Localizations image

Jak dbać o turbinę ze zmienną geometrią łopatek?

Oceń:
/ Aktualna ocena: 4.50
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek!

Cena:

Regeneracja turbosprężarki
od 289 zł (netto)
Turbina po regeneracji od 500 zł
Nowa turbosprężarka od 900 zł
Czas realizacji 24 - 48 h
Gwarancja 2 lata bez limitu kilometrów
Stan dostępne
Zadzwoń +48 609 707 060 Nasi specjaliści pomogą Ci wybrać właściwe części
serwis regeneracji turbosprężarki

W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:

  • nowe
  • regenerowane
  • używane z gwarancją
Dostępne od ręki Atrakcyjne ceny
jak dbać o turbinę

W przypadku turbosprężarki z mechanizmem VNT należy pamiętać o tym, aby unikać poruszania się wyłącznie w warunkach miejskich, takie gwałtowne ruszanie np. spod świateł może doprowadzić do szybkiego gromadzenia się nagaru. Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to ciągła jazda na niskich obrotach. Auta turbodoładowane zostały wręcz stworzone do szybkie jazdy i wysokich obrotów. Również należy unikać uzyskiwania wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy jest on zimny. Natomiast po długiej podróży należy pamiętać o schłodzeniu – wystarczy odczekać 1-2 minuty na tzw. luzie. W przypadku pokonywania krótkiego odcinka drogi czas schładzania turbiny może być krótszy do około 1 minuty.

Jak dbać o turbosprężarkę? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu?

Najważniejszą rzeczą jest zapewnienie odpowiedniego smarowania turbosprężarki. Należy zatem przestrzegać regularnej wymiany olej silnikowego wraz z filtrami oraz kontrolować jego poziom. W przypadku uzupełniania oleju należy zadbać o jego odpowiedni poziom – zbyt dużo oleju powodowa może jego przedostawanie się poza turbo między innymi do intercoolera, natomiast zbyt mała ilość skutkować może przegrzaniem nie tylko turbiny, ale też i silnika. Ogromny wpływ na układ turbodoładowania ma również styl jazdy, brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz katowanie zimnego silnika doprowadzić mogą do szybszej awarii turbosprężarki.

1. Jak dbać o turbosprężarkę by służyła nam jak najdłużej- Zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI

W pierwszej kolejności pamiętać należy o regularnej wymianie oleju silnikowego, jest to ważne, ponieważ z biegiem czasu traci on swoje właściwości. Warto również przeprowadzać systematyczną diagnostykę układu turbodoładowania, jak i sąsiadujących układów. Po uruchomieniu pojazdu, ale przed wciśnięciem pedału gazy odczekaj chwilę, aby olej mógł rozprowadzić się po układzie. Również w przypadku pokonywania dłuższego odcinka drogi przed wyłączeniem silnika należy odczekać 1-2 minuty, aby ochłodzić turbinę.

2. Turbo ze zmienną geometrią łopatek - Zmienną geometrią turbiny objawy

Nieodpowiednia eksploatacja pojazdu turbodoładowanego doprowadzić może do szybkiej jego awarii. Objawami uszkodzonej turbiny ze zmienną geometrią jest znaczny spadek mocy, czego przyczyną jest poszerzona turbodziura. Inne objawy to ostre dymienie z wydechu, większe spalanie paliwa oraz głośna praca turbosprężarki. W przypadku awarii turbo z mechanizmem VNT słychać chrobotanie oraz piszczenie. Występować mogą również skoki sztangi turbiny.

zmienna geometria łopatek

Zastosowanie technologii zmiennej geometrii turbiny maiło na celu zminimalizowanie występowania zjawiska tubodziury. Dziś turbosprężarki bez mechanizmu VNT spotkać można w starszych pojazdach. Tak więc, jeżeli zależy Ci na komfortowej jeździe, to zdecydowanie powinieneś postawić na turbo ze zmienną geometrią turbiny. Taki rodzaj turbosprężarki poprawia wydajność pojazdu oraz poprawia efektywność przepływu spalin.

Komentarze

Hubert 2023-01-11 13:14:50

Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek (VGT) jest nieco bardziej skomplikowana niż tradycyjna turbosprężarka, dlatego ważne jest odpowiednie dbanie o nią. Oto kilka wskazówek dotyczących pielęgnacji turbosprężarki VGT:
Regularne wymienianie oleju: należy regularnie wymieniać olej silnikowy i filtr oleju, zgodnie z zaleceniami producenta. To ważne, ponieważ zanieczyszczony olej może uszkodzić łożyska turbosprężarki.
Czyszczenie układu dolotowego: zanieczyszczenia w układzie dolotowym mogą zablokować turbosprężarkę i uniemożliwić jej prawidłowe działanie. Dlatego ważne jest regularne czyszczenie układu dolotowego.
Obserwacja działania: Należy uważnie monitorować działanie silnika, szczególnie podczas jazdy z niskimi obrotami. Jakiekolwiek nieprawidłowości, takie jak hałas lub wydobywanie się niebieskiego dymu z rury wydechowej, mogą wskazywać na problem z turbosprężarką.
Regularne konserwacje: ważne jest przeprowadzanie regularnych przeglądów i konserwacji turbosprężarki. Specjalista będzie mógł przeprowadzić przegląd wszystkich elementów i w razie potrzeby wymienić uszkodzone elementy.

Dodaj komentarz

Wystąpił błąd.

Filmy

Phone icon
Zadzwoń i sprawdź +48 609 707 060
Call icon

Zadzwoń do nas:

+48609707060
lub

Zostaw nam swój numer

Nr loader
Wpisz poprawny numer
Wyrażam zgodę na wykorzystanie moich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności w celach niezbędnych do przeprowadzenia kontaktu i realizacji wybranej usługi. Wysyłając formularz kontaktowy Klient wyraża wolę kontaktu firmy z jego osobą. Niezbędne do tego dane są wykorzystywane jednorazowo, nie są przechowywane, udostępniane, przetwarzane ani odsprzedawane jakimkolwiek podmiotom. Do momentu kontaktu administratorem danych pozostaje BSDP.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Korzystanie z naszego serwisu internetowego bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce prywatności. RODO