W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
Diesel wyposażony w turbosprężarkę wymaga szczególnego traktowania. Przede wszystkim należy pamiętać o tym, że jazda dieslem wyłącznie po mieście nie tylko powoduje szybsze zapychanie się filtra DPF, ale również pojazd w takich warunkach nie ma dostatecznego czasu na rozgrzanie silnika oraz oleju silnikowego. Koleją rzeczą, o jakiej należy pamiętać, jest unikanie jazdy zarówno na zbyt małych, jak i zbyt niskich obrotach – szkodzi to silnikowi. Ważną kwestią jest również tankowanie paliwa wyłącznie na sprawdzonych stacjach. Unikać również należy ciągłej jazdy na rezerwie, może to uszkodzić wtryski, te z kolei mogą doprowadzić do awarii turbosprężarki.
Poszukując informacji na temat tego, jak dbać o silnik diesla, z pewnością znajdziesz informacje o tym, aby pamiętać o gaszeniu pojazdu po dynamicznej jeździe – pozwoli to schłodzenie nie tylko turbiny, ale również i na swobodne wyhamowanie jej wirnika. Nie wolno zapominać o cyklicznej wymianie oleju silnikowego oraz filtra – należy zwrócić uwagę na ich właściwości, poszukiwanie oszczędności spowodować może, że w przyszłości koszty naprawy mogą okazać się znacznie wyższe.
1. Jak jeździć z turbiną pojazdem na benzynę?
W przypadku silników benzynowych wyposażonych w turbosprężarkę ich eksploatacja w prawdzie nie różni się niczym od użytkowania pojazdu zasilanego olejem napędowych. Z tą różnicą, że benzyniaki lepiej sprawują się na krótkich odcinkach. Również w tym przypadku chłodzenie turbosprężarki jest czynnością obowiązkową.
To, ile wytrzymuje turbina w benzynie lub też w dieslu, w dużej mierze zależy od tego, jak dba o nią właściciel pojazdu.
Turbo - nowe czy regenerowane?
Poprawnie zregenerowana turbosprężarka nie różni się niczym od tej fabrycznie nowej pod warunkiem, że proces ten został przeprowadzony z zachowaniem określonych standardów. Regeneracja to nie tylko dokładne wyczyszczenie turbosprężarki, wymiana jej uszkodzonych komponentów, ale również jej kalibracja. Regulacja ta polega na poprawnym ustawieniu sztangi turbiny, która odpowiada za sterowanie kierownicami spalin zmiennej geometrii VNT.
W przypadku montażu zregenerowanej turbiny, jak i fabrycznie nowej, ważne jest, aby przeprowadzić adaptację turbo zwaną także docieraniem. Odpowiednio przeprowadzony proces docierania turbiny wpływa na jej żywotność.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze