W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
regeneruj
turbosprężarkę
W przypadku turbosprężarki z mechanizmem VNT należy pamiętać o tym, aby unikać poruszania się wyłącznie w warunkach miejskich, takie gwałtowne ruszanie np. spod świateł może doprowadzić do szybkiego gromadzenia się nagaru. Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to ciągła jazda na niskich obrotach. Auta turbodoładowane zostały wręcz stworzone do szybkie jazdy i wysokich obrotów. Również należy unikać uzyskiwania wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy jest on zimny. Natomiast po długiej podróży należy pamiętać o schłodzeniu – wystarczy odczekać 1-2 minuty na tzw. luzie. W przypadku pokonywania krótkiego odcinka drogi czas schładzania turbiny może być krótszy do około 1 minuty.
Jak dbać o turbosprężarkę? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu?
Najważniejszą rzeczą jest zapewnienie odpowiedniego smarowania turbosprężarki. Należy zatem przestrzegać regularnej wymiany olej silnikowego wraz z filtrami oraz kontrolować jego poziom. W przypadku uzupełniania oleju należy zadbać o jego odpowiedni poziom – zbyt dużo oleju powodowa może jego przedostawanie się poza turbo między innymi do intercoolera, natomiast zbyt mała ilość skutkować może przegrzaniem nie tylko turbiny, ale też i silnika. Ogromny wpływ na układ turbodoładowania ma również styl jazdy, brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz katowanie zimnego silnika doprowadzić mogą do szybszej awarii turbosprężarki.
1. Jak dbać o turbosprężarkę by służyła nam jak najdłużej- Zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI
W pierwszej kolejności pamiętać należy o regularnej wymianie oleju silnikowego, jest to ważne, ponieważ z biegiem czasu traci on swoje właściwości. Warto również przeprowadzać systematyczną diagnostykę układu turbodoładowania, jak i sąsiadujących układów. Po uruchomieniu pojazdu, ale przed wciśnięciem pedału gazy odczekaj chwilę, aby olej mógł rozprowadzić się po układzie. Również w przypadku pokonywania dłuższego odcinka drogi przed wyłączeniem silnika należy odczekać 1-2 minuty, aby ochłodzić turbinę.
2. Turbo ze zmienną geometrią łopatek - Zmienną geometrią turbiny objawy
Nieodpowiednia eksploatacja pojazdu turbodoładowanego doprowadzić może do szybkiej jego awarii. Objawami uszkodzonej turbiny ze zmienną geometrią jest znaczny spadek mocy, czego przyczyną jest poszerzona turbodziura. Inne objawy to ostre dymienie z wydechu, większe spalanie paliwa oraz głośna praca turbosprężarki. W przypadku awarii turbo z mechanizmem VNT słychać chrobotanie oraz piszczenie. Występować mogą również skoki sztangi turbiny.
Zastosowanie technologii zmiennej geometrii turbiny maiło na celu zminimalizowanie występowania zjawiska tubodziury. Dziś turbosprężarki bez mechanizmu VNT spotkać można w starszych pojazdach. Tak więc, jeżeli zależy Ci na komfortowej jeździe, to zdecydowanie powinieneś postawić na turbo ze zmienną geometrią turbiny. Taki rodzaj turbosprężarki poprawia wydajność pojazdu oraz poprawia efektywność przepływu spalin.
Dodaj komentarz
Dowiedz się więcej
O turbosprężarkach i ich naprawie
Bosch
Diesel
Service Pawlik
Autoryzowana, specjalistyczna pracownia regeneracji i naprawy turbosprężarek. Regenerujemy turbosprężarki na terenie całego kraju
Autoryzowany warsztat Melett
Turbosprężarki Garrett, Melett, BorgWarner, IHI, Honeywell, Hitachi, Toyota, Holset, Mitsubishi
Komentarze