Jak dbać o turbinę ze zmienną geometrią łopatek?
Mamy dla Ciebie ponad 3000 dostępnych turbosprężarek! | ||
---|---|---|
Cena: Regeneracja turbosprężarki |
od 289 zł (netto) | |
Turbina po regeneracji | od 500 zł | |
Nowa turbosprężarka | od 900 zł | |
Czas realizacji | 24 - 48 h | |
Gwarancja | 2 lata bez limitu kilometrów | |
Stan | dostępne |
W naszej ofercie znajdziesz turbosprężarki:
- nowe
- regenerowane
- używane z gwarancją
W przypadku turbosprężarki z mechanizmem VNT należy pamiętać o tym, aby unikać poruszania się wyłącznie w warunkach miejskich, takie gwałtowne ruszanie np. spod świateł może doprowadzić do szybkiego gromadzenia się nagaru. Kolejną rzeczą, jakiej należy unikać to ciągła jazda na niskich obrotach. Auta turbodoładowane zostały wręcz stworzone do szybkie jazdy i wysokich obrotów. Również należy unikać uzyskiwania wysokich obrotów zaraz po uruchomieniu silnika, kiedy jest on zimny. Natomiast po długiej podróży należy pamiętać o schłodzeniu – wystarczy odczekać 1-2 minuty na tzw. luzie. W przypadku pokonywania krótkiego odcinka drogi czas schładzania turbiny może być krótszy do około 1 minuty.
Jak dbać o turbosprężarkę? - Ile wytrzymuje turbina w dieslu?
Najważniejszą rzeczą jest zapewnienie odpowiedniego smarowania turbosprężarki. Należy zatem przestrzegać regularnej wymiany olej silnikowego wraz z filtrami oraz kontrolować jego poziom. W przypadku uzupełniania oleju należy zadbać o jego odpowiedni poziom – zbyt dużo oleju powodowa może jego przedostawanie się poza turbo między innymi do intercoolera, natomiast zbyt mała ilość skutkować może przegrzaniem nie tylko turbiny, ale też i silnika. Ogromny wpływ na układ turbodoładowania ma również styl jazdy, brak chłodzenia turbiny po dynamicznej jeździe oraz katowanie zimnego silnika doprowadzić mogą do szybszej awarii turbosprężarki.
1. Jak dbać o turbosprężarkę by służyła nam jak najdłużej- Zmienną geometrią turbiny 1.9 TDI
W pierwszej kolejności pamiętać należy o regularnej wymianie oleju silnikowego, jest to ważne, ponieważ z biegiem czasu traci on swoje właściwości. Warto również przeprowadzać systematyczną diagnostykę układu turbodoładowania, jak i sąsiadujących układów. Po uruchomieniu pojazdu, ale przed wciśnięciem pedału gazy odczekaj chwilę, aby olej mógł rozprowadzić się po układzie. Również w przypadku pokonywania dłuższego odcinka drogi przed wyłączeniem silnika należy odczekać 1-2 minuty, aby ochłodzić turbinę.
2. Turbo ze zmienną geometrią łopatek - Zmienną geometrią turbiny objawy
Nieodpowiednia eksploatacja pojazdu turbodoładowanego doprowadzić może do szybkiej jego awarii. Objawami uszkodzonej turbiny ze zmienną geometrią jest znaczny spadek mocy, czego przyczyną jest poszerzona turbodziura. Inne objawy to ostre dymienie z wydechu, większe spalanie paliwa oraz głośna praca turbosprężarki. W przypadku awarii turbo z mechanizmem VNT słychać chrobotanie oraz piszczenie. Występować mogą również skoki sztangi turbiny.
Zastosowanie technologii zmiennej geometrii turbiny maiło na celu zminimalizowanie występowania zjawiska tubodziury. Dziś turbosprężarki bez mechanizmu VNT spotkać można w starszych pojazdach. Tak więc, jeżeli zależy Ci na komfortowej jeździe, to zdecydowanie powinieneś postawić na turbo ze zmienną geometrią turbiny. Taki rodzaj turbosprężarki poprawia wydajność pojazdu oraz poprawia efektywność przepływu spalin.
Dodaj komentarz
Wybierz swoje województwo
Filmy
- Alfa Romeo
- Alpina
- Audi
- Bentley Continental
- BMW
- Cadillac
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- Dacia
- Daewoo
- Dodge
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Honda
- Hyundai
- Infiniti
- Isuzu
- Iveco
- Jaguar
- Jeep
- Kia
- Lancia
- Land Rover
- Lexus
- Luxgen
- Maserati
- Mazda
- McLaren
- Mercedes
- Mini
- Mitsubishi
- Nissan
- Opel
- Peugeot
- Pontiac
- Porsche
- Renault
- Rolls Royce
- Rover
- Saab
- Seat
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- TATA
- Toyota
- Volkswagen
- Volvo
Miasta
- Cena turbin
- Cena turbiny
- Cena turbo
- Cena turbosprężarek
- Cena turbosprężarki
- Cennik turbin
- Cennik turbiny
- Cennik turbo
- Cennik turbosprężarek
- Cennik turbosprężarki
- Czyszczenie turbin
- Czyszczenie turbiny
- Czyszczenie turbo
- Czyszczenie turbosprężarek
- Czyszczenie turbosprężarki
- Demontaż turbin
- Demontaż turbiny
- Demontaż turbo
- Demontaż turbosprężarek
- Demontaż turbosprężarki
- Diagnostyka turbin
- Diagnostyka turbiny
- Diagnostyka turbo
- Diagnostyka turbosprężarek
- Diagnostyka turbosprężarki
- Koszt turbin
- Koszt turbiny
- Koszt turbo
- Koszt turbosprężarek
- Koszt turbosprężarki
- Montaż turbin
- Montaż turbiny
- Montaż turbo
- Montaż turbosprężarek
- Montaż turbosprężarki
- Naprawa turbin
- Naprawa turbiny
- Naprawa turbo
- Naprawa turbosprężarek
- Naprawa turbosprężarki
- Nowa turbina
- Nowa turbosprężarka
- Nowe turbiny
- Nowe turbo
- Nowe turbosprężarki
- Regeneracja turbin
- Regeneracja turbiny
- Regeneracja turbo
- Regeneracja turbosprężarek
- Regeneracja turbosprężarki
- Remont turbin
- Remont turbiny
- Remont turbo
- Remont turbosprężarek
- Remont turbosprężarki
- Serwis turbin
- Serwis turbiny
- Serwis turbo
- Serwis turbosprężarek
- Serwis turbosprężarki
- Wymiana turbin
- Wymiana turbiny
- Wymiana turbo
- Wymiana turbosprężarek
- Wymiana turbosprężarki
- Wyważanie turbin
- Wyważanie turbiny
- Wyważanie turbo
- Wyważanie turbosprężarek
Komentarze
Turbosprężarka ze zmienną geometrią łopatek (VGT) jest nieco bardziej skomplikowana niż tradycyjna turbosprężarka, dlatego ważne jest odpowiednie dbanie o nią. Oto kilka wskazówek dotyczących pielęgnacji turbosprężarki VGT:
Regularne wymienianie oleju: należy regularnie wymieniać olej silnikowy i filtr oleju, zgodnie z zaleceniami producenta. To ważne, ponieważ zanieczyszczony olej może uszkodzić łożyska turbosprężarki.
Czyszczenie układu dolotowego: zanieczyszczenia w układzie dolotowym mogą zablokować turbosprężarkę i uniemożliwić jej prawidłowe działanie. Dlatego ważne jest regularne czyszczenie układu dolotowego.
Obserwacja działania: Należy uważnie monitorować działanie silnika, szczególnie podczas jazdy z niskimi obrotami. Jakiekolwiek nieprawidłowości, takie jak hałas lub wydobywanie się niebieskiego dymu z rury wydechowej, mogą wskazywać na problem z turbosprężarką.
Regularne konserwacje: ważne jest przeprowadzanie regularnych przeglądów i konserwacji turbosprężarki. Specjalista będzie mógł przeprowadzić przegląd wszystkich elementów i w razie potrzeby wymienić uszkodzone elementy.