatentowana została już kilkadziesiąt lat temu.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie

Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi

Komentarze